کد خبر: ۴۷۰۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر


رییس شورای عالی ذبح کشور در اصفهان اظهار داشت: ناظرین شرعی طبق قانون، ضابطین قضایی هستند و ما به دنبال حکم ضابطین خاص برای این عزیزان هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، گردهمایی ناظرین شرعی استان با حضور رئیس شورای عالی ذبح کشور در محل سالن جلسات شماره یک اداره کل دامپزشکی استان  اصفهان برگزارشد.

ابتدا «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن خیرمقدم به «دکتر پیمان فلسفی» رئیس شورای عال ذبح کشور، «حجت الاسلام و المسلمین کوچک زاده» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و ناظرین ذبح شرعی و همچنین تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: استان اصفهان یکی از کلان شهرهای ایران بوده که از لحاظ کشاورزی و دامپروری موقعیت ویژه ای در میان سایر استان ها دارد که نیاز است به صورت ویژه دیده شود.

وی گفت: امروزه استان بیشترین واحد پروش طیور و حائز رتبه اول در تولید برخی از فرآورده های خام دامی در کشور بوده و سهم این استان در صادارات فرآورده های دامی حدود 20 میلیون دلار در سال می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، یکی از مشکلات موجود را با توجه نقش حیاتی دامپزشکی در سلامت و امنیت غذایی، عدم نگاه ویژه و موثر مسئولان ذی ربط به بخش کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی دانست.

دکتر موحدی با اشاره به وظایف ناظرین ذبح شرعی مشغول در کشتارگاه های دام و طیور استان، عملکرد شبانه روزی و صادقانه آنان را شایسته تقدیر و تجلیل دانست.

سپس حجت الاسلام والمسلمین کوچک زاده گفت: ما باید شاکر خداوند متعال باشیم که ولایت فقیه را درک کرده و ان شاءالله این انقلاب زمینه ظهور حضرت حجت (عج) باشد .

 وی افزود: یکی از کارهای مشکل امر نظارت شرعی می باشد که در نتیجه انجام وظیفه این بزرگوران، مردم عزیزمان با اطمینان می توانند در هر کجای کشور از محصولات حلال و پاک استفاده کنند.

در ادامه این گردهمایی «حجت الاسلام و المسلمین کیانی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن تشکر از دکتر پیمان فلسفی به خاطر قبول دعوت و حضور در میان ناظرین شرعی استان به شرح گزارش فعالیت های انجام شده در سال جاری پرداخت.

سپس هریک ناظرین شرعی حاضر در جلسه با بیان مشکلات حوزه کاری خویش، حمایت مسئولین را خواستار شدند.

در پایان نیز دکتر پیمان فلسفی رئیس شورای عالی ذبح شرعی کشور، ضمن عرض تسلیت بابت ایام فاطمیه و تبریک ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب، از کلیه ناظرین شرعی به خاطر این مسئولیت سنگین و مهم تشکر کرده و از خداوندمتعال موفقیت روز افزون این عزیزان را خواستار شد.

 وی اظهارداشت: قانون ذبح شرعی از زمانی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است نظم خاص و جدی پیدا نموده و بعد از آن نیز آیین نامه اجرایی تدوین و تصویب شد.

دکتر فلسفی گفت: ساماندهی ناظرین و ذابحین به عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور سپرده شده است و تمامی امور باید تابع قوانین کار باشد و نباید در بحث حق الزحمه، ناظر و پیمانکار یکی باشد.

وی تصریح کرد: ناظرین شرعی طبق قانون، ضابطین قضایی هستند و ما به دنبال حکم ضابطین خاص برای این عزیزان هستیم.

رئیس شورای عالی ذبح کشور در پایان در مورد اعزام ناظرین به خارج از کشور جهت نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام، مطالبی را پیرامون دستورالعمل ها، قوانین و ضوابط بیان نمود.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
سلام
به نظرم اگر بحث نظارت ذبح شرعی به نظام دامپزشکی اصفهان واگذار شود موضوعات به صورت جدی تری دنبال خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
باید کلا همه دامپزشکان ضابط قضایی بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
چه قانون محکمی داره ذبح شرعی
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
ایا تا اخر کشتارگاه مخصوصا نا اخر کشتارگاه این عزیزان در کنار ذابحان یا حتی در کشتارگاه طیور حضور دارند
نظر شما
ادامه