کد خبر: ۵۵۵۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، شایعه خوراندن تریاک و مواد مخدر به مرغ‌ها در مرغداری ها را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهرام موحدی» با تکذیب شایعه استفاده از تریاک در مرغداری‌ها، اظهار کرد: محصولات تحت نظارت حوزه دامپزشکی با سختگیرانه‌ترین استانداردهای نظارتی تولید می‌شوند و محصولات کاملا سالمی هستند.

وی با بیان اینکه سلامت تمام محصولات حوزه دامپزشکی را تضمین می کنم، افزود: در حال حاضر میزان استانداردهای حوزه دامپزشکی با سختگیرانه ترین استانداردهای کشورهای اروپایی برابری می‌کند. از این رو محصولات تولیدی در این حوزه از لحاظ سلامت هیچگونه مشکلی ندارند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه فرآورده ‌ای خام دامی از قبیل گوشت، شیر، ماهی، مرغ و عسل سخت‌ترین نظارت‌ها اعمال می‌شود و چگونه ممکن است مرغی که با سختگیرانه ترین مسایل بهداشتی، تغذیه، فراهم کردن انواع ویتامین و مواد معدنی، فراهم کردن آخرین تکنولوژی آسایش برای پرورش شامل دما، رطوبت و تولید آمونیاک، اکسیژن و دی اکسیدکربن تولید می شود، دارای مشکل بهداشتی باشد؟

موحدی اضافه کرد: مواد مخدر در صورت استفاده در انسان نیز به دستگاه گوارش آسیب وارد می‌کند، در نتیجه اگر به مرغ‌ها خورانده شود، قطعا عامل ایجاد مشکل در سلامت مرغ خواهد بود و با هیچ منطق عقلی سازگار نیست.

وی تصریح کرد: اکنون تولیدات کشور در حوزه دامداری به اقصی نقاط دنیا صادر می‌شود و اگر مشکلی در سلامت بهداشتی محصولات کشور وجود داشته باشد، هیچ کشوری مایل به خرید از ما نخواهد بود. پس مردم توجه کنند که اینگونه اخبار صحت ندارد و تنها یک شوخی نادرست است.

موحدی، از مردم خواست که به اخبار غیرموثق و جعلی فضای مجازی اعتماد نکنند و ذهن خود را به این اخبار بی پایه و اساس مشغول نسازند.

به گفته وی، انتشار این اخبار جز دشمنی با مردم ایران هیچ توجیحی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: دشمنی با مردم ایران دارای گوناگونی بسیار است، گاهی حمله نظامی است و گاهی به صورت حمله به آرامش، آسایش و امینیت مردم انجام می‌شود.

موحدی اضافه کرد: متاسفانه اکنون کشور مورد هجمه به آرامش، آسایش، اطمینان و امنیت در جنبه های مختلف به خصوص حوزه مواد غذایی قرار دارد که باید با بالابردن سواد رسانه ای جامعه جلوی این هجمه گرفته شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Canada
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
4
بنده خودم بارها در کرمان دیدم که مرغدار تریاک میکشه و سوختش رو توی آب به مرغ ها میده.
ادم نااگاه همه جا هست و نمیشه رد کرد ولی این امر کلی نیست و موردی هست اما شما هم انقدر قاطعانه صحبت نکنید.مگر دفتر مبارزه با بیماریهای طیور سازمان تست عدم اعتیاد روی مرغ ها هنگام بارگیری به کشتارگاه انجام میدهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
2
4
خبر خوراندن تریاک به مرغ ها در مرغداری ها توسط رئیس سازمان دامپزشکی تایید شد و گفت: این کار اشتباه مدیریتی است و مرغداران به دلیل اطلاعات پایین از آن استفاده می کنند.

این هم لینک خبر
https://salameno.ir/detail/30742963
حسین ترابی
|
United States of America
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
3
در دهه 70 شمسی 3-4 بار شاهد دادن سوخته تریاک در آب سالنهای مبتلا به اسهال توسط مرغذاران صاحب واحدهای کوچک بودم اما نه بمنظور ایجاد یبوست و افزایش وزن.آنهم در کشور ما سنت شده و وقتی مادران و پدران به فرزندان دلبند خود در مواقع برخی بیماری ها شیره یا سوخته تریاک می دهند اینقدر باعث تعجب و سرصدا نمیشود و گویا اکتشاف جدیدی از طرف تنها مرغداران است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
3
من به مدت سه سال مسئول فنی فارم مرغ گوشتی بودم. هنگام درگیری گله با آنفولانزا به علت درد ناحیه سیرینکس نای، جوجه ها از دان خوردن می افتند. در این شرایط یکی از بهترین درمانها استفاده از تریاک برای بازگرداندن گله به دان خوردن هست. فراموش نکنیم که اوپیوم در درجه اول یک داروست و سوء مصرف آن قبیح است. این مخفی کاری جای تعجب داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
2
منظورتون اینه که رئیس سازمان شوخی کردن؟
نظر شما
ادامه