کد خبر: ۵۰۶۴۶
تعداد نظرات: ۶ نظر

خزر آنلاین نوشت:

 چندی پیش در خبرها آمده بود که 14 نفر در گیلان مبتلا به تب کریمه کنگو شده و یک نفر هم متاسفانه جان خود را از دست داده است.

قابل تامل آن که آن یک نفر هم از شهروندان رودسر بوده است. یعنی همین شهری که شبکه دامپزشکی اش علی رغم اطلاع از بیماری 5 راس دام، به دامدار فرصت 20 روزه برای حذف دام ها از گله می دهد و البته دامدار متخلف به جای معدوم سازی، از این فرصت برای فروش حیوانات مریض به سایرین که بی اطلاع از موضوع بوده اند، استفاده می کند!!

چندی پیش در خبرها آمده بود که یکی از دامداران منطقه رحیم آباد شهرستان رودسر بعلت تخلف و عدم توجه به اخطاریه های بهداشتی دامپزشکی در دادگاه این شهر به 4 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

«سرهندی»، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر با بیان این خبر گفته بود: یکی از دامداران منطقه رحیم آباد پنج راس از دامهائیکه توسط آزمایشگاه شهرستان مبتلا به بیماری مشترک بین انسان و دام تشخیص داده شده بود و این بیماری توسط آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی گیلان نیز به تائید رسیده بود و میبایستی ظرف مدت 20 روز جهت حذف از گله به کشتارگاه انتقال داده می شد، علی رغم تذکرات از سوی مسئولین فنی دامپزشکی به فروش رسانده بود، به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگستری معرفی و پس از پی گیری های مستمر واحد حقوقی این شبکه و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی به 4 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

از اظهارات رییس شبکه دامپزشکی رودسر چنین برداشت می شود که یک دامدار 5 راس از دام های خود را که مبتلا به یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده (بیماری مشترک این روزها تب کریمه کنگو است!!) به مردم فروخته است.

نکته قابل تامل آن که شبکه دامپزشکی رودسر از بیماری این 5 راس دام مطلع بوده و بیماری این حیوانات به تایید آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی گیلان هم رسیده بوده است اما به این دامدار 20 روز فرصت داده شده تا دام ها را از گله حذف و به کشتارگاه منتقل نماید که گویا دامدار متخلف از این فرصت، برای فروختن دام ها استفاده کرده است!!

باید از مسئولان دامپزشکی گیلان و به خصوص رییس شبکه دامپزشکی رودسر پرسید که با توجه به اهمیت موضوع و وقتی که بیماری این 5 راس دام به تایید رسید، چرا این فرصت 20 روزه در اختیار دامدار قرار گرفته و مسئولان دامپزشکی راسا اقدام به انتقال این دام های بیمار و معدوم سازی آنان ننموده اند؟!

حالا که این دام ها به فروش رفته و به احتمال قریب به یقین به خورد مردم داده شده اند، چه بر سر افرادی خواهد آمد که بی اطلاع از وضعیت این دام ها، گوشت آنان را به مصرف رسانده اند؟ مگر محکومیت یک دامدار به 4 ماه حبس، می تواند از انتقال بیماری این دام ها به مردمی که آن ها را به مصرف غذایی رسانده اند، جلوگیری کند؟! بهتر نبود دامپزشکی به جای پیگیری های مستمر در محکومیت این دامدار متخلف، در معدوم سازی سریع این دام ها استمرار به خرج می داد؟!

چندی پیش در خبرها آمده بود که 14 نفر در گیلان مبتلا به تب کریمه کنگو شده و یک نفر هم متاسفانه جان خود را از دست داده است. قابل تامل آن که آن یک نفر هم از شهروندان رودسر بوده است. یعنی همین شهری که شبکه دامپزشکی اش علی رغم اطلاع از بیماری 5 راس دام، به دامدار فرصت 20 روزه برای حذف دام ها از گله می دهد و البته دامدار متخلف به جای معدوم سازی، از این فرصت برای فروش حیوانات مریض به سایرین که بی اطلاع از موضوع بوده اند، استفاده می کند!


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک بخش خصوصی رودسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
دامپزشکی رودسر ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
2
سلام احتمالا دامها مبتلا به تب مالت بودند نه تب کریمه کنگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
1
عجب نتیجه گیری !!! خبرنگار این پایگاه بهتره اول مسائل فنی حرفه دامپزشکی رو که اصلا" کوچکترین اطلاعی ازش نداره بپرس و بعد افاضه کنه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
0
با سلام ، ابتدا بفرمایید مسئولین دامپزشکی گیلان تکلیف تعیین رییس شبکه دامپزشکی رودسر را به نتیجه برسانند . چطور است که شهرستان به این مهمی ماههاست با رییس پروازی و با دو پست اجرایی هم در اداره کل و هم در شهرستان اداره میشود.
ناشناس
|
Romania
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
با نظر ارسال شده قبلی موافقم.هنوز اداره کل دامپزشکی گیلان نتوانسته یک‌نفر را بعنوان مدیر اداره دامپزشکی رودسر معرفی کند.طبیعتا مدیریت منسجم ومطلوبی صورت نمی گیرد .چطور میشود با حضور فقط چند روز در شهرستان مسائل مختلف بهداشتی را مدیریت نمود . یک تولید کننده
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
تب مالت بوده
نظر شما
ادامه