کد خبر: ۴۷۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر


در حالی که اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا از واردات محصول مرغ امریکا با توجه به نقض قوانین اتحادیه اروپا در تولید آن ابراز نگرانی می کند، به گفته سفیر ایالات متحده امریکا، نگرانی های موجود درباره مصرف مرغ های شسته شده با آب کلر و همچنین گوشت گاو تغذیه شده با هورمون بی مورد است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «وودی جانسون»، پس از اینکه واشنگتن اهداف خود را برای معامله تجاری میان امریکا و بریتانیا منتشر کرد، از بریتانیا خواست تا روش های کشاورزی و پرورش ایالات متحده را بپذیرد.

در حال حاضر قوانین اتحادیه اروپا صادرات محصولات غذایی مانند مرغ و گوشت گاو از امریکا را محدود می کند، اما جانسون می خواهد که این شرایط پس از برگزیت در بریتانیا تغییر کند.

این در حالی است که مقامات بریتانیایی بارها پذیرفتن استانداردهای غذایی پایین تر از اتحادیه اروپا را تکذیب کرده اند.

با این حال، سفیر ایالات متحده امریکا در بریتانیا، درباره مرغ شسته شده با آب کلر گفت: این همان روشی است که کشاورزان اتحادیه اروپا برای سالم نگه داشتن میوه و سبزیجات استفاده می کردند.

او این اقدام را روشی ایمن و بی خطر، موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با باکتری های کشنده مانند سالمونلا دانست.

اتحادیه ملی کشاورزان ایالات متحده همواره ادعا می کند که محصولات مرغ و گوشت گاو که برای تولید آنها از روش های ممنوع شده توسط اتحادیه اروپا استفاده می شود، کاملا بی خطر هستند.

با این حال همتای آنها، اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا  (NFU)، اعلام کرد که دولت این کشور نباید توافقنامه ایالات متحده امریکا را که اجازه واردات غذای تولیدشده به روش های غیرقانونی را می دهد، قبول کند.

اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا همچنین با اعلام اهداف مذاکرات با ایالات متحده، درباره رعایت استانداردهای مربوط به رفاه حیوانات نیز ابراز نگرانی کرد

مرغ شسته شده با کلر چیست؟

در ایالات متحده امریکا شستن لاشه های مرغ در آب با کلر فراوان قانونی است. تولیدکنندگان معتقدند که این اقدام از انتشار آلودگی میکروبی از دستگاه گوارش به گوشت جلوگیری می کند.

اما این اقدام از سال ۱۹۹۷ در اتحادیه اروپا ممنوع شد و تنها شست شو با هوای سرد یا آب مجاز است.

اتحادیه اروپا معتقد است که شستشو با کلر می تواند خطر بیماری های باکتریایی مانند سالمونلا را افزایش دهد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
سطح استانداردهای سلامت در اتحادیه اروپا پس از جدا کردن امور دامپزشکی از مدیریت کشاورزی و الحاق آن به مدیریت بهدلشت و سلامت غذایی به دنبال جنون گاوی و آنفلوانزای قابل انتقال مرغی به انسان،
آن چنان بالا رفته است که واردات گوشت و مرغ را حتی از آمریکا؟؟! محدود کرده است.
نظر شما
ادامه