کد خبر: ۴۷۷
وی با اشاره به این‌که علائم عمده تب مالت می‌تواند به صورت تب، تعریق، درد کلیه و پشت کمر باشد، گفت: در فرم‌های مزمن این بیماری ممکن است بیمار هیچ‌گونه تبی نداشته باشد و تنها با علائم افسردگی و روحی مراجعه کند...
yadeghari4
‌بیماری تب مالت می‌تواند سیستم قلبی، ریوی، مغز، دستگاه کلیه، مفاصل و استخوان‌ها و هر ارگانی را درگیر کند و انواع علائم بیماری را بروز دهد لذا بیمار ممکن است با گرفتاری‌های اعضای متعدد به پزشک مراجعه کند.

دکتر داوود یادگاری، رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی با بیان این‌که تب مالت، بیماری هزار چهره است و علائم کلینیکی آن متنوع و متعدد است، گفت: آگاهی پزشکان و خانواده‌ها از انواع سندرم‌های بالینی این بیماری مهم است و می‌تواند به تشخیص زودرس بیماری کمک کند.

وی با اشاره به این‌که علائم عمده تب مالت می‌تواند به صورت تب، تعریق، درد کلیه و پشت کمر باشد، گفت: در فرم‌های مزمن این بیماری ممکن است بیمار هیچ‌گونه تبی نداشته باشد و تنها با علائم افسردگی و روحی مراجعه کند.

این متخصص عفونی با اشاره به این‌که ممکن است بیمار با دردهای سیاتیک مانند پادردهای مفصلی و استخوان مراجعه کند، اضافه کرد: این بیماری باید هر چه زودتر تشخیص داده شود در غیراین صورت عوارض بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

 

 

نظر شما
ادامه