کد خبر: ۴۶۷۱۹
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: کشتی‌هایی با ظرفیت ۳، ۵ و حتی ۴۰ هزار تن، دام‌های سبک را برای تامین گوشت مورد نیاز کشور به استان بوشهر انتقال خواهند داد ...


حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه ورود انتقال دام‌های سبک و سنگین به کشور تعیین شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: کشتی‌هایی با ظرفیت سه، پنج و حتی ۴۰ هزار تن دام‌های سبک (بز و گوسفند) را برای تامین گوشت مورد نیاز کشور به استان بوشهر انتقال خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان بوشهری تقاضای ورود ۳۰ تا صد هزار راس دام را داشته‌اند، ادامه داد: این دام‌ها از کشور‌هایی که سطح بهداشتی مناسبی دارند مانند استرالیا، نیوزلند و برزیل وارد خواهند شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین بیان کرد: قطری‌ها در زمینه کشتارگاه دام در استان بوشهر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مراحل قرنطینه این کار نیز انجام گرفته است.

رفیعی‌پور اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان هم بندر چابهار به عنوان دروازه واردات دام تعیین شده و تقاضای ورود صد هزار راس دام سنگین را در این استان داشته‌ایم.

وی گفت: به زودی پنج هزار راس دام نیز از رومانی با هواپیما به کرج انتقال می‌یابد، اما تمرکز ما بر حمل و نقل دریایی است، زیرا می‌توان تعداد زیادی دام را انتقال داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح به‌گزینی دام دیگر لازم نباشد سالانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن گوشت وارد کشور شود.

رفیعی‌پور همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد واکسن دام‌ها در کشور تولید می‌شود، افزود: در حوزه طیور هنوز ۳۰ تا ۳۵ درصد واکسن‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود که امیدواریم در این زمینه بتوانیم به خودکفایی برسیم.

او به کاهش ۳۷ درصدی بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام نسبت به پارسال هم اشاره کرد و گفت: در بسیاری از بیماری‌ها شاهد ۳۰ تا ۷۰ درصدی کاهش کانون بیماری‌ها هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین یادآور شد: کانون آنفلوانزای پرندگان در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه پارسال، ۹۹.۵ درصد کاهش یافته است.


 
 
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
6
.............. چی به سر این مملکت اوردید. ذرت و سویا ناپدید کردید توی این مملکت، دام هایی که بود رو از گرسنگی روانه کشتارگاه کردید حالا ژست خبری میگیرید که دام وارد میکنید ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
2
گوسفند قاچاق میشه به خارج
گوسفند استرالیایی وارد میشه
فقط ارز هست که داره از کشور خارج میشه
تو این جابه جایی گوسفند
علي
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
1
عمرا كشورهايي نظير استراليا و نيوزلند به خاطر موضوع رفاه حيوانات يك راس دام به ايران صادر كنند از رياست محترم سازمان بعيد هست از اين موضوع بديهي بي اطلاع باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
1
................... نابودی نسل های بعدی . نفت بدید گوسفند وارد کنید . همین کاری که قبل از انقلاب میشد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
1
واکسن تب برفکی مریال پیدا نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
2
دام زنده بیماری های فعال هم با خودش میاره. اگر یک اپیدمی دیگه بخاطر این حیوانات غیر بومی در صنعت دام کشور راه بیافته چه خواهد شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
2
0
مبارک است انشااله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
0
....... خوب تلاش کنین که همکارانتون خصوصا همکاران جوان یه موقع ماموریت خارج دیگه نرن. ................... خودتون خوب میدونین این کارا کارای غیر کارشناسی و غیر اصولیه.بعیده کشور هایی مثل برزیل و استرالیا ونیوزلند و از این قبیل اجازه اونم در چنین سطح وسیعی از انتقال دام رو بدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
2
کشتارگاههای برزیل با اونهمه دم و دستگاه برن سماق بمکن....فکر کردین برزیلم مثل ایران بی سروصاحبه که با این کار حجم کار و درامد کشتارگاههای برزیل رو کم کنن اجازه بدن.اونا سفره مردمشون واسشون مهمه مثل اینجا نیست.شاید برای مقعطی کوتاه انتقال محدودی رخ بده اما نگهداشت و انتقال شوخی نیست کار اینا نیست.البته با پول مردمه مهم نیست تهش رو اقیانوس گاوا میمیرن میریزنشون تو دریا کی به کیه.مهم ارز دولتی بود که گرفتیم.اره دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
2
1
مسئولین بالارتبه ایران،فقط به فکر در رفتن از یه بحران یا مشکلی که خود به وجود آوردن هستن و همیشه بهانه و توجیهی دارند که به جای راه حل درست و منطقی و خود را به اذیت انداختن،به کار ببرن.همه اینها از این ناشی می شه که مجلس ضعیف هست یا تحت امر دولته.وقتی مجازات یا ترسی از درست انجام ندادن وظیفه وجود نداشته باشد هیچ کس درست کار نخواهد کرد.آقای وزیر کار،برای این همه دامپزشک بیکار چی کار کردید!!!آقای دولت و آموزش عالی،علت تولید سرطان گونه این همه فارغ التحصیل مازاد نیاز کشور،علتش چیه؟بی مدیریتی و بی لیاقتی رو به راحتی از وضعیت هایی مثل افزایش بی رویه فارغ التحصیلان بیکار می توان فهمید.یه زمان می گفتن،برای دیپلم کار نداریم،برید درس بخونید برای فارغ التحصیل دانشگاه دولت موظف است کار ایجاد کنه!!!!چی شد پ!!!!مردم رو مسخره کردید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
2
با ورود این حجم بالا از گوسفند و گاو زنده از کشور های مختلف در آینده ای نزدیک شاهد بیماریهای نو ظهور در انشان و دام خواهیم بود. بیماری مهلک اسکرپی در بر زیل و نیوزیلند در گوسفند گزارش شده است.با این بی پروایی که مسئولین از واردات صحبت میکنند هیچ امید به توسعه و سرمایه گذاری در امر دامپروری وجود ندارد. حال که وزارت جهاد با افتخار اعلام میکند 95 درصد ذرت از خارج خریداری میشود و کسی هم سئوال نمیکند چرا بنابراین در آینده ای نزدیک شاهد واردات گوشت نیز به همین میزان خواهیم بود.
1.Classical Scrapie Diagnosis in ARR/ARR Sheep in Brazil. Acta Scientiae Veterinariae, 2015. 43(Suppl 1): 69
SCRAPIE IN IMPORTED SHEEP IN NEW ZEALAND
New
Zealand Veterinary Journal, 1:2, 27-30, DOI: 10.1080/00480169.1952.33096. .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
2
اگرجلوی خروج بی رویه دام چه به صورت قانونی وقاچاق را بگیرند دیگراحتیاجی به واردات نیست وگرنه آوردن دام از خارج که هنر نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
2
من موندم اقایون مسئول چرا یه نظر سنجی از افکار عمومی نمیکنید؟؟ ..................... اگر جز اینه بگید چرا توی حوزه شما واکسن نیست، توی حوزه جهاد مشکل نهاده هست. ببینید پس شما اگر دنبال حل مشکل بودید اینا رو حل میکردید نه اینکه تولید رو کلا تعطیل کنید بعد جلوی دوربین با افتخار بگید واردات میکنیم. این همه سختی و زحمت کشیدیم همه ما که تخصص این کار رو داریم تا اخرش ...... بگن واردات میکنیم. حیف عمر و جوانی و علم و تجربه و دارایی که توی این مملکت گذاشتم.
درد دل یک دامپزشک و دامدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
0
چرا سازمان دامپزشکی به یک مجری گوش به فرمان وزارت تجارتی و نه تولیدی جهادکشاورزی تبدیل شده است!

دلاری که صرف واردات می شود از کشتارگاه های داخلی با قیمت تمام شده و واقعی خریداری شود و بسته های بارکددار با کد رهگیری بین فروشگاه های مجاز برای عرضه به مردم به شکل نیم بها از طریق کارت یارانه پروتئین توزیع شود!

سازمان دامپزشکی با صراحت و شجاعت اعلام کند که ما نمی توانیم زیر بار تبعات پیچیده بهداشتی واردات گوشت و دام زنده با این حجم گسترده برویم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
1
گوشت در کشتارگاه ها و قصابی ها به وفور وجود دارد و همه جا مملو از گوشت است!
ولی بسیار گران است و عموم مردم نمی توانند بخرند!

پس تبلیغات گسترده وجود کمبود گوشت آن طور که دزدان بیت المال و رانت خواران آقازاده برای زمینه چینی و فریب مسئولان و نمایندگان به منظور گرفتن 10 میلیارد دلار یارانه واردات نهاده های دامی و خوراک دام و به طور مجزا چند میلیارد دیگر برای واردات گوشت و دام زنده منتشر می کنند دروغ محض است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
علت گرانی گوشت صادرات قانونی آن به کشورهای همسایه نیست که اتفاقا اقدام مثبتی است و باعث شکوفایی دامداری ها خواهد شد!

علت اصلی این است که دلالان نهاده های دامی و خوراک دام یا دلار یارانه ای را به جیب می زنند یا اگر هم وارد کردند آن را در بازار آزاد می فروشند یا در بین دوستان و آشنایان خود توزبع می کنند!

از طرف دیگر مثل اینکه یادمان رفته است که چه تورم وحشتناکی در زمینه حمل و نقل خوراک دام و هزینه های دیگر تولید ایجاد شده است؟؟!

بنابراین موثرترین راه تغییر مسیر اشتباه خانمان بر انداز 40 سال گذشته پس از انقلاب اسلامی است!

یعنی به جای دادن به اصطلاح یارانه دروغین به تولیدکنندگان و در حقیقت به رانت خواران مال مردم خور،
یارانه را به مصرف کننده نهایی برای خریدن فرآورده های پروتئینی بدهیم و از طرف دیگر به تولید کننده قیمت های غیر واقعی و دستوری را تحمیل نکنیم!

روشن است که با اتخاذ چنین روشی به طور هم زمان رونق و پیشرفت چشمگیر کشاورزی، دامداری، اشتغال زایی، صادرات و رضایت عمومی مردم در هر شرایط کمبود ارزی ایجاد خواهد شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
بسیار بسیار جالب است که در پیش از انقلاب اسلامی یارانه ای برای بنزین، گلزوئیل و برق وجود نداشت و تعداد شهرهای گازکشی شده هم که تقریبا نزدیک به صفر نسبت به الان بود!

قیمت بنزین بر عکس 120 درصد قیمت جهانی؟؟!
یعنی 1.2 برابر قیمت بنزین در آمریکا بود.

ولی الان یارانه می دهند ولی بیشترین سود آن را ثروتمندان می برند و آنها چند برابر فقرا یارانه می گیرند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
با سلام و خدا قوت به عزیزان نشریه حکیم
فکر کنم جناب دکتر رفیعی مفهوم کاربرد واژه ها در راستای وطایف خود را متوچه نشده اند چه خوب است معاون ایشان که در fao دستی داشته اند به ایشان تذکر بدهند که انچه محور صحبت وی است biosecurity نام دارد که از وطایف وزارت کشاور ی است. برای یک مدیر کلان انتطار هست صحبت ها دقیق و هدفمند باشد. .........
نظر شما
ادامه