کد خبر: ۵۵۳۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با اعلام این خبر افزود : حدود 80 تن سویای دامی مخلوط شده با مواد غیر خوراکی معدوم شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر محسن ورجاوند» بیان کرد: پس از دریافت گزارشاتی از آزمایشگاه های کارخانجات خوراک دام شهرستان دزفول مبنی بر پائین بودن درصد پروتئین سویاهای خریداری شده، اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با پیگیری ها و بررسی های محسوس و نامحسوس پس از مدت نزدیک به 4 ماه موفق به کشف 4 محموله کامیون سویا که با ذرات چوب و نئوپان مخلوط شده بودند گردید.

دکتر ورجاوند گفت: پس از انجام آزمایشات لازم  و همچنین سنجش درصد پروتئین، خاکستر و فیبر مشخص شد، محموله های سویا هنگام حمل و نقل واجد این ناخالصی های چوبی می شوند که در صورت استفاده دام و طیور علاوه بر کاهش رشد محسوس، مشکلات گوارشی نیز دربرخواهد داشت.

ورجاوند اظهار داشت: پس از تکمیل مستندات لازم و ارجاع به مقام قضایی بدلیل غیر قابل مصرف بودن این اقلام، پرونده به دادگستری شهرستان دزفول ارجاع و به حکم قاضی کلیه 80 تن محموله معدوم وعملین این امر به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند .

وی در پایان افزود: شهرستان دزفول دارای 2 واحد تولید خوراک طیور بوده که دان آماده را با تکنولوژی روز و با نظارت دکتر دامپزشک آماده می کنند و  علاوه بر شهرستان دزفول و استان خوزستان بسیاری از مرغداری های خارج از استان نیز از این تولیدات استفاده می نمایند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
تورو خدا با فساد در بخش دولتی مقابله کنید
Vet
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
موارد مشابه، کم نیستند.
پیشنهاد : دامپزشکی که بعنوان مسئول فنی وبا تجربه کم، شاید هم بی تجربه به بکار گمارده می‌شود، الزام در گذرانیدن دوره های عملی در این نوع کارخانجات را می‌بایست داشته باشد.
آشنایی مسئول فنی با وظایف خود، در کاهش و جلوگیری از این گونه از تقلبات نقش مهمی را دارد. این نوع دوره های باز آموزی به مراتب بیشتر از دوره های آموزشی تئوری را خواهد داشت.
نظر شما
ادامه