کد خبر: ۵۳۲۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، از اذعان مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های کشور به ورود خارج از قانون برخی به رشته‌های پزشکی به دور از چشمان ناظران در کنکور امسال و قول آنها برای ممانعت از ادامه تحصیل آنها در اسرع وقت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمد حسین قربانی» در تشریح جزییات دستورکار نشست دیروز (دوشنبه 13 آبان ماه) کمیسیون بهداشت و درمان، گفت: نشست امروز با محوریت موضوع نحوه ورود دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و ورودی‌های بعضی از سهمیه‌ها و سهمیه هیات علمی در کنکور امسال برگزار شد.

بررسی شائبه‌های ایجاد شده مبنی بر صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شائبه‌های ایجاد شده در سایت‌های خبری و فضای مجازی مبنی بر صندلی فروشی یا ورود برخی به دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج از عرف کنکور و چارچوب قانون و سهمیه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

وی تصریح کرد: در این نشست همگان به بروز تخلفات در این زمینه به دور از چشم‌های ناظران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش اذعان داشتند.

تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به تخلفات صورت‌گرفته در کنکور پزشکی امسال

قربانی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد کمیته‌ای ظرف یک ماه آینده با حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان سنجش، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود، همچنین قول قاطعانه داده شد که در اسرع وقت از ادامه تحصیل همه افرادی که خارج از چارچوب قانون وارد رشته‌های علوم پزشکی شده‌اند، جلوگیری شود.

وی افزود: تعیین تکلیف دانشجویان خارج از کشور متقاضی ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخلی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم یکبار برای همیشه در این مورد تصمیم جدی اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: امروز برنامه سوال نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستورکار نبود و قرار بود که این موضوع در نشست فردا مورد بررسی قرار گیرد که با توجه به فضایی که ایجاد شد بسیاری از نمایندگان سوال خود را پس گرفتند، بنابراین ممکن است این موضوع از دستورکار خارج شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان آموزشی وی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونانش، روسای سازمان‌های سنجش و بازرسی و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
1
شما هر راه دور زدن کنکور از خارج به ایران از داخل بعنوان ژن برتر بهر شکلی اگه قانون بوده این قانون فقط برای افرادی شد تا بتوانند از این رانت کنکور دور بزنند شما وظیفه دارید در رسانه ملی عذر خواهی بکنید و تمام کسانی که از این رانت استفاده دارند میکنند جلو گیری وبه مردم اطلاع دهید در غیر اینصورت همه شما دستتان تو یه کاسه است خداوند از شما نمی گذاره.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
سال ۹۶و ۹۵ یادتون نره
داود کاردان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
تو چه مملکتی هستیم همه چی رو میفروشن این سهمیه ها بچه های مردمو نابود کرده
نظر شما
ادامه