کد خبر: ۴۴۲۱۴
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
 

جمعی از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار رفع تبعیض بین فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی در آزمون های استخدامی شدند.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر طهرانچی

با سلام

موضوع: تبعیض بین فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاههای دولتی در آزمون های استخدامی

احتراما به استحضار می رساند با توجه به پیگیری های تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که در آزمون های استخدامی شرکت کرده اند، محرز گردیده که یکی از آیتم های امتیازهای مصاحبه مربوط به نوع دانشگاه است که طبق آن بر حسب اینکه افراد دعوت شده به مصاحبه فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند یا دانشگاههای دولتی، به آنها امتیازهای جداگانه تعلق می گیرد. سقف امتیاز مربوطه 15 می باشد که به فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی 15 امتیاز و به فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد 5 امتیاز داده می شود که این امر مورد تایید سازمان امور استخدامی کشور می باشد و به دستگاه های اجرایی برگزار کننده آزمون ابلاغ گردیده است.

این مورد کاملا مغایر ماده 41 قانون مدیریت خدمات کشوری، اصل 3 بند 9 قانون اساسی و رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به تاریخ 22/9/83، کلاسه پرونده 79/209 و شماره دادنامه 466 می باشد. طبق ماده 41 قانون مدیریت خدمات کشوری، ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افرادی که داوطلب استخدام در دستگاه های اجرائی می باشند، بر اساس مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت ها انجام می‌شود و بر اساس اصل 3 قانون اساسی بند 9، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد: رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‏های مادی و معنوی.

همان طور که مستحضر هستید آزمون استخدامی رقابت بین فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف برای پذیرش فرد اصلح از لحاظ علمی است، نه رقابت بین نام و عنوان دانشگاه ها، اما متاسفانه با این وجود رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و مواد قانونی ذکر شده، نادیده گرفته شده تا حق فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد به راحتی تضییع گردد و این مورد توسط سازمان امور استخدامی به دستگاه های ذی ربط ابلاغ گردیده است.

لذا اینجانبان امضا کنندگان ذیل به عنوان فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد از جنابعالی تقاضا داریم که ضمن حمایت از حقوق فارغ التحصیلان این دانشگاه و دانشجویان حال حاضر که در آینده با این مشکل مواجه خواهند شد، به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی نمایید و دستورات، اقدامات و هماهنگی های لازم را مبذول فرمایید.

تسریع در رسیدگی موجب امتنان خواهد بود. با تشکر

 

 
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
4
واقعا متاسفم ما قربانی این تبعیض شدیم و حقمون رو خوردن
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
2
به نیروهای قراردادی هم امتیاز دادند که خلاف بخشنامه سازمان امور استخدامی بود
اعتراض هیچ کس را پاسخ ندادند و نیروهای دلخواه خودشان را گزینش کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
4
نمیدونم مسئولین چطور میتونن حق الناس رو به این راحتی پایمال کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
11
بچه های دانشگاه دولتی همش میگن سواد ما بیشتره .خوب برید کلنیک بزنید .سواد تون رو ثابت کنید .چرا میرد پس تو سیستم اداری؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
2
حالا استخدام کجا بود تو این رشته دامپزشکی
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
2
10
یک کنکور ۴ ساعته که باعث شده تعدادی در سراسری و تعدادی در ازاد قبول شوند ملاک برتری نیست.میزان حال افراد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
3
همچین چیزی وجود نداره من خودم فارغ التحصیل دانشگاه آزادام و به جرات می گم تو اداره ما دانشگاه آزادایا بیشتر از دولتی ها هستن.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
12
3
این تبعیض نیست عین عدالته بایستی بین کسی که با رتبه 3 رقمی در دانشگاه دولتی رشته دکترای دامپزشکی خونده با کسی که با رنبه 5 رقمی خونده فرق قایل شد . خدا وکیلی موقعی که تنها هستید منصفانه به موضوع نگاه کنید . ببینید آیا واقعا اگه این دانشگاه آزاد نبود تو چه رشته ای قبول می شدین . نهایتاً در صورت تلاش فراوان کاردانی دامپزشکی سراسری می تونستین قبول شین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
انصافا اگر سهمیه لحاظ نمیشد جایگاه قبولی عده ای تغییر نمیکرد؟احتمال قوی برخی رتبه های دانشگاه دولتی باسهمیه قبول شدند که این سهیه در استخدامی هم موثر است.فقط بحث هوش و سواد و اطلاعات نیست.
arya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
ببخشید تو چه اداره ای مشغول به کار هستید.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
4
در جواب اقای ناشناس
این موضوع واقعا هست و وجود داره.با پیگیری هایی که انجام دادم متوجه شدم.خود سازمان امور استخدامی و سازمان دامپزشکی هم این مورد رو تایید کردند.
و در جواب اقای دامپزشک
همه کسانی که در دانشگاه ازاد درس میخونن رتبه پایین نبودند.و در دانشگاه ازاد افراد نخبه هم زیاد هستند.
عوامل زیادی وجود داره که یک فرد شاید نتونه در ازمون سراسری قبول بشه.
مهم اینه اون فرد در دانشگاه چطور بوده باشه و ایا بعد کنکور تغییری در پشتکارش بوده یا خیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
11
1
حالا من کار ندارم بعضی افراد می گن پارتی بازی هستش و هر کس رو خودشون بخواهند استخدام می کنند که به نظرم اشتباهه.ولی خدا وکیلی حق اینه اونی که تو دولتی با رتبه نهایتا چهار یا پنج هزار قبول شده با اون فردی که تو دانشگاه آزاد فلان آباد با نزدیک به صد هزار قبول شده باشه دیگه. نه خدایش نباید فرق باشه؟؟؟انصاف هم خوب چیزی هست بخدا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
ولی من با ۳۰۰۰ دانشگاه آزاد قبول شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
2
دوست عزیز اینکه در اداره شما بیشتر دانشگاه ازادی ها هستند دلیل بر این نمیشه که حق دانشگاه ازادی ها در جاهای دیگر خورده نمیشه یا نشده.شاید در ان مقطع زمانی فارغ التحصیل یا شرکت کننده های دانشگاه ازاد بیشتر از سراسری بران ان ازمون بودند یا نمرات دانشگاه ازادی ها انقدر بالا بوده که سراسری ها نتوانسته اند به انها برسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
2
با سلام .
مهم اینکه بعد از فارغ التحصیلی سطح سواد همکارا چقدر باشه . چه بسا خیلی از دانشگاههای سراسری در نقاط دور افتاده کشور سطح علمیش از دانشگاههای آزاد پایینتره . بهتره مثل خیلی از رشته ها منجمله مهندسی آزمون برگزار بشه تا سطح سواد دوستان محک بخوره
سراسری
|
France
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
0
الان چرا واسه اونی که دانشگاه آزاد شبستر میخونه(با رتبه۱۲۰۰۰۰،بله درست خوندین ۱۲۰ هزاااار) امتیاز قائل نمیشن؟
باید امتیاز بدن به دانشگاه آزدیا مخصوصا دانشگاه هایی مثل شبستر
Farzaneh
|
Germany
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
0
والا تو شبکه دامپزشکی که ما رفتیم کار آموزی همه دانشگاه آزادی بودن یکی دولتی بود سرباز بود میرفت تست سل و بروسلا میگرفت.خداروشکر من نیازی به استخدام دولتی ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
6
0
عین عدالته. باید یه فرقی باشه. هرکی پول داره با هر شرایطی باید درس بخونه. با این امکانات و سطح علمی ضعیف فقط مدرک صادر می کنند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
4
بنده خودم در ازمون استخدامی قبول شدم.دانشگاه ازادی بودم و امتیاز کتبی بنده نیز از رقیبم بالاتر بود.در مصاحبه رقیبم به دلیل همین تبعیض ها از بنده ۱۰ امتیاز جلو تر افتاد.این قضیه کاملا صحت دارد.بعد ازمون متوجه شدیم به نیروهای طرح و امریه و قراردادی امتیاز داده اند حتی این بحث دانشگاه هم یکی از موارد بود.
من یک سوال از کسانی که در سراسری درس خوانده اند دارم؟
اگر شما در سراسری قبول نمیشدید چه حرف دیگری برای زدن داشتید؟
فقط مشغول مانور دادن روی اینکه در سراسری بوده اید هستید
مهم این است که سواد شما در رقابت با دانشگاه ازادی ها در چه سطحی است
نه اینکه به خاطر گذشته شما به شما امتیاز بدهند.اگر باسوادید بسم الله.انرا در ازمون ها ثابت کنید.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
4
1
یکی از بستگانم سال قبل با رتبه حدود 12 هزار نتونست حتی دورترین دانشکده دامپزشکی دولتی قبول بشه, یعنی همه رشته محلهای دامپزشکی اعم از روزانه و شبانه رو زد ولی قبول نشد اما با همین رتبه در اولویت دوم انتخابش در دانشگاه آزاد در رشته دامپزشکی یعنی دانشگاه آزاد واحد تبریز قبول شد. آیا انصاف است با فردی که در دانشگاه دولتی با سهمیه مناطق در رشته دامپزشکی با رتبه بسیار بهتر قبول شده از نظر فرصت شغلی یکی در نظر گرفته بشه؟! اگر این گونه شود ظلم آشکاری است به زحمتهای او. خوبه که در موضع گیریهامون انصاف، وجدان، عدالت و منطق حرف اول رو بزنه نه منافع شخصی یا گروهی یا قشری!
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
6
رتبه قبولی کنکور چه ربطی به ازمون استخدامی داره.من متوجه نمیشم اصلا که چرا دانشگاه سراسری ها اینقدر به اینکه تو دولتی خوندن مینازن؟!!!
ازمون استخدامی سنجش علم افراده حالا چه تو سراسری بودی یا ازاد اونش به خودت ربط داره ولی وقتی در ازمون شرکت میکنی توانایی هات و علمت سنجیده میشه نه نوع دانشگاهی که در اون درس خوندی یکی از ایتم های قبولی باشه.مهم اینه الان چقدر سواد داری و یک امتیاز از پیش تعیین شده رو برات نزارن که از قبل جلوتر از رقیبت باشی.این خلاف عدالته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
1
اقایونی که هی سراسری سراسری میگن
خب اونی که دانشگاه تهران قبول شده با اونی که تو شهر دور افتاده سراسری قبول شده باید فرق داشته باشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
5
1
با سلام و احترام
بنظر بنده بايد اين اختلاف وجود داشته باشه؛ هركسي بايد نتيجه زحماتشو بگيره؛ مسلما اونايى كه دولتى قبول شدن زحمت و سختى بيشترى كشيدن پس حقشونه كه نتيجشون يكم بيشتر باشه و اين يك چيز عاقلانه است و شكى توش نيست
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
1
ازمون و رقابت علمی یعنی این که الان چقدر بارته نه اینکه کجا درس خوندی
ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و اصل ۳ بند ۹ قانون اساسی هم این مورد رو به صراحت بیان میکنه.
ازمون برای انتخاب فرد اصلح از لحاظ علمیه نه رقابت نام و محل دانشگاه.
دانشجویان دولتی واقعا مشخصه که از ازادی ها ترسیدن به همین دلیله که پافشاری به رتبه کنکورشون دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
1
چون این تبعیض به نفع ماست پس باید باشه؟!!!
واقعا که
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
2
دوست عزیز نتیجه زحمات رو ادم بعد دانشگاه و خواندن دروس مرتبط با رشتش میگیره.دروس کنکور که ربطی به ازمون استخدامی نداره.مهم اینه ان فرد در دوران دانشجوییش چقدر زحمت کشیده و الان در چه جایگاهی هست نه اینکه با گذشتش سنجش بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
4
1
احسنت
کاملا موافقم با ۰۰:۳۷ ۱۳۹۷/۰۶/۲۵0
من خودم فارغ التحصیل دانشگاه دولتی ام ۱۵ سال هم سابقه کار دولتی و خصوصی دارم
دانشجویان دانشگاه آزاد دنبال یاد گرفتن هستند پس حسابی زحمت میکشند حالا اینکه دانشگاه امکاناتی از قبیل استاد و تجهیزات و غیره ندارد مساله ای دیگر است و به دانشجو ربطی ندارند
تو بحث کلینیک زدن هم کاملا با شما موافقم برخی تاکید میکنم برخی دوستان دانشگاه دولتی فقط تو ادارات بلدند دستورات سازمان را به شبکه ها ابلاغ کنند ولاغیر
اگه با من بود میگفتم هر کی تو سازمان دامپزشکی بخواد استخدام بشه باید ۵سال سابقه کار تو بخش خصوصی داشته باشه!
جمعی آدم پاستوریزه گذاشتند تو این ادارات کل و شبکه ها فرق دوغ و دوشاب را هم بعضا نمیدونند تاکید میکنم اگه آدم باسوادی هم پیدا بشه میفرستنش دنبال نخود سیاه نمونه اش استان خراسان(حالا کدوم خراسان بماند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اینطوری که میفرمائید نیست. من مدرس دانشگاه دولتی و آزاد هستم. واقعا از اینکه دانشگاه آزاد همه چیز را رها کرده و فقط مدرک میده حالم به هم میخوره.
سیستم نمره دهی فعاله در اونجا.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
1
حكيم مهر غير جهت دار
يه لطف كن و يه تيتر هم از نحوه واگذاري كلينيك دامپزشكي در سطح شهر علي الخصوص استان فارس و شيراز بزن، اونموقع دوستاني كه به آزمون و نحوه استخدامي بين آزاد و سراسري اعتراض دارن متوجه ميشن اگه توي استخدام حق خوري هست و به نفع سراسرياست كه بعيد ميدونم، توي واگذاري مجوز كلينيكم اولويت با بچه هاي آزاده و سراسري هيچ هيچ.
راههايي جلوي مسير بچه هاي سراسري ميزارن كه از هفت خان رستم سخت تره
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
4
در یک ازمون به این مهمی که اینده فرد را جهت دار میکند باید شرایط برای همه برابر باشد تا فرد اصلح از لحاظ علمی انتخاب شود.نه اینکه این چنین قانون های تبعیض امیزی باعث شود حق عده ای با امتیاز ناعادلانه از پیش تعیین شده تضییع گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
6
دانشجویان دانشگاه ازاد با سوادتر هستنداینو خود دولتی ها هم میدونن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
7
این که یک نفر بیش از 7 سال پیش زیست و شیمی کنکورش را بالاتر زده دلیل بر بهتر بودن توانایی هاش به عنوان دامپزشک نیست. فلسفه ی برگذاری ازمون سراسری استخدامی این است که دکترها و دامپزشکان بهتر را پیدا کند و جذب کند نه دانش اموزان دبیرستانی بهتر را!!
اگر هم اعتقاد به تفاوت خروجی دانشگاه ها دارند صرف ازاد و دولتی بودن شاخص اشتباهی بوده. شک نکنید به طور عام سواد فارغ التحصیل ازاد تهران و کرج از فارغ التحصیل دولتی لرستان و زاهدان بیشتر باشد کمتر نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
2
0
دانشگاه هايي مثل شبستر و شوشتر بايد حذف بشه يارو يه ترم اونجا ميخونه بعد انتقالي گرفته دانشگاه ما كلا هم ميمونه هيچى هم بارش نيست
Rs
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
6
0
عادلانه نیس یکی با رتبه کنکور 40 هزار بره و مدرک با پول بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
5
من خودم یک دانش آموخته رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد هستم و حداقل 15 سال از فارغ التحصیلی من می گذره اما از نظر علمی حاضرم بادوستانی که تصور می کنند کسی که با رتبه بالا دامپزشکی آزاد خونده با دانش آموخته دانشگاه تراز یک دولتی کشور قابل قیاس نیست یک قرار علمی بگذاریم. صرفا برای اثبات مساله آرزو می کنم روزی این جرات در تصمیم گیران ایجاد بشه که تصمیم بگیرند آزمون جامع پیش درمانگاهی دانشگاه سراسری با دانشگاه آزاد بصورت مشترک برگزار بشه تا وضعیت واقعی دانشگاه ها واقعا براساس یک معیار واقعی بررسی بشه و نه صرفا ادعای چند نفر دوست متعصب.
این موضوع رو با احترام تمام به دوستان دارای سهمیه های قانونی عرض می کنم و ضمن تایید حق این بزرگواران برای برخورداری شرایطی خاص تر نسبت به سایرین عرض می کنم که متاسفانه من با دوستان دانش آموخته بهترین دانشگاه های کشور (دولتی) زیاد برخورد کردم و دیدم جمعیت عزیزانی که با سهمیه های مناطق محروم، و ... به این دانشگاه ها راه یافته اند نسبت بالایی داشته و البته در سایرین هم بار علمی متفاوتی ندیدم.
از اساتیدی که هم دانشگاه های دولتی تدریس می کردند و هم آزاد زیاد پرسیده ام که بار علمی چگونه است؟ با کمال امانتداری عرض می کنم که این عزیزان متفقا می گفتند که پراکندگی سطح علمی در دانشجویان دانشگاه آزاد بیشتر است و از ضعیف تا قوی همه هستند اما در دانشگاه دولتی دو الی سه گروه با سطح علمی که در هرگروه پراکندگی کمی دارد دیده می شوند و این که دانشجویان دانشگاه آزاد به سبب پرداخت هزینه ها و اجباراِ" عدم وابستگی زیاد به خدمات دانشگاه از جمله خوابگاه و ... کارآفرینتر و خلاقتر هستند و این نکته را هم کاملا خودم احساس کرده ام.
ضمنا با انتقاد به دانشگاه آزاد در عدم هزینه کرد بیشتر در مورد جذب هیات علمی قوی معتقدم هیات علمی قدیمی صرفا معدودی از دانشگاه های دولتی واقعا سرمایه های علمی کشور هستند و در کل سرمایه های علمی کشور را در دانشگاه ها بین دانشگاه دولتی و آزاد به نسبت 70 به 30 تقسیم شده می بینم.
اما در مورد خودم که افراد زیادی را هم مثل خودم در بین هم کلاس هایم در دانشگاه دیده ام و حاضرم جریان ندگی هریک را همراه با سند عنوان کنم.
من که اصلا دنیال رشته دامپزشکی نبودم و فقط به فکر رشته پزشکی بودم و حتی به دندانپزشکی هم به عنوان یک رشته با جذابیت علمی نگاه نمی کردم بدلایلی از جمله از دست دادن ناگهانی چندین نفر از نزدیکترین عزیزانم در مقطعی آمادگی کنکور با رتبه 3250 وروحیه خراب به خدمت سربازی رفتم و بعد از گذشتن 19 ما از خدمتم که روحیه ام را کمی بازسازی کرده بودم فقط برای یک خود ارزیابی کم اهمیت آنهم با اصرار و تقریبا اجبار فامیل و بطور اتفاقی متوجه شدم آخرین روز مرخصی ام امکان شرکت در آزمون دامپزشکی آزاد براحتی مقدور است و بطور تفننی رفتم در آزمون پذیرفته شدم و الان هم دامپزشک هستم به لطف خدا. خیلی سرگذشتهای مشابه را هم برای افرادی نخبه در دانشگاه آزاد دیدم که جای صحبتش الان نیست و در ضمن هیچکس هم حق نداره ادعا کنه در دانشگاه معتبر تری اصطلاحا درس خونده از نظر علمی رتبه اش بالاتره از یکی که در دانشگاه آزاد درس خونده. این یک احساس ناشی از تعصب بیجایی است واقعا نه استحقاقش را دارید و نه صلاحیتش را و عللش را هم خدمتتون عرض خواهم کرد. آنهم اکثرا برخورداری از سهمیه های مناطق محروم 2 و 3 برای این افراد و از این دست است. جرات می خواهد تا آزمون پیش درمانگاهی یکسان بین دانشگاه ها گرفته شود تا برخی توهمات ناچار به اصلاح شوند
دانشگاه آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
6
دانشگاه سراسری مثل قیف میمونه ورودش سخته ولی بقیش مثل دانشگاه آزاد هست و فرقی نداره ضمناً چیزی که مهمه تخصص و سواد شخص می باشد باید دید چی توی چنته داره... حالا هر دانشگاهی باشه فرقی نمیکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
7
سلام دوستان. خیلی بچه ها هستن که تست زدن صعیف هستن ولی تو تشریحی و عملی فوق العاده و این افراد بیشتر در دانشگاه ازاد هستن. نوع دانشگاه فرق نداره مهم کارکرد وعمل دانشجو هست امید هست تمام جوانان در هر رشته به ارزو های سالم خود برسن
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
0
تو اداره ما که هرکی از دغوز تپه مدرک گرفته پست کوفته ورئیس شده ولی ما که فارغ التحصیل دانشگاه تهراتیم و المپیادی هستیم به گوشه لی انزوا کشیده شدیم و کل مجموعه از مدیر کل تا روسا بیشترشون دانشگاه آزادی و لز این در و دکانهایی که به لسم دانشگاهسر هر کوچه مث قارچ روییده اند را گرفته اند جون خود مدیر بی سواد هرچی بیسواد دورش جمع کرده حالم از همه شون بهم نمیخوره خدا خوار شون کنه
1‌2
نظر شما
ادامه