کد خبر: ۵۳۰۲۸

عضو مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه بازارهای اغلب شهرستان‌های استان به ویژه شهرهای مرزی مملو از پرندگان مهاجر شکار شده است، گفت: محیط زیست تلاش‌هایی برای مقابله با نسل‌کشی پرندگان مهاجر داشته اما این تلاش‌ها کافی نبوده و نیاز است افزایش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جواد کاظم نسب الباجی» از کشتار و خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازارهای خوزستان انتقاد کرد و گفت: محیط زیست استان به عنوان متولی باید از حالت بی توجهی و انجماد خارج شده و با ورودی جدی برای جلوگیری از کشتار و قتل عام پرندگان مهاجر گام بردارد.

نبود اراده قوی در مسئولان به کشتار پرندگان مهاجر دامن زده است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه نبود اراده قوی و عزم جدی در مسئولان ذی ربط به کشتار پرندگان مهاجر دامن زده است، افزود: شکارچیان و افراد سودجو با انواع روش‌ها نسبت به شکار و کشتار پرندگان اقدام می‌کنند البته مسئولان محیط زیست تلاش‌هایی برای مقابله با نسل‌کشی پرندگان مهاجر داشته‌اند اما این تلاش‌ها کافی نبوده و نیاز است افزایش یابد.

وی با هشدار نسبت به اینکه نسل برخی پرندگان مهاجر به دلیل صید بی رویه در معرض انقراض قرار دارد، گفت: بازارهای اغلب شهرستان‌های خوزستان به ویژه شهرهای مرزی مملو از پرندگان مهاجر شکار شده است و به طور قطع اگر با این وضعیت پیش برویم در آینده ای نزدیک نسل اغلب پرندگان مهاجر منقرض می شود.

کاظم‌نسب یادآور شد: از رئیس سازمان محیط زیست می‌خواهم به مسئولان استانی دستور دهند نظارت‌ها را افزایش دهند و چنانچه از اعتبار و نیروی انسانی کافی برای مدیریت این معضل برخوردار نیستند، نسبت به افزایش تعداد نیروی انسانی و اعتبارات محیط زیست استان اقدام کند تا نسل‌کشی پرندگان کاهش یابد.

نماینده مردم اهواز در مجلس یادآور شد: نیاز است سازمان تعزیرات و بازرسی همکاری لازم را با محیط زیست استان داشته و از این فاجعه بزرگ زیست محیطی جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان محیط زیست اگر مشکلی در رابطه با مقابله با شکارچیان غیرمجاز و جلوگیری از قتل عام پرندگان مهاجر دارد آنها را به نمایندگان استان منتقل کند.

وی یادآور شد: در گذشته مردم ساکن در اطراف تالاب‌ها از پرندگان ارتزاق می‌کردند اما در حال حاضر عده‌ای سودجو پرندگان را قتل عام و خرید و فروش و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

نقش موثر بیکاری و مشکلات اقتصادی در نسل‌کشی پرندگان مهاجر

این نماینده مردم در مجلس دهم بیکاری جوانان خوزستان را در کشتار پرندگان مهاجر موثر دانست و گفت: بیکاری در استان بیداد می‌کند و علیرغم وجود تاسیسات نفتی در اطراف هورالعظیم و سایر مناطق استان، جوانان با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و مجبور هستند برای تامین معیشت و درآمدزایی به این سمت و سو روی بیاورند.




نظر شما
ادامه