کد خبر: ۵۲۴۵۷


رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: حمل گوشت مرغ با گاری به واحد پروتئینی منجر به صدور رای محکومیت در دادگاه کیفری دو شهرستان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکترولی الله جغتایی» افزود: بازرسان نظارت بهداشتی این شبکه حین گشت زنی در سطح شهر، با حمل غیر استاندارد گوشت مرغ با گاری دستی به واحد پروتئینی مواجه شدند.

با توجه به اینکه شرایط حمل ونقل کلیه فراورده های خام دامی دارای ضوابط و شرایط خاصی می باشد و باید در دمای استاندارد باشد، پرونده ای در محل وقوع این اقدام غیر بهداشتی تشکیل و جهت رسیدگی به دادگستری شهرستان ارسال شد که پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، رای شش ماه حبس تعزیری برای متصدی واحد پروتئینی متخلف صادر شد.

دکتر ولی اله جغتایی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار در نشست خبری ویژه 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری   هفت هزار و 625 کیلو گرم فراورده خام دامی  فاسد و غیرقابل مصرف کشف، ضبط ومعدوم گردید.

47 فقره پرونده تخلف بهداشتی در این رابطه  تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که منجر به صدور رای محکومیت هایی از جمله یکسال حبس قطعی و جریمه های سنگین گردید.

در بحث شیرخام نیز بالغ بر هفده تن شیرخام  غیر بهداشتی دارای افزودنی و آنتی بیوتیک کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

چند خودرو حمل هم بعلت حمل غیرمجاز شیرخام توقیف شدند و در زمینه تخلفات بهداشتی شیرخام 35 فقره پرونده  تخلف بهداشتی تشکیل  به مراجع قضایی ارسال و آرائی چون پلمپ مرکز جمع آوری شیرخام و ممنوعیت به اشتغال در این زمینه و حبس حاصل شد.  


نظر شما
ادامه