کد خبر: ۴۹۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: عرضه مواد پروتئینی بسته بندی شده علاوه بر مزیت اقتصادی به ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه نیز کمک می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به وجود کارگاه‌های بسته بندی مواد خام دامی در استان گفت: تغییر فرهنگ مصرف خانوار به سوی مواد پروتئینی بسته بندی شده، علاوه بر «رونق تولید» و ارتقای سطح بهداشت عمومی، با بکارگیری افراد در این کارگاه‌ها در کاهش معضل اجتماعی بیکاری نیز مؤثر بوده است.

دکتر رسولی خاطر نشان کرد: با توجه به استقرار فرهنگ بهداشتی در جامعه و گسترش این فرهنگ، یکی از اولویت های کاری دامپزشکی استان از سال 95 کمک به راه اندازی، توسعه مراکز بسته بندی محصولات دامی بهداشتی و دارای شناسنامه بوده که در حال حاضر به 17 واحد در سالجاری رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید بر تلاش و زحمات زیادی که در جهت به راه انداختن واحدهای بسته بندی در کشتارگاههای استان طی سالهای گذشته صورت گرفته، افزود: اطلاع رسانی به مردم و مخاطبین از لحاظ رعایت بهداشت مواد غذایی و خرید آلایش دامی بصورت بسته بندی شده توسط دامپزشکی مثمرثمر بوده و رضایت مردم استان را نشان می دهد.

وی گفت: خوشبختانه استفاده از کالاهای بسته بندی شده در استان با توجه به شناسنامه دار بودن کالا اعم از لیبل و برچسب اطلاعاتی تاریخ تولید و انقضاء که مورد بازدید بهداشتی کارشناسان و مسئولین فنی دامپزشکی نیز قرار می گیرد، از استقبال خوبی برخوردار بوده که در این زمینه انواع مواد خام دامی شامل: گوشت سفید، گوشت قرمز، آلایش دامی و پای مرغ در بازار استان عرضه می شود.

دکتر رسولی اظهارداشت: یکی از وجهه های اهمیت بسته بندی مواد خام دامی و آلایش دامی این هست که مردم مطمئن می شوند که مواد بسته بندی شده در کشتارگاه تهیه و به نوعی کشتار غیرمجاز نبوده و با توجه به بازرسی بهداشتی که توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می شود به شکل مضاعف از نظر بهداشت و بار میکروبی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند.

وی با اشاره به مصرف محصولات و فرآورده های تولیدی در داخل استان یادآور شد: از این محصولات به 11 استان کشور نیز صادرات داریم و همچنین صادرات پای مرغ به سه کشور محدوده آسیای جنوب شرقی (چین، ویتنام و تایلند) به شکل بسته بندی و کاملاً بهداشتی، تحت نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام می گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه گوشت های استحصالی از کشتارگاه های استان همدان، مسیر پیش سرد را طی می کنند.

دکتر رسولی با اشاره به مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاهها و با هماهنگی مقامات قضایی و استانداری، کلیه کشتارگاه های سنتی آن تعطیل شده  و استان همدان از معدود استان هایی است که تمامی گوشت استحصالی از طریق کشتارگاههای صنعتی و با گذراندن مراحل پیش سرد بدست عموم مردم عرضه می گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در پایان افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی در سرتاسر استان اطلاع رسانی نمایند تا کارشناسان دامپزشکی  در اسرع وقت به موضوع رسیدگی نمایند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
آقای دکتر رسولی که به راحتی در مورد کشتارگاه های استانتون نظر مثبت میدید! آیا سری به کشتارگاه طیور ماکیان ملایر زدید ببینید چه خبر؟؟ آیا کیفیت مرغ های کشتار این کشتارگاه رو چک میکنید؟ من واقعا تعجب میکنم چرا دامپزشکی همدان با این کشتارگاه انقدر ضعیف عمل میکنه!!! بخدا این مرغ نیست که این کشتارگاه بدست مصرف کننده میرسونه!!! چرا اجازه میدید این کشتارگاه همچین مرغ هایی رو روانه بازار بکنه؟ چرا این کشتارگاه رو پلمپ نمیکنید؟ یا چرا اصلاح نمیکنید؟ بخدا وضعیف این کشتارگاه و مرغ های کشتار شدش تو وضعیت اسف باری، اقای دکتر رسولی لطفا پیگیر این موضوع باشید و نزارید تاوان این مورد رو مردم ما بپردازن! حکیم مهر لطفا به گوش دکتر رسولی برسونید این مورد رو
نظر شما
ادامه