کد خبر: ۴۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - واردات بی ضابطه گوشت منجمد و گرم از تمام کشورهای دنیا باعث کاهش قیمت گوشت داخلی در بازارهای عرضه شده است.

مدیر مرکز همکاریهای امور دام (مهاد) با اعلام این مطلب گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده به کمتر از شش هزار تومان و گوساله به کمتر از دو هزار و 600 تومان در بازارهای داخلی رسیده است. این در حالیست که کاهش قیمت گوشت داخلی فقط با ابزاری به نام واردات صورت می گیرد.

محمدجواد وکیل گیلانی افزود: واردات گوشت گرم و منجمد از اغلب کشورها باعث اشباع بازار داخلی گوشت شده است. به طوری که قیمت گوشت داخلی به شدت کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: واردات گوشت از کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، برزیل، آرژانتین، افغانستان، بلاروس، دبی، ترکیه و گرجستان صورت گرفته است و ظاهرا تنها با واردات گوشت از کشورهای آفریقایی موافقت نشده که به نظر می رسد واردات از کشورهای شمال آفریقا نیز به زودی تسهیل شود.

وکیل گیلانی ادامه داد: واردات بی ضابطه گوشت در حالی صورت می گیرد که وزارت بازرگانی برای چندمین بار گوی سبقت را از وزارت جهاد کشاورزی در امر تنظیم بازار ربوده و به قیمت راضی کردن مصرف کنندگان، ساختارهای تولید گوشت کشور را نابود می کند.

افزایش قیمت نهاده های دامی

مدیر مرکز همکاریهای امور دام تصریح کرد: در زمان حاضر قیمت برخی از نهاده های دامی در بازارهای داخلی به گونه ای افزایش یافته که قیمت تمام شده تولید را به شدت افزایش داده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر قیمت هر کیلوگرم سویا در بازارهای داخلی با 40 تومان افزایش در طول 10 روز گذشته به 560 تومان رسیده است. این در حالیست که قیمت هر کیلوگرم سبوس 270 تومان و کنجاله نیز با افزایش 10 درصدی رو به رو شده است.

وکیل گیلانی تاکید کرد: در حالی که سازمان دامپزشکی عرضه سبوس با قیمت 195 تومان را مورد تاکید قرار داده است، تنها برخی از کارخانه ها اقدام به عرضه سبوس به دامداران با چنین قیمتی کردند.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت گازوئیل و برق باعث بروز مشکلات عدیده ای در واحدهای سنتی و صنعتی دامداریهای کشور شده که واحدهای تولید را در خطر ورشکستگی قرار داده است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي ض
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
0
2600 وزن زنده!!!!!!!!!!!!!!!! من 100000000تن خريدارم .
همکار
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
0
سویا وابسته هستیم وارد میکنیم/دارو وابسته ایم/واکسن وابسته ایم و....
خوب اینجوری فقط به گوشت وابسته ایم اقای دکتر اگرچه من هم موافق نیستم ولی یک واقعیت هست
مشکل اصلی این هست که دامداری با وام زود بازده و دامداری کوچک مقرون به صرفه نیست و باید جمع شوند
نظر شما
ادامه