کد خبر: ۵۴۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

«عباس عبدی» در یادداشتی از وزیر بهداشت خواست اسامی ۱۳۴ دانشجوی متخلف پزشکی را اعلام کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اعتماد، «دکتر سعید نمکی» وزیر بهداشت گفت: حدود ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند را از دانشگاه بیرون کردیم. پولدارها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند. من پدرم راننده کامیون و مادرم قالیباف بود و اگر اینجا به عنوان وزیر ایستادم به خاطر این بود که من فقیرزاده هم توانستم درس بخوانم. باید فضایی ایجاد شود تا همه بتوانند تحصیل کنند نه فقط آقازاده‌ها درس بخوانند.»

مساله امروز این نیست که این 134 نفر از دانشگاه اخراج شده‌اند. مساله این است که آنان چگونه وارد شده بودند؟ آیا مجاز بودند؟ اگر بودند چرا اخراج شده‌اند؟ اگر مجاز نبودند، همین‌طوری که سرشان را نینداختند پایین و وارد دانشگاه شوند، حتما کسانی به آنان کمک کرده‌اند و کسانی نیز در وظیفه نظارتی خود کوتاهی کرده‌اند یا حتی کسانی توصیه به این تخلف کرده‌اند. اینها را اعلام کنید. و الا اخراج این افراد که کمترین گام است.

به‌علاوه سال‌های گذشته چه می‌شود؟ تا آنها را اعلام نکنید این مساله حل نمی‌شود. از سوی دیگر اسامی این 134 نفر چیست؟ چرا نباید نام آنان اعلام شود؟ مگر مرتکب جرم نشده‌اند؟ پرونده آنان در کجا است؟ نپرداختن به این پرسش‌ها و عدم درج نام آنان، بهترین دلیل است که هیچ اراده‌ای برای حل این تخلفات وجود ندارد. همچنان که مجازات مشارکت‌کنندگان مستقیم در قتل خاشقجی نیز به ‌تنهایی کفایت نمی‌کند. اینها لازم است ولی کافی نیستند.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
خودی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
3
کار درست زمانی هست که مدارک افرادی که به این َطری دفاع کردند هم پس گرفته بشه
وگرنه این که عدالت نیست
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
1
احسنت
لطفا مثل زمان قدیم که اسامس قبول شدگان را در روزنامه می زدید
حالا تمامی اسامی قبول شدگان را با رشته قبولی در اینترنت منتشر کنید
مخفی کاری نشانه تقلب می باشد
چرا باید یکی همکلاسان من با معدل ۱۴ بزور و تجدیدی هر ساله دروسش که حتی فکر نمی کردیم کارشناسی بیاورد سر از رشته پزشکی اصفهان بیاورد
تمام قبولیهای هر رشته را در اینترنت منتشر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
1
3
متاسفانه این روز ها به دلیل بی کفایتی مسئولین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ححملات ناجوانمردانه چه از طریق سیستم آموزشی و چه از طریق رسانه ملی متوجه رشته پر زحمت دامپزشکی میشود .
این 134 دانشجو که ظاهرا از رشته دامپزشکی به پزشکی تغئیر رشته داده اند جدای از رانت والدین که باید با آن بر خورد شود ،،خود قربانی هستند و شخصیتی که از این 134 نفر در پی بی قانونی له شد با کیست ؟ پس کرامت انسان چه میشود ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
منم تو همون سال دامپزشکی قبول شدم ومجبورشدم همون رشته رو بخون درصورتی که اگه پدرم بجای کارمند بودن اونم هییت علمی بود میتونستم منم برم پزشکی . مثل من هم کم نیستند تو کشور .حالا کرامت انسانی این ۱۳۴ نفر میره همونجایی که کرامت انسانی ما رفت
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اتفاقا اون افراد ژن پوستشون خوبه

الان کسانی که میان دانشگاه آزاد برای کارهای اداریشون دقیقا دیوار به دیوار بچه های پزشکی هستیم، چنان فحش هایی به کارکنان میدند که تا حالا نشنیدم، ابرو نذاشتند برای اتاق دامپزشکی

آیا جرات داریم بگیم بچه های ما مشکل حاد روانی دارند ؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
1
پیشنهاد بسیار خوبیست اما قطعا انجام نمیشود
گر حکم کنند که مست گیرند
در شهر هر انکه هست گیرند
حسین ترابی
|
Belgium
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
2
حکومتی که اسامی پزشکان و سایر دست اندرکار فروش صندلی و انتقال غیر قانونی دانشکده های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی را اعلام نمی کند که عامل اصلی این جنایت هستند و اگر به اعلام اسامی باشد اسامی حتی فارغ التحصیلان اینگونه از ابتدا را باید اعلام نمایند و اسامی دزدان چند هزار میلیاردی و واردکنندگان دارو و شیرخشک کودک تقلبی را با حرف اول نام اعلام می کند چه انتظاری دارید؟ خصوصا آقای عباس عبدی باید ابتدا اسامی تمام دانشجویان و دست اندرکاران آشغال سفارت آمریکا را که مسببان اصلی وضعیت امروز کشور هستند و شرح واقعی ماجرا را نه برای ما بلکه برای تاریخ کشورمان ابتدا اعلام نمایند بعد به اینها برسند و گمان نکنم انتظار بیجایی باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
وقتی پذیرش رشته های پزشکی حداقل هست که تا 10 سال دیگه هم نمیتوانیم به حداقل استاندارد هایWHO برسیم و رشته های پزشکی را برای جوانان مستعد و علاقمند تبدیل به رویائی دست نیا فتنی کرده ایم باید صابون این قبیل مسائل را هم به تن بمالیم
نظر شما
ادامه