کد خبر: ۴۴۸۹۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
در رقابت‌های قهرمانی کشور ثبت گردید:
وی گفت: در مقطع دکتری دامپزشکی تحصیلات خود را به پایان رسانده‌ام و فعلاً جایی مشغول نیستم، زیرا در اینجا کسی به دامپزشکی اهمیتی نمی‌دهد ...
 

حکیم مهر: رکورد «هد زدن در یک دقیقه» توسط «دکتر ارسلان امین خسروی» ورزشکار و دامپزشک کهگیلویه و بویراحمدی در رقابت های قهرمانی کشور ثبت گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یاسوج ۲۴، دکتر ارسلان امین خسروی با مهارت خاصی قادر است در یک دقیقه ۲۲۰ ضربه سر (هد) به توپ بزند و این در دنیای فوتبال یک رکورد جهانی محسوب می شود.

در سال ۹۲ کشور امارت متحده عربی به وی پیشنهاد کرد رکورد ضربه سر در یک دقیقه را در مقابل پذیرش و بازی در باشگاه العین امارات به نام جعلی خلیج عربی بپذیرد که این پیشنهاد آنها را با قاطعیت رد کرد.

ابتدا خودتان را معرفی کنید و تحصیلات شما در چه مقطعی است؟

ارسلان امین خسروی، دارای مدرک تحصیلی دکترای دامپزشکی و در رشته ورزشی فوتبال و فوتسال، حرکات نمایشی با توپ (هد زدن) مشغول به فعالیت هستم.

چند سال است که در زمینه ورزش فعالیت دارید و چرا ادامه ندادید؟

از زمان کودکی و نوجوانی در رشته فوتبال فعالیت می کردم، ولی متاسفانه به دلیل مسائل دلالی در ورزش ما و گمنامی دیگر نتوانستم به طور حرفه ای ادامه دهم.

با توجه به داشتن مدرک دکترای دامپزشکی آیا جایی شاغل هستید؟

در مقطع دکتری دامپزشکی تحصیلات خود را به پایان رسانده ام و فعلا جایی مشغول نیستم، زیرا در اینجا کسی به دامپزشکی اهمیتی نمی دهد.

شما در سال ۹۲ - ۹۳ پیشنهاد کشور امارات متحده عربی را رد کردید؛ ماجرا چه بود؟

من این رکورد (هد زدن با توپ در یک دقیقه) را سال ۹۱ زدم، یک بار در نمازخانه خوابگاه دانشگاه جشن بود و من رفتم اجرا کردم، دوستان همکلاسی فیلمی گرفتند و برای برنامه ۹۰ فرستادند و پخش شد.

بعد از این ماجرا در سایت ها و کتاب گینس به جستجو پرداختم تا ببینم آیا کسی این رکورد را به نام خود ثبت کرده یا خیر؛ دیدم روپایی ثبت شده ولی هد ثبت نشده است، پیگیر شدم، اداره ورزش (تربیت بدنی سابق) وزارت خانه و… باشگاه های ورزشی هم جهت تست فوتبال و فوتسال هم ثبت رکورد هیچ اهمیتی ندادند که اسناد و مدارک آن موجود است.

بعضی می گفتند که هزینه ثبت گینس شخصی است و عده ای هم سوء استفاده میکردند حتی از استان های مختلف با من تماس می گرفتند و می گفتند جهت ثبت ملی باید پول بدهید (شماره حساب شخصی می دادند)، من نیز که از داخل کشور نا امید شده بودم، به باشگاه های اروپایی نامه دادم، که از لیورپول در عرض کمتر از دو روز جواب ایمیلم را دادند و مدرک ان نیز موجود است.

باشگاه لیورپول به من اعلام کرد جهت انجام تست و حمایت می توانید به نماینده هایمان که در استانبول یا دبی حضور دارند مراجعه کنید، و من نیز ٣-۴ ماهی منتظر ماندم و پولی برای هزینه های سفرم جور کردم و اوایل سال ٢٠١٣ که باشگاه های آنجا خیلی خیلی بهتر از باشگاههای داخلی بودند، استقبال می کردند و گفتند به دلیل مسائل سیاسی نمی توانید در کشور امارات تست بدهید (لیگ اماراتی ها به نام خلیج عربی است و لیگ ایران به نام خلیج فارس) و فقط رکورد شما را می توانیم به نام خلیج عربی ثبت کنیم و کل پول را پرداخت کنیم، که من این پیشنهاد را رد کردم و برگشتم و هیچ گونه تقدیر و حمایتی از سوی مسئولین استانی و کشوری ندیدم، و ناامیدانه هد زدن را کنار گذاشتم (ولی فوتبال را داشتم) تا یک ماه قبل که از فدراسیون با من تماس گرفتند و گفتند در استان گردستان شهرستان مریوان، ثبت رکورد داریم و من بدون آمادگی با دو هفته تمرین خدا را شکر به حالت آمادگی برگشتم.

چرا پیشنهاد به این خوبی را رد کردید؟

احساس کردم ثبت کردن رکورد در گینس به نام امارات و خلیج عربی خیانت به وطنم، شهدا و جانبازان است و این کار را برخلاف عقیده ام دانسته و به همین دلیل این پیشنهادات را رد کردم.

تاکنون چه مقام هایی را در سطح استانی، ملی و بین المللی کسب کرده اید؟

مقام اول دوم و سومی فوتسال در استان کهگیلویه و بویراحمد، مقام دومی و سومی  فوتسال (در مسابقات فرزندان شاهد ایثارگر در ره سنی مختلف) در استان و المپیاد دانشجویان و مقام سومی در فوتسال در مسابقات دانشجویان منطقه ای.

آیا حامی مالی دارید؟ اگر ندارید از چه طریقی تامین مالی می شود؟

هیچ کس حمایتم نمی کند و فقط خودم، هزینه هایم را تامین می کنم که واقعا جای تاسف دارد، برای همین در مسابقات (مریوان) به مسئولان اعلام کردم نگران نباشید، من هم مقام کسب می کنم و هم رکورد جابجا می کنم که در کل ٧٠٠ هزار تومان دادند (گفتند وسیله ورزشی بخر، خودت هم برو در مسابقات شرکت کن) که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فقط وسیله ورزشی جهت تمرین و آمادگی خریدم.

در شهرستان مریوان یک میلیون هم از جیب خودم فقط بخاطر علاقه به استان کهگیلویه و بویراحمد که به خاطر آن در این مسابقات شرکت کرده بودم هزینه کردم، در حالی که از چندین استان پیشنهاد خیلی خوبی داشتم و این موضوع را مسئولان استانی بهتر می دانند.

آیا مسئولان ورزش کهگیلویه و بویراحمد شما را حمایت می کنند؟

چندین بار به مدیرکل ورزش و جوانان استان پیام دادم، حتی حاضر نشد جواب سلامم را بدهد و یا بگوید آقا پول نداریم و از این موضوع خیلی ناراحتم (پیام هایش موجود است).

عضو باشگاه ورزشی هستید؟

 عضو باشگاهی نیستم و خودم تمرین می کنم.

چه انتظاراتی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور دارید؟

توجه بیشتر مسؤلان، مخصوصا کهگیلویه و بویراحمد به نخبه ها در هر زمینه ای، چون افتخاریست برای استان و کشور و جوامع بین المللی که مانند من بعنوان یه مهره سوخته نباشند و بعدها به فکر بیفتند.

ثبت رکورد «هد زدن» در یک دقیقه  در رقابت های قهرمانی کشور  

مسابقات هنر‌های فردی و تخصصی توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور به میزبانی استان کردستان در شهر مریوان روز‌های ۱۵ و ۱۶ شهریورماه برگزار شد که موفق شدم با ثبت رکورد ۲۱۵ ضربه هد در یک دقیقه، ضمن ثبت این رکورد به نام خود، رکورد این ماده را که در اختیار ورزشکار شیرازی با ۱۹۳ ضربه بود بشکنم . در این مسابقات ۶۰ ورزشکار از سراسر کشور حضور داشتند .

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
1
0
همون هد زدن رو ادامه بدید که از دامپزشکی چیزی عاید نمیشوی. واقعا مایه خجالت و شرمساری یک رشته هستش که وضعیت فارغ التحصیلانش این باشه. امیدوارم یا به وزارت بهداشت الحاق بشیم یا مستقل از جهاد. روسیاهیش بمونه واسه همه کسانی که با چوب حراج زدن به این رشته کیسه هاشون رو پر کردن و روی آوار بدبختی و بیکاری جوونای فارغ التحصیل این رشته قصر خوشبختی شون رو ساختن.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
9
0
یک مشت .......
باشگاه العین دنبال هد زدن ایشون بوده؟ خنده داره
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
1
1
عزیزم؛ بخاطر اینکه بهت در هر کاری اهمین بدن اول باید دامپزشک نباشی.
آور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
4
روحش شادویادش تاابدگرامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
3
خدا رحمتشون کنههههه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
3
روحش شادویادش گرامی
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
1
خدایش بیامرزد
رحیم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
1
خدا بیامرزدت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
1
روحت قرین رحمت وآمرزش الهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
0
روحت شاد ارسلان عزیز
نظر شما
ادامه