کد خبر: ۴۴۷۳۳



مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای صدور مجوز شکار با سازمان دامپزشکی کشور هماهنگ است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مجید خرازیان مقدم» با اشاره به کشتار پرندگان مهاجر در فصل مهاجرت در کنار تالاب‌ها اظهار کرد: سازمان محیط زیست هم اکنون با همکاری سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با کشتار پرندگان مهاجر در کنار تالاب‌ها همکاری و هماهنگی کرده است.

وی افزود: بر اساس نظرات سازمان دامپزشکی، قرار بر این شد که هر استانی که درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان باشد با اطلاع سازمان محیط زیست ممنوعیت شکار در آن منطقه اجرا شود.

خرازیان‌مقدم گفت: استان مازندران در رابطه با فصل شکار اقدامات خوبی تاکنون انجام داده است و سازمان محیط زیست با روش صید سنتی دوما مشکلی ندارد؛ مشکلی که هم اکنون در رابطه با شکار پرندگان وجود دارد، سودجویی و زیاده خواهی برخی افراد است که به اسم معیشت دست به شکار می‌زنند.

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سازمان محیط زیست به کار به عنوان هدف نگاه نمی‌کند و پرندگان و یا هر جانداری مدنظر شکار نیست. هر راهکاری که سازمان اتخاذ کند به طور حتم راهکار مدیریتی در جهت حفظ حیات وحش است.

وی تصریح کرد: ‌سازمان محیط زیست با در نظر گرفتن موضوعات مختلف، مجوز شکار را برای مناطق مجاز صادر می کند و در منطقه‌ای که خطر شکار وجود داشته باشد مجوزی صادر نمی‌کند.

خرازیان‌مقدم در پایان تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بزرگترین رصد را در زمینه صدور مجوزهای شکار بیش از گذشته دارد و حساسیت‌های ناشی از شکار را نسبت به شکارچیان بیش از پیش نشان داده است.


نظر شما
ادامه