کد خبر: ۴۲۷۰۸



مجوز تولید خمیر مرغ با شرایط خاصی صادر می‌شود و مراکزی مانند معاونت غذا و دارو، دامپزشکی و استاندارد باید بر آن کنترل داشته باشند تا خمیر مرغ سالم و بهداشتی تولید شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «منصور فرزانه» مدير كل استاندارد استان قم، با اشاره به شرایط صدور مجوز خمیر مرغ گفت:‌ مجوز تولید خمیر مرغ با شرایط خاصی صادر می‌شود و مراکزی مانند معاونت غذا و دارو، دامپزشکی و استاندارد باید بر آن کنترل داشته باشند تا خمیر مرغ سالم و بهداشتی تولید شود.

مدیرکل استاندارد استان قم دامپزشکی، معاونت غذا و دارو و استاندارد در زمینه کنترل فرآورده گوشتی فعالیت دارند، عنوان کرد: برخی اوقات با افزایش قیمت گوشت قرمز در فرآورده‌های گوشتی تقلب مشاهده می‌شود و گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز می‌کنند و از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

وی یادآورشد: فرآورده‌های گوشتی که از خمیر مرغ استفاده می‌کنند باید دارای لفافه‌های زرد رنگ باشند و روی آن نیز عبارت خمیر مرغ درج شود.

وی بیان کرد: ۱۹ واحد تولیدی فرآورده گوشتی در استان وجود دارد ولی یک واحد تولید پودر استخوان به عنوان صنعت مکمل این کارخانه در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به فرآورده‌های لبنی افزود: پنج واحد تولیدی فعال وجود دارد که حدود ۵۰ نوع فرآورده لبنی در استان تولید می‌کنند و دو واحد ایتام و لبن فردوس نیز تعطیل هستند.

فرزانه خاطرنشان کرد: اگر یک واحد صنعتی تولید پودر استخوان در شهرک شکوهیه راه‌اندازی شود می‌توانند ضایعات را فرآوری و به پودر استخوان تبدیل کنند که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.


نظر شما
ادامه