کد خبر: ۵۲۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

طرح عقیم‌ سازی سگ‌‌های ولگرد به جهت رسیدگی به این معضل در نسیم شهر شهرستان بهارستان آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تهران نیوز، معضل سگ‌های ولگرد برای سال‌ها یکی از مشکلات اساسی شهروندان شهرستان بهارستان بوده و می باشد که گویا به تازگی مسئولان شهرستانی به فکر رفع این معضل یا کاهش حداکثری آن با اجرای طرح عقیم‌ سازی سگ های بدون‌ صاحب در سطح شهرهای بهارستان افتاده‌اند.

بالاخره طرح عقیم‌ سازی سگ‌‌های بدون‌ صاحب در نسیم شهر آغاز شده است تا از این طریق جلوی زاد و ولد آن‌ها گرفته شود و پس از مدتی دیگر شاهد حضور سگ‌های ولگرد در سطح این شهر نباشیم.

نظر برخی از کارشناسان در مورد طرح عقیم‌ سازی سگ های بدون‌ صاحب

هرچند عقیم سازی سگ‌های ولگرد از سوی برخی کارشناسان به‌عنوان قدم خوبی در راه ساماندهی سگ‌های ولگرد در نسیم شهر مطرح می‌شود اما برخی از کارشناسان معتقدند این کار باید در وسعت بزرگ‌تری انجام شود چراکه این معضل در تمام شهرستان جریان دارد و به راحتی این سگ‌ها در بین شهرهای بهارستان جابه‌جا می شوند و به همین دلیل دیگر شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابع بهارستان نیز می بایست به این طرح بپیوندند.

برخی از آمارها از وجود یک هزار و پانصد سگ ولگرد در نسیم شهر خبر می دهند اما برخی از مسئولان این شهر معتقد می باشند که جمعیت این سگ‌ها بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ قلاده است که اختلاف فاحشی بین آن‌ها وجود دارد اما در نهایت امیدواریم تا این اقدام همانند اقدامات قبلی سست و مقطعی نباشد و تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه پیدا کند.

برخی کارشناسان تاکید کردند: اجرای طرح مذکور در سطح بزرگتر بدون شک می تواند سبب بهبود شرایط بهداشتی جامعه و همچنین افزایش رضایتمندی شهروندان بهارستان شود که مطمئناً در وهله اول همکاری و همراهی مسئولان شهرهای این شهرستان را طلب می‌کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
0
باسمه تعالی
به: شهرداری نسیم شهر
موضوع: جمع آوری سگ های ولگرد شهرک روحانیون

سلام علیکم
با احترام به استحضار می رساند؛ ما جمعی از ساکنان شهرک روحانیون نسیم شهر (کوی ولیعصر "عج") طی چندین مرحله از دی ماه1401 تاکنون درخصوص جمع آوری سگ های ولگرد این شهرک با شهرداری نسیم شهر (واحد روابط عمومی 56754854-56753655 و واحد جمع آوری حیوانات موذی و ولگرد 56753450) تماس گرفته ایم و هربار تا آخرهفته را وعده داده اند، اما متاسفانه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
با توجه به مسکونی بودن شهرک و با عنایت به اینکه در این شهرک دو مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه وجود دارد؛ وجود پرتعداد این سگها در کوی روحانیون موجب ترس و نگرانی اهالی و بخصوص کودکان شده است و همچنین به دلیل آثار زیانبار و آلودگی و بیماری و احتمال حمله آنها به انسان و... از شهرداری نسیم شهر درخواست می شود، نسبت به رفع مشکل وجود سگها در سریعترین زمان ممکن اقدام نمایند. قبلاً از همکاری شما کمال تشکر را داریم.

جمعی از اهالی شهرک روحانیون نسیم شهر
و من الله التوفیق
نظر شما
ادامه