کد خبر: ۵۲۴۴۹

خودروی سواری حامل یک راس گوساله و 3 راس گوسفند فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای در شهرستان نهبندان متوقف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محمد راه انجام» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: خودروی پژو 405 حامل یک راس گوساله و 3 راس گوسفند بدون هویت و سابقه بهداشتی مشخص که از شهرستان زابل بارگیری و به مقصد کاشمر حرکت می نمود به دلیل نداشتن مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی توسط مامورین ایست و بازرسی سهل آباد متوقف شد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی با ورود دام غیرمجاز و بیمار به شهرستان برای حفظ سرمایه ملی برخورد می کند، افزود:  براساس قانون سازمان دامپزشکی کشور حمل و نقل هر نوع دام ، طیور و فرآورده های خام دامی بدون دریافت مجوز بهداشتیقرنطینه ای دامپزشکی ممنوع است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه حمل محموله های دام فاقد مجوز دامپزشکی به دلیل بروز بیماری های واگیر دامی، مورد تعقیب قرار می گیرند و متخلفان به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم خواهند شد، خاطرنشان کرد: مهمترین راه در پیشگیری از انتقال بیماری های دامی از یک منطقه به منطقه دیگر جلوگیری از حمل دام بدون مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی است.

راه انجام از دلالان دام خواست: در زمینه جابجایی و حمل و نقل دام زنده با شبکه های دامپزشکی هماهنگی به عمل آورند تا برابر مقررات و اصول حمل بهداشتی دام زنده اقدامات لازم انجام ‌پذیرد.



نظر شما
ادامه