کد خبر: ۵۱۶۷

حکیم مهر - دپارتمان شهرداری «شانگهای» چین در گزارشی اعلام کرد که از ماه مه سال جاری میلادی در این شهر قانون «تک سگی» اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، خانواده‌های چینی حق دارند تنها یک سگ شناسنامه‌دار باشند. علاوه بر این، هم اکنون بیش از 600 هزار سگ بدون شناسنامه در شانگهای سرگردان هستند که صاحبانشان تاکنون برای شناسنامه‌دار کردن این حیوانات تلاشی نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش که توسط دپارتمان شهرداری این شهر در شبکه خبری بی‌بی‌سی منتشر شده، آمده است: علت تصویب این قانون ارتباط بیشتر سکنه «شانگهای» و کنترل جمعیت حیوانات است، چرا که در سال گذشته میلادی بیش از 140 هزار تن از مردم این شهر به پلیس اعلام کرده بودند که توسط سگ‌های ولگرد مورد هجوم قرار گرفته‌اند؛ به همین دلیل قانونگذاران این شهر خاطر نشان کردند که تنها سگ‌های شناسنامه‌دار که واکسن‌های خود را دریافت ‌کرده‌اند، می‌توانند نزد صاحبانشان زندگی کنند.

با این حال، این موضوع هم مطرح شد که خانواده‌ها یا افراد مجرد مجاز به داشتن تنها یک سگ هستند و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

دپارتمان شهرداری «شانگهای» چین در ادامه این گزارش آورده است: افرادی که بیش از یک سگ دارند، قادر نیستند از این حیوانات به خوبی نگهداری کنند.

 

نظر شما
ادامه