کد خبر: ۴۸۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: کشوری که ۷۰ میلیون راس دام دارد و بخش اندکی از نیاز خود به گوشت را از طریق واردات برطرف می‌کند، نباید درگیر چنین مشکلاتی شود. هیچ‌گونه نوسان و اختلالی در این زمینه قابل قبول نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمد ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره‌ وضعیت تامین کالاهای اساسی مردم در بازار شب عید گفت: آن‌طور که دولت اعلام کرده است برنامه‌ریزی خوبی برای تهیه و تامین نیازهای اساسی مردم انجام شده است. انواع میوه تهیه شده و در حال توزیع بین انبارهای شهرهاست. سایر اقلام هم در حال تهیه و توزیع هستند که امیدواریم این روند با برنامه‌ی خوب و بدون مشکل پیش برود تا مردم سال جدید را بهتر شروع کنند.

انتقاد از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در کنترل بازار/ توزیع کالاهای احتکاری از طریق شرکت های تعاونی

وی با انتقاد از ضعف دولت در توزیع اقلام اساسی اظهار داشت: دولت در توزیع برخی کالاها ضعف مدیریتی دارد. ما هرگز نباید شاهد این باشیم که مردم برای تهیه‌ی گوشت در صف بایستند. درست است که عده‌ای با واسطه‌گری از شرایط بازار سوء استفاده می‌کنند، اما دولت نباید دست روی دست بگذارد تا شرایط هر روز بدتر شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در یکی از پروسه‌های واردات گوشت، عده‌ای از هتل‌داران و رستوران‌داران به فرودگاه رفته‌اند و همان‌جا گوشت دریافت کرده‌اند. آیا این شکل از توزیع گوشت درست است که به نام مردم گوشت وارد شود اما در آخر همان مردم تحت فشار باشند؟ آیا درست است که مردممان به صف یک کالا بیاوریم و شأن آن‌ها را زیر سوال ببریم و در آخر هم چیزی از آن کالا به آن‌ها نرسد؟

وی تاکید داشت: ما در تولید گوشت کشور هیچ مشکلی نداریم و ادعاهایی که مبنی بر خروج دام از کشور شد، تنها یک فریب و جنگ روانی بود تا سودجویان بتوانند یک جوی ایجاد کنند که قیمت این کالا را بالا ببرند. اول این‌که خروج دام‌ها تاثیر چندانی بر افزایش قیمت گوشت ندارد. دوم این‌که تعداد دام‌های خارج شده از کشور بسیار کمتر از آن حدی بود که اعلام کردند تا بتوانند با دست باز هر قیمتی که خواستند روی گوشت بگذارند و وضعیت را بحرانی نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: کشوری که 70 میلیون راس دام دارد و بخش اندکی از نیاز خود به گوشت را از طریق واردات برطرف می‌کند، نباید درگیر چنین مشکلاتی شود. هیچ‌گونه نوسان و اختلالی در این زمینه قابل قبول نیست. مسئولیت مدیریت، نظارت و توزیع این اقلام به طور کامل بر عهده‌ی دولت است و هر ایرادی که در این خصوص دیده شود بیانگر ضعف عملکردی و مدیریتی دولت است.

رضایی در پایان گفت: دشمنان بیرونی ما از جمله ترامپ و نتانیاهو نمی‌توانند بر ملت بزرگ ما اثر بگذارند، اما این سودجویان که جز منافع خود هیچ چیز دیگر را نمی‌بینند زندگی را بر مردم دشوار کرده‌اند. نهادهای قضائی و دولت باید اشد مجازات را برای عوامل اخلالگر بازار در نظر بگیرند و اصلا نباید در مقابل آن‌ها کوتاهی کنند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
کشور و آب ببره شما رو خواب میبره. عزیز جون واقعا خوابی یا خودتون رو به خواب زدین؟
نظر شما
ادامه