کد خبر: ۴۵۶۵۹
 

امسال چهار پرونده تخلف دارویی دامپزشکی در کردستان تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ناصر مخدوم» اظهار داشت: در سال جاری چهار فقره پرونده در حوزه های نگهداری و فروش داروهای غیرمجاز دامپزشکی در استان تشکیل شده که تاکنون مراحل رسیدگی به 2 فقره آن از سوی دستگاه های قضایی نهایی شده و 2 فقره نیز در دست بررسی است .

وی با اشاره به اینکه این پرونده ها در سال جاری طی بازدیدهای صورت گرفته از 23 داروخانه و 10 درمانگاه روستایی دام و عشایر استان تشکیل شده است اضافه کرد: در یکی از پرونده ها متخلف به سه ماه حبس تعزیری تعلیقی و متخلف دیگر پرونده نیز به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه محکوم شده است .

معاون سلامت دامپزشکی کردستان اظهار داشت: در این پرونده ها 800 کیلوگرم انواع دارو، 759 ویال انواع داروهای تزریقی، 450 جعبه انواع قرص و یک هزار و 200 لیتر داروی دام طیور کشف شده است .

وی افزود: تاریخ مصرف گذشته، قاچاق و غیرمجاز بودن از جمله دلایل ضبط این اقلام دارویی بوده که ارزش آنها حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است .

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه 25 هزار تن گوشت قرمز، 80 هزار تن گوشت مرغ و 150 هزار تن شیرخام تولید می شود در حالیکه مصرف سالانه آن حدود 45 هزار تن گوشت مرغ و 17 هزار و 600 تن نیز گوشت قرمز است .

جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون و 210 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است .
 
 
نظر شما
ادامه