کد خبر: ۵۶۱۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

حکیم مهر: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتشار کلیپی از کشتار دام در ورودی یکی از بانک های شهرستان گچساران جوابیه ای را ارسال که نظر خوانندگان را به واقعیت این ماجرا جلب می نماید.

در روزهای اخیر که کشور و اکثر کشورهای جهان درگیر موضوع شیوع بیماری کرونا می باشند، یکی از کارکنان بانک در گچساران با عدم آگاهی از واقعیت معضلات بهداشتی و زیست محیطی کشتار دام در معابر عمومی و به منطور انجام فریضه نذر به منظور بر طرف شدن این بیماری در سطح جامعه و شفای بیماران اقدام به کشتار دام نمود که واکنش کاربران فضای مجازی را به حق در این روزهای بحرانی کشور و استان برانگیخت.

در این راستا و پس از این اقدام غیربهداشتی، بازرسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان گچساران سریعا به محل اعزام و ضمن جمع آوری لاشه دام کشتار شده و ضدعفونی محل، فرد خاطی را جهت انجام تشریفات قانونی و اداری به دامپزشکی ارجاع که در توجیه این عمل خود  و پذیرفتن کار اشتباه خود اقرار و هدف خود را صرفاً جهت ادای فریضه نذر به درگاه الهی عنوان کرد و گفت: از عواقب و معضلات بهداشتی و زیست محیطی کشتار غیرمجاز آگاهی و اطلاعی نداشته و از اقدام خود بدین صورت نادم و پشیمان می باشم.

اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد علی رغم برخی کاستی ها و ‌کمبود نیروی انسانی در شهرستانها با قاطعیت موضوع کشتار غیرمجاز دام و طیور را با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی در دستور کار قرار داده و سلامت و بهداشت عمومی را خط قرمز خود می داند و در این راستا با هیچ شخص و یا فردی مسامحه نخواهد نمود.

از شهروندان عزیز خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در حوزه دام و فرآورده های خام دامی را به ۱۵۱۲ سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع تا در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم بعمل آید.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ( ۵شنبه 22 اسفند ۱۳۹۸)

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
0
ایکاش اداره کل کهکیلویه مثل گچساران به کشتار غیر مجاز واقع در محور سه راهی یاسوج - شیراز و یاسوج به نور آباد و امتداد مسیر مربوطه هم رسیدگی بکند
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
جناب علیاسی کشتار مناطق مدنظر شما هم با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی همگی پلمپ شدند
نظر شما
ادامه