کد خبر: ۵۵۵۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از اجرای طرح لیبل گذاری تخم مرغ بومی خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده تخم مرغ بومی به صورت بهداشتی و بسته بندی وارد بازار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد اصغر زاده» از بسته بندی تخم مرغ بومی خبر داد و اظهار کرد: به دنبال این هستیم که تخم مرغ بومی با نظارت دامپزشکی و با لیبل بسته بندی شود.

وی از ورود برخی دستگاه‌ها مانند بسیج و کمیته امداد امام (ره) به اجرای این طرح خبر داد و گفت: در حاضر دو واحد مرغداری مستقل برای اجرای طرح در مرحله اخذ پروانه هستند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در عید نوروز پیش رو تخم‌مرغ بومی با بسته بندی مناسب و نظارت شده در سطح بازار استان توزیع و به خارج استان هم صادر شود.

وی با بیان اینکه مرغداری‌های تحت پوشش این طرح از همان گام نخست پرورش جوجه و تخم‌مرغ زیر نظر نظارت دکتر دامپزشک قرار می‌گیرند، گفت: علاوه بر تخم مرغ، تخم کبک و بلدرچین هم عرضه خواهد شد.

اصغر زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح، تخم‌مرغ‌های بومی بدون لیبل و مارک دامپزشکی جمع‌آوری می‌شوند، افزود: در این طرح اصول بهداشتی در تولید تخم مرغ کاملاً رعایت می‌شود و مردم نسبت به سلامت غذای مرغ و سالم بودن تخم مرغ اطمینان کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در هیچ نقطه از کشور اجرا نمی‌شود، ادامه داد: در مقطعی از زمان در تهران به حالت لاکچری اجرایی شد اما در حال حاضر متوقف شده است.

اصغر زاده از صدور مجوز صنعتی مرغ بومی خبر داد و اظهار کرد: این واحدها می‌توانند برای شرکت در طرح، بسته بندی وابسته راه انداری کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
1
فقط همین رو کم داشتیم.
این تهدید علیه بهداشت عمومی هست

آخه شاید این مرغهای بومی سالمونلا دارن.

شما چطور بدون شناخت از گله ، تایید خواهید کرد
Vet
|
United States of America
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
احتراماً.
سپاسگزار میشم، تخم مرغ بومی را شفاف بیان کرده، و فرق آن را با تخم مرغ های ارگانیک، تخم مرغ روستایی توضیح دهید.
اساس تغذیه مرغان، تخم مرغ بومی در چیست؟
نظر شما
ادامه