کد خبر: ۴۶۸۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد:
«دکتر احمد شریعتی» گفت: بسیاری از گونه‌های حیوانات، از طریق استخوان‌شناسی، آناتومی و عضله‌شناسی قابل تشخیص است، ولی تشخیص قطعی از طریق DNA، روش‌های ژنتیکی یا PCR صورت می‌گیرد ...
 
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: از ۴ لاشه مشکوک به گوشت سگ در یک قصابی در مشهد، ۳ لاشه متعلق به گوسفند و یک لاشه متعلق به بز بوده است.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر احمد شریعتی» در گفتگو با خبر مشهد اظهار داشت: به محض اینکه خبر کشف لاشه های مشکوک به گوشت سگ در یک قصابی غیرمجاز به شبکه دامپزشکی مشهد رسید، همکاران ما در اسرع وقت خود را به محل قصابی رساند و پس از تحویل لاشه ها، آنها را به محل شبکه دامپزشکی منتقل کردند.

وی افزود: پس از نمونه برداری سریع، نمونه ها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال گردید.

دکتر شریعتی تصریح کرد: طبیعتاً تشخیص گونه حیوان، راه های مختلفی دارد: بسیاری از گونه های حیوانات، از طریق استخوان شناسی، آناتومی، وضعیت عضله شناسی و یا سایر روش ها قابل تشخیص است ولی آن چیزی که تشخیص قطعی را میسر می کند، تشخیص از طریق DNA  یا روش های ژنتیکی یا PCR است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه قبل از آنکه هر گونه تاییدی از طرف اداره کل دامپزشکی یا شبکه دامپزشکی انجام شده باشد، این خبر در روزنامه ها پخش شده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ما از همکاران خواستیم که بعد از ظهر هم در اداره بمانند و در اسرع وقت نسبت به انجام آزمایش اقدام نمایند؛ همکاران ما حدود ساعت ۶ و ۷ بعد از ظهر دیروز، نتیجه را اعلام کردند.

دکتر شریعتی در ادامه گفت: نتایج آزمایشات و خود لاشه ها هم همچنان موجود است؛ بر اساس تشخیص انجام شده، ۳ لاشه از این ۴ لاشه، متعلق به گوسفند و یک لاشه نیز متعلق به بز بود.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی تصریح کرد: همکاران ما برای اطمینان خاطر، سایر لاشه ها را هم تحت آزمایش قرار دادند و همه آنها از نظر متعلق بودن به گونه سگ منفی بود و با توجه به استناد آزمایشگاهی، اینها گوشت گوسفند و بز بوده است.

وی افزود: درخصوص انتشار خبر مشکوک بودن این لاشه ها به گوشت سگ، ما حتی مدعی هستیم که چرا باید قبل از اینکه این موضوع توسط کارشناسان دامپزشکی تایید شود، بدین صورت در رسانه ها منتشر شود که بعد هم مشکلات و تشویش اذهان عمومی را به همراه داشته باشد؟

دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: همکاران ما در دامپزشکی، هر روز در ارتباط با نظارت و کنترل مسائل بهداشتی گوشت مصرفی مردم درگیر هستند که در چنین شرایطی، مطرح نمودن این موضوعات بدون در نظر گرفتن حواشی، کاری غیراخلاقی و غیر حرفه ای می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: از مردم خواهش می کنیم که از واحدهایی خرید کنند که گوشت خود را از کشتارگاه تامین می کنند و تنها لاشه هایی را که ممهور به مهر دامپزشکی است، مورد مصرف قرار دهند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
1
0
سلام درخبرها نداشتن پروانه وهمچنین اسم نویسی برای گوشت باقیمت دولتی دراین قصابی درطی چندین روز منتشر شده است آیامدیرکل محترم دامپزشکی استان خراسان رضوی توضیحی برای عدم شناسایی این مرکز توسط دامپزشکی شهرستان مشهد دارد؟آیا وقتی مطلب رسانه ای شد شما به یاد این موضوع افتادید؟
غریب اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
یک بزرگواری که سمت بالایی هم در همان اداره کل دارند فرموده بودند که به بودن مسوول فنی بهداشتی در مراکز مشمول ماده 2 قانون نظارت بهداشتی هیچ اعتقادی ندارند و باید محصولات در بازار مورد بررسی و ... قرار گیرد
من بجای مدیرکل مجموعه بودم ایشان را مسوول پیگیری این محصول در بازار میکردم تا بدانند آب را در پشت سد بهتر میشود کنترل کرد تا در میلیونها رودخانه کوچک و بزرگ
جالبتر اینجاست که این مقام مسوول در تفکر زندگی در کشورهای پیشرفته به خواب عمیق فرو رفته است و در رویا میبیند که اگر اعلام کند فلان محصول مشکل دارد میتواند آن را به مبدا برگرداند و یا اصلاح کند و یا دستور معدومیت آن را صادر نماید و غافل از آنست که اینجا جهان سوم است و پر از لابی گری و توصیه های حضوری و غیر حضوری دوستان و هم فکران می باشد و عملا باید فقط به حال و بیچارگی مصرف کننده گریست و....
ومن ا.. توفیق
درد آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
.............!
یک فکری جدی باید به حال نظارت در استان بشود واقعا امنیت غذای مردم شوخی بردار نیست ...........
اینها همه از برکات جدی نگرفتن ماده 18و19 و عدم نظارت دوستان به دلیل عدم امنیت و رضایت شغلی است
تا دیر نشده و کل خانه ویران نشده بفکر باشید
التماس تفکر
ناشناس
|
France
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
این ....... که لاشه ها متعلق به گوسفند و بز بوده که هم باعث وحشت در مردم و زیر سوال رفتن شبکه دامپزشکی میشه
نظر شما
ادامه