کد خبر: ۵۶۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مرگ یک قلاده سگ که آزمایشات اولیه ابتلای این حیوان را به کووید ۱۹ تایید کرده بود به گمانه زنی ها درباره احتمال انتقال کرونا ویروس جدید بین حیوانات خانگی دامن زده است، در حالی که کارشناسان می گویند علت مرگ این سگ ارتباطی به کرونا ویروس ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، روزنامه هنگ کنگی صبح جنوب چین (south morning china post) نوشت: یک قلاده سگ که ابتلایش به کووید ۱۹ در آزمایش‌ها مثبت بود روز دوشنبه ۱۶ مارس مرده است، صاحب این سگ به بیماری کرونا مبتلا بوده است. آزمایش‌های اولیه از حیوان نشان داده بود تعدادی ویروس در سیستم تنفسی حیوان وجود دارد که در ابتدا ضعیف و پس از قرنطینه شدن سگ در آزمایشات بعدی غیرقابل شناسایی شده بودند.

متخصصان می‌گویند علت مرگ این حیوان دقیقاً مشخص نیست چرا که سگ هنگ کنگی ۱۷ ساله بوده در حالی که سگ‌های نژاد اشپیتز کوتوله «پامرانین» بین ۱۰ تا ۱۶ سال طول عمر دارند؛ همچنین این سگ تا زمان مرگ هیچ گونه علائم بیماری از خود نشان نداده بود و حالش خوب بود.

آنچه که به نظر متخصصان عجیب به نظر می‌رسد اطلاعاتی است که نیاز به بررسی دارد و هنوز آنها برای کسب این اطلاعات و یافته‌های جدید درباره کووید ۱۹ سردرگم هستند.

از سوی دیگر نتایج آزمایش‌های مسئولان بهداشت هنگ کنگ نشان می‌دهد که سگ قربانی آلودگی محیط زیست شده است، برای مثال پس از لیسیدن یک سطح آلوده اما در واقع با کرونا ویروس جدید آلوده نیست.

با وجود این تنها روشی که برای علت یابی دقیق مرگ سگ هنگ کنگی وجود داشت کالبد شکافی حیوان بود که صاحب سگ با آن مخالفت کرد. اما کارشناسان معتقدند به هر حال با توجه به سن بالای سگ و نبود نشانگرهای عفونت می‌توان پذیرفت که مرگ او هیچ ربطی به کووید ۱۹ ندارد.

به گزارش ایمنا، همچنین سازمان جهانی بهداشت نیز تا پیش از این اعلام کرده بود که هیچ گونه مدرکی درباره انتقال ویروس کووید ۱۹ از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه وجود ندارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
1
1
چه خبر مهمی...!!!!
خوب شد فهمیدیم وگرنه از نگرانی می مردیم.....
خداوند ..... کرونا رو برای دامپزشکی بوجود اورد تا دوستان یه مدتی مشغول باشن... و بقیه سرگرم و سرکار و غافل از مشکلات خود دامپزشکی
!!!
نظر شما
ادامه