کد خبر: ۵۵۴۱۷

بر اساس تصمیم جلسه مشترک سازمان‌های محیط زیست و دامپزشکی درباره مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله مقرر شد تا تأیید نهایی سازمان دامپزشکی کشور هرگونه شکار پرندگان در دو استان‌ مازندران و گلستان همچنان ممنوع باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، به منظور بررسی علل نهایی تلفات پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب و پناهگاه حیات وحش میانکاله، جلسه‌ای در روز دوشنبه (۱۴ بهمن ماه) با حضور «کیومرث کلانتری» معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و نمایندگان وزارت بهداشت در سالن جلسات معاونت محیط طبیعی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از تلفات پرندگان و اقدامات مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور ارائه و در نهایت تصمیماتی اتخاذ شد که مهمترین آن جمع‌آوری لاشه‌های پرندگان تلف شده در سریع‌ترین زمان و دفن بهداشتی آنها بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه مقرر شد تا تأیید نهایی سازمان دامپزشکی کشور هرگونه شکار پرندگان در دو استان‌ مازندران و گلستان همچنان ممنوع باشد و توصیه شد، هموطنان ما در این دو استان از خرید، فروش و مصرف پرندگان وحشی خودداری کنند. در این نشست، سازمان دامپزشکی موظف شد که نوع بیماری و علل آن را برای کنترل، مدیریت و پیشگیری از تلفات بعدی پرندگان به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کند.

 

نظر شما
ادامه