حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با پرسنل روابط عمومی سازمان دامپزشکی و نیز اعضای کارگروه ارزیابی عملکرد روابط عمومی های ادارات کل دامپزشکی بر پی گیری سطح تشکیلاتی جایگاه روابط عمومی تاکید کرد.
دکتر سید محسن دستور در این دیدار با اشاره به نقش ارزشمند و جایگاه والای روابط عمومی در معرفی توانمندی های سازمان و ایجاد پل ارتباطی بر ایجاد ارتباط سازنده و دوسویه روابط عمومی های دامپزشکی با رسانه های ارتباط جمعی اشاره کرد و پتانسیل رسانه ها را در این مورد بسیار عالی دانست.
وی پورتال ها و سایت های ادارات کل دامپزشکی و سازمان را به عنوان پیشانی دستگاه دانست و با توجه به رویکرد دولت در ارائه خدمات الکترونیکی بر به روز شدن سایت ها و انجام هرچه بیشتر امور در بستر الکترونیک تاکید نمود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این دیدار بر اصلاح الگوی مصرف بویژه در انتشارات روابط عمومی نیز اشاره داشته و خواستار آن شد تا حتی المقدور موارد و مستندات لازم در قالب الکترونیک تهیه گردد.
بیژن ناهیدی رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست بر تلاش هرچه بیشتر روابط عمومی سازمان بر ارتقای جایگاه حرفه ای سازمان نزد افکار عمومی تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر سازمان به جایگاه روابط عمومی شد.
خاطرنشان می سازد اعضای کارگروه ارزیابی روابط عمومی طی سه روز اقدام به ارزیابی مستندات ارسالی از سوی روابط عمومی های ادارات کل دامپزشکی استان ها می نمایند و نتیجه این ارزیابی در حوزه 6 ماهه اعلام خواهد شد.
گفتنی است علیرغم توانمندیهای رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی در حوزه رسانه و شایستگی مدیران روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استانها بویژه استان تهران در حوزههای دیگر و مرتبط با تحصیلات خود، انتظار رئیس سازمان دامپزشکی در معرفی توانمندیهای سازمان دامپزشکی توسط روابط عمومی خود در حالی بیان شده که رأس روابط عمومی یک سازمان تخصصی ، دامپزشک قرار نگرفته است!
نکته تأملبرانگیز دیگر اینکه مانند برخی دیگر از ادارات کل دامپزشکی استانها ، هدایت آموزش و روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز بعهده فردی غیردامپزشک (که در این دیدار حضور داشته است) گذاشته شده است!
به نظر میرسد عدم حضور دامپزشکان در رأس روابط عمومی سازمان دامپزشکی ، تعداد قابل توجهی از ادارات کل دامپزشکی استانها و سازمان نظام دامپزشکی در عدم شناخت جامعه از حرفه دامپزشکی تأثیر بسزایی داشته باشد.
خبر مرتبط :
سلام آقاي دكتر لطفي زاده، از اينكه نسبت به دامپزشكان تعصب فوق العاده اي داريد. جاي بسي تحسين است. اما يادتان نرود هر كاري را بايد به اهلش سپرد. وقتي برخي دوستان دامپزشك تمايل دارند در كارهاي اقتصادي حرف اول را بزنند جاي تعجب نيست كه در حرفه ارتباطات نيز مدعي باشند............!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!.
با احترام به نظر مدير حكيم مهر،
ضمن تشکر و قدردانی از سایت حکیم مهر بدینوسیله به استحضار همکاران عزیر بالاخص جناب آقای گردان که خودش باید آزمایشگاه باشد نه در جای دیگر می رساند که سازمان دامپزشکی کشور یک سازمان تخصصی می باشد و روابط عمومی سازمان از دیدگاه تخصصی بایستی بعنوان سخنگوی سازمان عمل کند لذا ضروری است سخنگوی سازمان با الفبای تخصصی سازمان بایستی آشنا باشد دوست ما آقای ناهیدی می توانست در یک بحث تبلیغاتی این اداره می توانست انجام وظیفه کند ولی حیف که ................... سفرهای استانی ..... را با رییس فعلی اداره روابط عمومی انجام نمی داد بلکه بایستی همرا با نمایندگان مطلع و تام الاختیار سه معاونت خود (اداری، درمان و تشخیص و بهداشتی ) در قالب برنامه مدون انجام وظیفه می نمود کار ما همان مثال .......... خدا رحم کند به این رفتارهای اداری سازمان
سلام، آقايي كه خود را به عنوان كارشناس مطلع معرفي مي كند و براي حكيم مهر يادداشت مي گذارد بداند كه اولا حميد گردان آنقدر جرات دارد كه خود را معرفي مي كند ثانياً بيشترين تحولات در مباحث روابط عمومي و ارتقاي شان روابط عمومي استان ها در زمان آقاي ناهيدي انجام شده است كه جاي تقدير دارد. لذا چنين بي انصافي هايي شايسته نيست.
ممنون از دوست مطلعی که نظر دادند، همانطور که گفتم حضور دامپزشک در این پست هیچ اشکالی ندارد اما نه دامپزشکی که وقتی در این پست قرار می گیرد ارتباط با خبرنگاران را بی فایده و مضر برای سازمان بداند و الفبای ارتباطات را نمی داند!
آقاي دكتر عزيز؛
نظر دوستان متین