کد خبر: ۴۶۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - پس از آنکه سازمان حفاظت محیط زیست رسماً سازمان دامپزشکی کشور را در مرگ ببر وارداتی به دلیل عدم اعمال نظارت کافی بر سلامت گوشت مصرفی بعنوان غذای ببرها مقصر اعلام کرد ، سازمان دامپزشکی کشور سرانجام با تأخیر از انفعال خارج شد و در مطلبی کوتاه از طریق روابط عمومی خود به این موضوع واکنش نشان داد!

در مطلبی که روابط عمومی سازمان دامپزشکی برای رسانه‎های مختلف ارسال نموده و نسخه‎ای از آن را در پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی منتشر کرده از قول رئیس سازمان دامپزشکی توضیحاتی درباره روند نظارت سازمان دامپزشکی بر ورود ببرهای روسی به ایران به شرح ذیل ارائه شده است :

 

" در پی توافق سازمان محیط زیست با کشور روسیه، دو قلاده ببر روسی قریب به هشت ماه قبل وارد کشور شدند. با توجه به فراهم نبودن شرایط و امکانات برای نگهداری این حیوانات در منطقه میانکاله، ببرهای روسی به‌طور موقت در باغ وحش تهران نگهداری گردیدند. این باغ وحش دارای مجوز فعالیت از سازمان حفاظت از محیط زیست می‌باشد. مرگ ببر نر در دهم دی ماه سال جاری و حدس و گمان های گوناگون درباره علت آن، سبب بروز نگرانی هایی شده است. 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این باره اظهار داشت: این دو قلاده ببر دارای گواهی سلامت از دامپزشکی روسیه به مقصد پارک پردیسان بودند و مجوز ترخیص آن ها از سوی اداره کل دامپزشکی استان تهران صادر گردید.
دکتر دستور با اشاره به ضروت مراقبت های بهداشتی در طی مدت نگهداری در باغ وحش اظهار داشت: تیم دامپزشکی سازمان حفاظت از محیط زیست وضعیت سلامت ببرهای روسی در باغ وحش تهران را کنترل می نموده است. وی افزود: سازمان محیط زیست برنامه تغذیه این حیوانات را به مدیریت باغ وحش ارائه نموده است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: برنامه تغذیه ای ببرهای روسی در باغ وحش با هماهنگی و تایید این سازمان صورت نگرفته است.
اداره کل دامپزشکی استان تهران با دریافت گزارش تلف شدن ببر نر از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست اقدامات قرنطینه ای لازم را به مورد اجرا گذارده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب اظهار داشت: باغ وحش تهران، قرنطینه شده است و محوطه‌های نگهداری ببرها و سایر گوشخواران ضدعفونی شده است. دکتر دستور افزود: آزمایشات لازم درباره تک‌سمی‌های موجود در باغ وحش انجام شده است که سلامت آن ها از نظر عدم ابتلا به بیماری مشمشه تایید شده است.

وی اضافه کرد: از گوشتخواران باغ وحش تهران نیز جهت انجام آزمایشات تشخیصی لازم، نمونه‌برداری شده است.
دکتر دستور همچنین با اشاره به آزمایشات انجام شده از سوی سازمان محیط زیست و مشکوک بودن به بیماری مشمشه که یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است، تصریح کرد: نمونه‌ها باید به آزمایشگاه مرجع بین المللی ارسال شود. وی افزود:با توجه به اینکه این کار نیازمند اخذ مجوز از آزمایشگاه مرجع می باشد، هماهنگی های لازم و مکاتبات اولیه صورت گرفته است و پس از ارسال نمونه ها و اخذ نتایج تشخیص قطعی عامل بیماری، مراتب جهت اطلاع عموم در آینده نزدیک اعلام خواهد شد. "

 

خبر مرتبط :


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گمنام
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
0
0
این هم نتیجه داشتن مشاورین و معاونین اینچنینی است میتوانید سانسور کنید ولی واقعا باید برای وضع موجود تاسف خورد
همكار
|
-
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
0
0
با توجه به اهميت موضوع لازم بود كه سازمان دامپزشكي يك بيانيه رسمي منتشر مي نمود نه اينكه آقاي ناهيدي از قول رئيس سازمان مطلبي را نقل كند .ظاهرا آقايان متوجه وظايف روابط عمومي نيستند . زيرا روابط عمومي وظيفه انتشار اخبار و رويدادهاي داخلي سازمان دارد .ولي از ظاهر امر پيداست كه آقاي ناهيدي بيان كننده ديدگاههاي فني و اداري سازمان شده است و ما مسائل سازمان را بيشتر از طريق شخص ايشان مي شنويم در صورتيكه بايد اين مواضع از طرف مسئولين رده اول سازمان بيان شود .
نظر شما
ادامه