کد خبر: ۴۸۹۵۸
 
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر از جریمه ۲۰ میلیون ریالی صاحب خودرو به علت حمل و نقل و جابجایی غیر مجاز طیور زنده در این شهرستان خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سیدمحمد حسینی» رئیس دامپزشکی شهرستان قائمشهر گفت: کارشناسان دامپزشکی این شهرستان پرونده صاحب خودرویی را به دلیل دریافت نکردن گواهی حمل بهداشتی مرغ زنده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: دادگاه این اقدام را تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه قلمداد کرد و وی را به استناد قوانین موجود به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۶ ماه حبس محکوم کرد.

رئیس دامپزشکی شهرستان قائمشهر از مرغداران خواست تا بمنظور جابجایی و حمل طیور زنده از مرغداری به کشتارگاه‌های داخل و خارج استان با مدارک لازم به ادارات دامپزشکی شهرستان مراجعه و نسبت به دریافت گواهی حمل بهداشتی اقدام کنند.

حسینی از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از استفاده گوشت کشتار غیر مجاز دام و طیور پرهیز و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم مرغ را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به مهر آبی رنگ بهداشتی دامپزشکی گوشت و برجسب تگ روی لاشه توجه ویژه داشته باشند.
 
نظر شما
ادامه