کد خبر: ۵۵۲۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور برای بررسی علت تلفات بیش از پنج هزار قطعه پرنده مهاجر صبح امروز به مازندران سفر می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از علم و فناوری، این روزها میانکاله حال خوبی ندارد.

تلفات پنج هزار قطعه پرندگان شکاری استاندار مازندران را چند روز گذشته به میانکاله کشانده است، اما تاکنون مطالبی درباره علت تلفات این تعداد از پرندگان منتشر نشده است.

مسؤولان دامپزشکی استان مازندران ابتلا آنفلوانزا فوق حاد پرندگان و بیماری نیوکاسل را به صورت کلی رد کردند و اما علت خاصی جز مسمومیت برای تلفات این تعداد پرنده را در حال حاضر مطرح کردند.

به همین مناسبت بنا بر اطلاعاتی که مسؤول روابط عمومی دامپزشکی استان مازندران در اختیار خبرنگار علم و فناوری مازندران قرار داده «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» فردا برای بررسی بیشتر علت تلفات پرندگان عازم میانکاله می‌شود.

پیش از این سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای هر گونه گمانه زنی در ارتباط با علت ابتلا پرندگان به آنفلوانزا فوق حاد و بیماری نیوکاسل را رد کرده است.

مدیرکل روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران هر گونه اظهار نظر در ارتباط با علت تلفات پرندگان را غیر موثق و فاقد اعتبار اعلام کرد و گفت: نتایج بررسی‌ها از طریق سایت دامپزشکی و مدیران مرتبط اطلاع رسانی می‌شود.

با این حال رسانه‌ها بدون توجه به اطلاعیه‌های منشتر شده به نقل از برخی از کارشناسان مسومیت را علت تلفات پرندگان در میانکاله اعلام کردند.

تالاب بین المللی میانکاله یکی از ذخیرگاه‌های مهم زیست کره جهان در شرق مازندران با مساحت ۴۰ هزار هکتاری است که سالانه ۱.۵ میلیون بار پرندگان آبزی و کنار آبزی از این تالاب تغذیه می کنند.

اگرچه استاندار مازندران و مسؤولان دامپزشکی کشور قرار است از نزدیک در جریان وضعیت کشتار پرندگان قرار گیرند اما بیشتر از حضور استاندار و مسؤولان دامپزشکی کشور نیاز است که کارشناسان و افراد اهل فن حضور پررنگ‌تر و جدی‌تری در این جریان داشته باشند.

آیا رئیس سازمان دامپزشکی کشور می‌تواند با حضور خویش قفل علت تلفات پرندگان در میانکاله را بشکند؟

تا اطلاع ثانونی هر گونه شکار پرندگان در شرق استان مازندران ممنوع است و به جهت حساسیت موضوع مراکز عرضه پرندگان شکاری در مناطق مرکزی استان هم تعطیل شده است.


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
1
پس بالاخره قبول كردند كه از دفترشون تو سازمان نميتونند بحران را مديريت كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
1
مدیرکل روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران...

مدیر کل روابط عمومی دامپزشکی؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه