کد خبر: ۴۵۴۷۶



کارشناس مسئول حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر تاکید بر ضرورت بیمه دام‌های عشایر و روستاییانی که در تعارض با حیوانات وحشی گفت: در حال حاضر بیمه دامداران در مقابله با حیوانات وحشی حذف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «رحیم الوندی» با اشاره به شکار حیوانات وحشی توسط عشایر و روستاییان دامدار، اظهار کرد: عشایر و روستایان برای حفاظت از دام‌هایشان و جلوگیری از ضرر اقدام به کشتن حیوانات وحشی می‌کنند. این در حالی است که باید دام‌های عشایری که با حیوانات وحشی در تعارض هستند بیمه شوند.

وی افزود: همچنین باید محصولات کشاورزی روستاییان در مقابل حمله گراز که به مزارع آن‌ها خسارت وارد می‌کند، بیمه شود.

کارشناس مسئول حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برخی گونه‌های حیوانات وحشی، گونه‌های ارزشمندی هستند که در خطر انقراض قرار دارند و باید با بیمه دام‌ها، از شکار این گونه‌ها توسط دامداران جلوگیری شود.

چند سال پیش مقرر شده بود که همه روستاییان و دامداران می‌توانند دام‌هایشان را در مقابل حیوانات وحشی بیمه کنند ولی این بیمه در حال حاضر حذف شده است.

الوندی با بیان اینکه جهاد کشاورزی بخشی از بیمه روستاییان و دامداران را تقبل می‌کند، تصریح کرد: با بیمه دام‌های روستاییان و عشایر در مقابل حمله حیوانات وحشی، اگر دام با چنین حوادثی تلف شود دامداران متضرر نمی‌شوند اما در حال حاضر بیمه دام‌های دامداران در برابر حمله حیوانات وحشی حذف شده است و دیگر حمله حیوانات وحشی به دام مشمول بیمه نیست.

وی ادامه داد: این موضوع موجب شده است که دامداران و عشایر برای حفاظت از دام‌هایشان و متضرر نشدن حیوانات وحشی را شکار کنند.



نظر شما
ادامه