کد خبر: ۴۶۰۸۶
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
اقدام قاطع دامپزشکی در برخورد با متخلفین بهداشتی:
دو تن از مالکین یک فروشگاه عرضه مرغ و ماهی، ضمن توهین، افترا و فحاشی به سرپرست و بازرسین اداره دامپزشکی شهرستان در حین بازدید، از انجام بازرسی جهت معدوم‌سازی ممانعت نمودند ...
 

حکیم مهر: توهین کنندگان به مقامات و بازرسین دامپزشکی فیروزکوه حین انجام وظیفه، به کلکسیونی از مجازاتهای سنگین شامل بازداشت، جریمه، حبس و زندان، شلاق، تعلیق و ممنوعیت فعالیت صنفی محکوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، «دکتر جواد شایان خواه» سرپرست این اداره عنوان نمود: طی بازرسی ادواری از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان، دو نفر از مالکین یک فروشگاه عرضه مرغ و ماهی، با وجود تخلفات مکرر و عرضه گوشت فاسد و غیرقابل مصرف، ضمن توهین، افترا و فحاشی به سرپرست و بازرسین اداره دامپزشکی شهرستان در حین بازدید، از انجام بازرسی جهت معدوم سازی ممانعت نمودند.

وی افزود: بلافاصله موضوع ارتکابی جرم به استحضار دادستان شهرستان رسید که بلافاصله یگان ویژه و پلیس اطلاعات و امنیت اماکن نیروی انتظامی در صحنه جرم حاضر گردیده و  ضمن بازداشت متخلفین و تنظیم صورتجلسه، متخلفین را به مراجع قانونی معرفی و با توجه عدم دفاع موثر از سوی متهمان، بزه انتسابی متخلفین محرز و مستندا به استناد ماده 1، ماده 2، تبصره 1 ماده 3 از ماده  609 قانون مجازات اسلامی از باب توهین و درگیری با مامورین دولت حین انجام وظیفه، در خصوص متهم ردیف اول به 91 روز حبس تعزیری با احتساب ایام قبلی، پانصد هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و یک سال محرومیت از اشتغال به کسب و فعالیت صنفی، و در خصوص متهم ردیف دوم به 20 ضربه شلاق با احتساب ایام قبلی محکوم گردیدند.

«دکتر جواد شایان خواه» در ادامه افزود: طبق ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی هر کس به کارکنان دستگاه‌های اجرایی در حال انجام وظیفه و یا به سبب آن، توهین کند، به سه تا شش ماه حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود .

وی در پایان از مردم خواست هرگونه کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی را از طریق مراجعه حضوری یا از طریق شماره گیری تلفن 76442004 اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه اطلاع دهند تا برخورد قاطع با متخلفین بدون هیچگونه تسامح و در اسرع وقت صورت گیرد.

 
 
 
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
عالی است!
ملاحظه کنید که تا چه حد قاطعیت اداره دامپزشکی می تواند در راستای حفظ بهداشت و سلامت عمومی مردم، از حمایت قوی و بازدارنده قوه محترم قضاییه برخوردار باشد!
این بازدارندگی می تواند به کمک ناظران دامپزشک در هنگامی که کارفرمایان به زور می خواهند که دکتران دامپزشک اصول علمی و اخلاقی بهداشتی را زیر پا بگذارند یا استفاده غیر مجاز دامداران و مرغداران بدون ویزیت کلینیسین ها، بیاید و خود به خود منجر به افزایش امنیت شغلی دامپزشکان شود!
هدف از الحاق به وزرات بهداشت همین است!
جلب حمایت مادی و معنوی وزارت بهداشت جهت افزایش امنیت شغلی دامپزشکان از طریق برخورد قانونی با هر کس که بدون مجوز سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی در وظایف بهداشتی و سلامت افزای آن دخالت می کند و بهداشت و سلامت انسان را به خطر می اندازد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
چه فایده این همه حبس و شلاق و غیره باز هم متاسفانه شامل انواع توهین و فحاشی به همکاران دامپزشک هستیم اصلا به نظر من این کارها نه در شان یه دامپزشک نه وظیفه ان دامپزشک همونطور که از اسمش پیداست باید در جهت درمان دام ها و کارهای کیلینیک و دارو ودرمان اشتغال داشته باشد و این کارها را باید به لیسانسه های مواد غذایی و غیره واگذار کرد اخه دکتر مملکت که نباید این کارها رابکنه و از چهار تا قصاب فحش بخوره !!!
پاسخ ها
دکتردامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
لابد فقط در شان لیسانسه های بهداشت مواد غذائی است که فحش و کتک بخورند .البته که فحش خوردن در شان هیچیک از همکاران در تمام رده ها نیست.دقت کنید چه مینویسید.در مورد تقسیم وظایف هم با مسئول شبکه و مدیریت مجموعه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
باز خدا خیرشون بده کوتاه نیومدن باهوشون برخورد شده چقدر این صنوف پرو شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
باید برخورد چکشی و فیزیکی
کرد با مخلان سلامت مردم
دکتر
|
France
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
بازم جای شکرش باقی ست که حکمی صادر شده و ...،
همچین موردی ۳ماه پیش برای همکار دامپزشک دولتی اتفاق افتاد که طرف رو با فحش و تهدید از سردخونه بیرون انداختن، دریغ از همکاری ریاست اداره جهت دفاع از حقوق کارمندش و یا حتی اداره کل!!! وضعیت داغون تر از این حرفاست ، که حکیم مهر هم گویا با آگهی ازین مطلب به عنوان شق القمر انجام شده در ارگان دولتی دامپزشکی این موضوع رو چاپ کردن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
چون دامپزشک از دستگاه خودشهم حمایت نمیشه چه برسه دستگاههای دیگه الخصوص دستگاه قضا،برای همین این تیتر مصداق شق القمره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
باید به قصاب و مرغ فروشیو.. که تخلف می کنه رحم نکرد که زیادی هم بهشون حال دادیم باید جلوشون وایساد عربده میکشن چون گوشت زیرمیزی میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
دکتر دامپزشک به دلیل تحصیل دروس طب بالینی بیماری ها در دوره دکترای عمومی خود، لازم است به معاینه بالینی پیش از کشتار، نمونه برداری آزمایشگاهی در صورت لزوم و بررسی علایم احتمالی در لاشه مرتبط با دروس پاتولوژی باشد و اینها خارج از توانایی علمی سایرین است و کشورهای جهان بی خود هرینه های خود را جهت آموزش دکتران دامپزشک به عنوان ناظر بهداشتی هدر نمی دهند.

اینجاست که به دلیل عدم اهمیت به مسائل بهداشتی در وزارت جهادکشاورزی،
دامداران امر نظارتی دامپزشکی را بیهوده می دانند و
به خود اجازه می دهند که بی مهابا و بدون هیچ ترسی کارد سلاخی را در قلب دکتر دامپزشک که در حقیقت در صف مقدم حفظ بهداشت و سلامت انسان سینه سپر کرده است فرو کنند!

به همین دلیل است که بزرگان دامپزشکی به این نتیجه رسیده اند که همانند تقریبا 100 سال پیش که سازمان دامپزشکی کشور توسط پزشکان در اداره صحیه (وزارت بهداشت) تشکیل شد،
شرایط فرهنگی ایران اقتضا می کند که سازمان دامپزشکی به شکل مستقل زیر وزارت بهداشت منتقل شود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
آيا راه ديگري غير از برخورد چكشي و.... وجود ندارد.؟بنظر بنده بايد چاره ديگري انديشيده شود.اين راهش نيست.دوستان در استان تهران بايدبه راههاي ديگر بينديشند.بنده هزاران پيشنهاد دارم. يكيش تشويق واحدهاي خوب . يكي ديگرش درجه بندي واحدهاي عرضه وامتياز دهي به واحدها. وغيره وغيره. در هر حال اين راهش نيست.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
همیشه باید علتها را جستجو‌ کرد و سرکوب معلول راه‌ حل‌ مناسبی نیست.اکثر قصابان و‌خرده پاها با‌ مراکز بسته بندی و کشتارگاهها در ارتباط هستند و در جریان تخلفات بزرگ و رفتار بازرسان دولتی هستند.
وقتی بی عدالتی در رفتار را می بینند رفتار تهاجمی پیدا می کنند.وقتی مدیران استانی قبلا اعلام می کنند که قرار است از فروشگاههای زنجیره ای بازدید کنیم و موقع بازدید همه‌چیز بهداشتی می شود،وقتی بازرسین قبلا به کشتارگاهها وقت بازدیدشان را اعلام می کنند و صدها مورد از این کارها آنوقت قصابی که بعلت آویزان کردن لاشه گوشت در این شرایط سخت اقتصادی نمی تواند بر اعصابش کنترل داشته باشد.
بی عدالتی هم واقعا وجود دارد.بعضی جاها بعلت بی خس کاری مرغ صاحب مغازه دادگاهی و زندانی می شود و بعضی جاها ۵۰۰ تن مرغ و پای مرغ فاسد و تاریخ گذشته کشف می شود و اداره شهرستان وکیل مدافع وی می شود و اعلام می نماید که این جنایتکار نتوانسته صادر کند!!!

ملت ضعیف را سرکوب نکنیم که نفرینشان دامنمان را می‌گیرد.از بالا باید شروع کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
بعضی وقتها باید اینجوری رفتار کرد احترام بیش از حد دامپزشکی به این ارازل و اوباشها فضا رو براه همه خفه و تنگ کرده تا درس عبرت بشه برا متخلفان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
بايد به اطلاع دوستي كه عرض كرد در شان دكتر نيست كه بره بازرسي و نظارت و بايد ليسانسه ها برن بازرسي تا فحش بخورن برسانم تمام نظارتا و بازرسيها رو ساير رده ها ميرن و شما برزيل شو ميرين و حالشو ميبرين و زبونتونى بازه متاسفم به همچين ذهن و فكر برتري
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
معلومه رابطه ادارشون با نیروهای امنیتی خوب بودت که این همه اومده برا یه بار درگیری حین بازدید با کلی افراد گشت مشترک زد و خورد که مامور و بازرس ما رو زدند بعد از کلی زنگ زدن و... بعد دوساعت یه سرباز نحیف دادن بدون سلاح وحتی باتوم که بازم اون متخلف باهامون درگیر شد و سرباز هم ول کرد و رفت با پای پیاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
ما واقعا ملت عجیبی هستیم!

اگر با متخلفان برخورد نشود می گویند ایران کشوری است که برای مردم آن رعایت قانون اصلا مهم نیست!

و اگر برخورد قانونی شود یک دفعه دل رئوف مردم به رحم می آید که ای بابا این بدبخت زن و بچه داره!
تو رو به خدا حم کنید!
آه شان دامن تان را می گیره ها!

آیا واقعا همین طور که مدافعان سلاخان ادعا می کنند این اتفاق حالت موردی و استثنایی دارد؟؟!

یا کم و بیش رعب و وحشت ناظران دامپزشک
در کشتارگاه ها از ترس حمله سلاخان امری عادی است!

از طرف دیگر بیمار شدن تعداد زیادی از مردم بی خبر از کیفیت غیر بهداشتی گوشت خصوصا کودکان و مادران شیرده و عوارض گوناگون جانی، مالی و روحی آن برای مصرف کنندگان و اطرافیان آنها آیا مهم نیست؟

آیا امنیت جانی و شغلی دامپزشکان مهم نیست؟؟!

اگر ناظر دامپزشک امنیت جانی و شغلی نداشته باشد که نمی تواند با خیال راحت به وظایفش عمل کند!

مجازات های سخت حالت بازدارنده دارند!
یعنی باعث می شوند سایرین دیگر جرات نکنند که به خود اجازه دهند به ناظران دلسوز و متعهد به کار دامپزشک که خود را برای حفظ بهداشت و سلامت جامعه در معرض آلودگی های خطرناک منجمله تب هموراژیک کتگو قرار می دهند حمله ور شوند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
همه نگران امنیت غذایی مردم هستند.در بین کشتارگاههای دام استان تهران فقط یک‌ کشتارگاه دام از پیش سرد استفاده می کند و بقیه بعد از کشتار سریعا پخش می کنند.یعنی اینکه تب کنگو در کتابها و‌ مجلات علمی است.
سر یک کیلو گوشت کله‌گاوی پوست قصاب را می‌کنند اما مرکز پخش این گوشتها آزاد است.
یک کیلو گوشت منجمد دیفراست شده را ببینند قصاب را آویزان می‌کنند اما تمام چرخکرده های گوشت در بهترین‌ حالت از گوشت منجمد تهیه می شود.نمونه هایی از این دست زیاد است.
خودتان را بجای قصاب بگذارید و قضاوت کنید
حسین
|
United States of America
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
دستشون درد نکند که رسیدگی کردن همیشه به همین نحو باید سازمان دامپزشکی نسبت به متخلفین برخورد قاطع کند. چون این افراد سود جو و متخلف به فکر سلامت مردم نیستن به فکر جیب خودشون هستند و خیلی پر رو تشریف دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
نه!
متاسفانه این طور نیست که همه مالکان کشتارگاه ها، واحدهای بسته بندی و قصابی های محترم نگران سلامت مردم باشند!

اگر بدون پیش سرد کردن بیماری CCHF رخ نداد به معنی این نیست که سازمان بهداشت جهانی دام OIE اشتباه کرده است!

بلکه این به معنی نفهمیدن ماهیت اپیدمیولوژیک بیماری هاست و همین هاست که تفاوت ها را در داشتن تحصیلات استاندارد کیفی مشخص می کند!

مگر بارها نشده است که برخی از قصابان گوسفندان بروسلوزی یا شاربنی را به خورد خلق اِلله داده اند؟؟!

اینها مواردی است که از زمان دوران دانشجویی با آن برخورد می شده است!

هر چیز جای خود را دارد!

اگر خطایی در جابی انجام شود نبایستی مستمسکی برای بی قانونی ها شود!

قانون غلط بهتر از نبود قانون است!

قانون غلط را اگر قانون و قانونگذاری باقی مانده باشد می توان عوض کرد ولی بی قانونی را چکار باید کرد؟؟!

این درست است که کشور ما از بی قانونی های متعددی رنج می برد ولی خوشبختانه با پایمردی انسان های شریف و درستکار هر چند به کندی ولی پیوسته مسیر پیشرفت و ترقی را طی کرده است!

رمز پیشرفت غربی ها در رعایت همین نکات به ظاهر بی اهمیت و پیش افتاده است که جالب است امامان معصوم ع ما هم بر انجام آنها تاکید داشته اند ولی ما فقط در حرف پیرو آنان هستیم نه در عمل!

100 سال پیش اگر اسب مشمشه می گرفت مردم می گفتند کار جادوگران است و در مقابل هشدار کلینیسین دامپزشک اعتراض شدید می کردند تا به چشم خود می دیدند که هم اسب تلف می شد و هم مهتران مرده از جهل زمانه!

الان چطور؟
باشگاه داران خودشان مصرانه انجام تست های معتبرتر از مالئین را دنبال می کنند و درخواست CFT را دارند!

پس بیایید دست به دست هم بر انجام قانون اصرار ورزیم هر چند که به ضرر خودمان یا دوستان مان باشد و البته هم بر اصلاح و تصحیح نقایص آن جدیت داشته باشیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
در کل دستشون درد نکنه یه خورده متخلفین و مجرمین به خودشون بیان در صورت توهین و..برابر است با شلاق و زندان و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
بسیار عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
بزنید و بکشید این .....!فک کردن قلدری جواب میده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
عدم وجود فاجعه بار پبش سرد در تعداد قابل توجهی از کشتارگاه های پایتخت و مشکلات بهداشتی دیگر به این دلیل نیست که همکاران سازمان دامپزشکی از زخم های دردناک زنحیره بهداشتی ناآگاهند!

ولی چه کنیم که برخی از مسئولان هنوز دودستی به وزارت جهادکشاورزی چسبیده اند و به هر دلیل نمی خواهند بپذیرند که برای این وزارت خانه تولیدی به علت عدم سنخیت زبان علمی،
مساّئل بهداشتی درک و قابل هضم نیست و به همین علت حتی اگر وزارت جهادکشاورزی اعتباراتش مکفی باشد که برعکس است متاسفانه برایش این موضوعات فاقد اولویت است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
ناز شست نیروی انتظامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
حال کردیم تا با از این برخوردها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
عجب بگیر بگیری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
آخ جون بزن بزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
دست دکتر واعظی درد نکنه که با حمایت از شبکه های دامپزشکی خودش با اقتدار روبرو متخلفین دربیاد چون شبکه متکی به رهبر و لیدر خودشونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
روشن است که ارزش های ناشناخته دامپزشکی و دامپزشکان
این سربازان گمنام خط مقدم بهداشت و سلامت انسان،
با انجام این اقدامات بسیار صحیح و مبتکرانه بیشتر شناخته می شود!
خوشبختانه مردم عادی هم متوجه شده اند که:
پبشگیری بهتر از درمان است و دامپزشکی هم یعنی Preventive medicine
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
اگر دو تا فروشنده به علت توهین به مامور و ضابط دولتی سه سوته مجازات میشن، پس چرا کسی که با سوء استفاده از موقعیت نمایندگی مجلس به مأمور دولت علناً توهین زشت میکنه نه تنها مجازات نمیشه بلکه بر عکس، از وی حمایت آشکار و پنهان هم میشه؟! افکار عمومی این یک بام و دو هوا رو خیلی خوب میفهمند و حالیشون هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
ما اینجا کار صنفی انجام می دهیم!
آلوده کردن مباحث صنفی به موضوعات سیاسی و جناحی
باعث دور شدن از اهداف این جمع تخصصی می شود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
خدا خیر بده رئیس و مدیرکل دامپزشکی که پشت نیروهاشون میایستن و حمایت می کنن ولی در ......... مدیرکل محترم نه تنها حمایت نمی کند، بلکه ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
توهین به مامور بازرسی دامپزشکی یعنی کار جناحی و سیاسی کر ن همین حرفها انگیزه رو از مدیر برای دفاع از پرسنل خودش میگیره.خواهشن اول متن دادنامه رو بخون بعد کامنت بزار اخوی ،خواهشن گل به خودی و تبر به ریشه نزنید!تمام
نظر شما
ادامه