کد خبر: ۵۴۷۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از محکومیت ۱۴ ماه زندان برای متخلفان بهداشتی حوزه دامپزشکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عادل بصیری‌محمدپور» اظهار کرد: در بازرسی ها و نظارت های مستمر اداره دامپزشکی اسدآباد طی سالیان گذشته، سه نفر توزیع کننده عمده مرغ زنده در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده بودند.

وی افزود: این افراد که توزیع کننده عمده مرغ زنده در سطح شهرستان اسدآباد بودند، پس از چندین مرتبه تذکر و اخطاریه متأسفانه به تذکرات دامپزشکی اعتنا نکرده و واحد آنها با حکم دادستانی پلمب شد.

بصیری‌محمدپور با اشاره به تکرار و تصریح جرم توسط اشخاص فوق یادآور شد: با توجه به فک پلمب بدون هماهنگی دامپزشکی و نیروی انتظامی توسط متخلفان و تکرار جرم برای بار دوم براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی با عرضه و کشتار مرغ زنده محرز شده و با حکم مراجع قضایی برای این افراد ۱۴ ماه حبس درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد حفظ و صیانت از بهداشت شهروندان و تأمین امنیت غذایی جامعه را از وظایف دامپزشکی برشمرد و گفت: عرضه مرغ زنده خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی بوده و تخلف به شمار می رود و به منظور حفظ و تأمین بهداشت عمومی جامعه با عاملان کشتار غیرمجاز مرغ برخورد قانونی می شود.

بصیری‌محمدپور با بیان اینکه با حمایت های مراجع قضایی اکنون هیچ گونه عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده در شهرستان اسدآباد وجود ندارد، اظهار کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه و سایر تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی، مجازات های مشابهی در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه به شهروندان توصیه می کنیم برای حفظ سلامت خود از خرید کشتار غیرمجاز خودداری کرده و حتماً مرغ و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، یادآور شد: از مردم خواستاریم در صورت بروز هر گونه تخلف مراتب را از طریق تلفن ۱۵۱۲ و شماره تماس ۳۳۱۴۸۰۲۰ به کارشناسان اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد لازم صورت گیرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Ireland
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
1
احسنت به جناب دکتر بصیری ، رئیس فعال،قانونمند و محبوب دل ها ، اداره دامپزشکی اسدآباد
و همچنین یوسفی، روابط عمومی خوش تیپشون
یوسفی
|
Ireland
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
1
سلام
بسیار ممنونم،
همت و قاطعیت آقای دکتر بصیری بوده که خوشبختانه اکنون عرضه و کشتار مرغ زنده در اسدآباد وجود نداره.
نظر شما
ادامه