کد خبر: ۴۵۵۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: شهروندان می‌توانند موارد «حیوان آزاری» یا مصادیق مجرمانه مرتبط با محیط زیست را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دانشجو، «سرهنگ رامین پاشایی» با اشاره به پیشرفت فناوری‌های الکترونیک به ویژه درحوزه ارتباطات و فرصت‌ها و چالش‌های نوین در این حوزه، اظهار داشت: به رغم پیامد‌های ارزشمند تکنولوژی، متاسفانه برخی اوقات شاهد شکل گیری تخلفات نوینی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به پخش کلیپ‌های مختلف از "حیوان آزاری" در فضای مجازی، افزود: انتشار چنین کلیپ‌هایی باعث جریحه دار شدن روحیه جامعه و ترویج خشونت می‌شود و ضد اصول دینی و انسانی است.


معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه با اشاره به طرح مباحث فصل بیست‌وششم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی بیان کرد: در ماده ٦٧٩ این قانون آمده است؛ "هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال‌گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آن‌ها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نود و یک روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌و‌پانصدهزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد".


این مقام انتظامی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی" آشنایی با جرایم سایبری و جرم یابی در حوزه محیط زیست "خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش فرماندهان یگان حفاظت استان‌ها برای رصد تحرکات مجرمانه در فضای مجازی (مرتبط با محیط زیست)، با همکاری پلیس فتا و یگان حفاظت سازمان محیط زیست، در دستور کار است.


وی یادآور شد: مبارزه با موضوعاتی، چون " حیوان آزاری "صرفاً به سازمان حفاظت از محیط زیست یا دستگاه قضائی و ... محدود نمی­ شود و برخورد با این مسائل، عزم ملی را می‌طلبد.


معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: شهروندان می‌توانند موارد "حیوان آزاری" یا مصادیق مجرمانه مرتبط با محیط زیست را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Sari
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
یعنی اذیت کردن حیوانات حرام گوشت هیچ مجازاتی ندارد ؟
بیتا
|
France
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
هیچ حیوانی نباید مورد ازار و اذیت قرار بگیره چه حلال گوشت چه حرام گوشت...لطفا عقیده ها و تفکراتتونو عوض کنید
نظر شما
ادامه