کد خبر: ۴۲۳۴۰



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی در فصل زادآوری هیچ توجیهی ندارد، گفت: از مسئولان سازمان محیط زیست درخواست خواهیم کرد در کمیسیون حاضر و در این رابطه توضیح دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی بختیاری» با انتقاد از صدور مجوز شکار برای اتباع و شکارچیان خارجی در برخی مناطق کشور،گفت: صدور مجوز همزمان با فصل زادآوری و زاد و ولد حیات وحش و در مناطق شکار ممنوع امر پسندیده‌ای نبوده و هیچ توجیهی ندارد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عدم صدور مجوز شکار احساس امنیت را میان حیات وحش و چهارپایان افزایش می‌دهد، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید حامی حیات وحش باشد نه اینکه مجوز شکار صادر کند و سپس از شکار حیات وحش توسط شکارچیان خارجی ابراز خرسندی کرده و خبر آن را در سایت خود نشر دهد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز شکار زمینه شکار گونه‌های در معرض انقراض را فراهم می‌کند در مخالفت با هر گونه صدور مجوز شکار، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید در این موضوع تجدیدنظر کند زیرا با این امر شکارچیان غیرمجاز نیز برای شکار حیات وحش ترغیب می‌شوند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری موضوع صدور مجوز شکار برای شکارچیان خارجی در فصل زادآوری حیات وحش در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: از مسئولان سازمان محیط زیست درخواست می‌کنیم در کمیسیون حاضر و در این رابطه توضیح دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه محیط زیست باید به گونه‌ای عمل کند که زمینه تعدی و تجاوز به محیط زیست و حیات وحش فراهم نشود، تصریح کرد: بهتر است این دستگاه جای چنین اقداماتی به فکر اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از انقراض نسل گونه‌های نادر جانوری و بهبود وضعیت بحرانی محیط زیست کشور باشد.


نظر شما
ادامه