کد خبر: ۴۳۹۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با شکار برای کنترل جمعیت هر نوع حیوانی موافق نیستم و معتقدم باید با روش های بیولوژیک جمعیت حیوانات را کنترل کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در خصوص صدور مجوز شکار برای گونه های پرجمعیت حیوانی، گفت: چیزی که من به شدت با آن مخالف بودم و هستم صدورمجوز شکار به اتباع خارجی با عنوان توریسم شکار است که اصلاً این موضوع قابل قبول نبود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به این دلیل که اساساً بسیاری از گونه های حیوانی که در کشور ما زندگی می کنند کم جمعیت، نادر و در معرض انقراض هستند. بنابراین به هیچ عنوان شکار برای کنترل گونه ها قابل قبول نیست و ما تا جایی که می توانیم مانع این کار خواهیم شد.

وی در مورد شکار حیوانات پر جمعیت اظهار داشت: اما در مورد گونه های پرجمعیت تری مانند گزار که حیوان مهاجمی است شاید بتوان جمعیتش را کنترل کرد اما باز اعتقاد دارم در این مورد هم شکار مساله را حل نمی کند چون این می تواند تبدیل به رویه شود و نسل این حیوان را هم با خطر روبرو کند، ما می توانیم به کنترل بیولوژیک روی بیاوریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان گفت: از آنجایی که این حیوان حرام گوشت است و به صورت صنعتی تولید نمی شود ما نه می توانیم خودمان مصرف داشته باشیم و نه می توانیم روی صادرات آن حساب باز کنیم. بنابراین من کلاً با شکار برای کنترل جمعیت هر نوع حیوانی موافق نیستم و معتقدم که با روش های بیولوژیک باید موضوع را مدیریت کنیم.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فیروز ترابی
|
United States of America
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
صدور پروانه شکار برای مدتی که متخصصین تعیین میکنند برای کنترل جمعیت حیوانات در حیات وحش روشی است که تاما دنیا از جمله کشور پیشرفته ای چون کانادا و روسیه و....اعمال میکنند و چه خوب که سازمان محیط زیست در این وانفسای بودجه بتواند با صدور پروانه برای توریست ها و مردم ایران بخشی از بودجه خود را فراهم کند و اینکه یک یا چند نفر موافق نباشند که دلیل نمیشود روش مورد قبول علم را انجام نداد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
تو این مملکت پول باشه مجوز .........هم صادر میشه
نظر شما
ادامه