کد خبر: ۴۳۶۰۳



«دکتر سعید جان‌بخش» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر گفت: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت این شبکه، یک واحد کشتار غیرمجاز شترمرغ را کشف و پلمپ نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، وی در ادامه افزود: بنا بر گزارش مردمی، کارشناسان این شبکه در راستای نظارت بهداشتی مراکز عرضه فرآورده‌ها و آلایش دامی، یک محل کشتار غیرمجاز را که اقدام به ذبح شترمرغ بصورت کاملا غیر بهداشتی می‌نمود را شناسایی و پلمپ نمودند.

وی همچنین اعلام کرد: ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه و در کوچه و خیابان از نظر بهداشتی صحیح نیست و با این کار آلودگی‌های محیطی به راحتی به گوشت منتقل شده و بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد و به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توصیه می‌شود همشهریان محترم دام خود را از مراکز مجاز خریداری نموده و تحت نظارت ناظرین بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

دکتر سعید جان‌بخش در پایان بیان کرد: علاوه بر فعالیت همکاران واحد نظارت بر بهداشت این شبکه که بصورت سیار در سطح شهرستان بر عملکرد مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌نمایند، سامانه ۱۵۱۲ نیز آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان عزیز می‌باشد.



نظر شما
ادامه