کد خبر: ۴۶۳۳

حکیم مهر - آزمایشگاه کشوری کنترل کیفی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی مسئولیت انجام آزمایش های شیرخام کشور را از جنبه باقی مانده های دارویی عهده دار شد.

 مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: آزمایشگاه مذکور، تنها آزمایشگاه کلاس 2 میکروبیولوژی از جنبه حفاظت زیستی در کشور است و اداره کل دامپزشکی استان با اتکای به تجهیزات مدرن و کادر متخصص، آمادگی آن را دارد تا نه تنها در زمینه سلامت شیر و شناخت تقلبات آن، بلکه در زمینه کنترل کیفی کلیه فرآورده های خام دامی نقش خود را ایفا نماید.
دکتر ناصر مرگان ازغدی خاطرنشان ساخت: طبق برنامه ملی پایش باقی مانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی، تمامی نمونه های شیر خام از سراسر کشور به این آزمایشگاه ارسال می شوند و در حال حاضر نیز صدها نمونه شیر خام که توسط کارشناسان ادارات کل دامپزشکی استان های کشور جمع آوری شده اند، در این آزمایشگاه از جنبه وجود حد مجاز بقایای آنتی بیوتیک، آفلاتوکسین و سایر مواد شیمیایی و فلزات سنگین مورد آزمایش قرار می گیرند.
وی یادآورشد: ساخت آزمایشگاه فوق از سال 1385با زیربنای 700 متر مربع در دو طبقه و در اداره کل دامپزشکی استان آغاز شده بود و با صرف هزینه ای معادل 21 میلیارد ریال در مهرماه سال جاری با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
ادامه