کد خبر: ۵۶۳۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

دولت آمریکا با صرف هزینه‌های سنگین هر فصل میلیون‌ها تُن تخم مرغ را در انبارهای سری خود نگهداری می‌کند تا از آنها برای تهیه واکسن آنفلوانزا استفاده کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، شبکه «سی ان ان» آمریکا در گزارشی که امروز (یکشنبه) در رسانه های عرب زبان منطقه منتشر شده، آورده است: شاید خیلی‌ها نمی دانند که آمریکا تعداد زیادی تخم مرغ را بطور مخفی و در مزارع سِری جمع آوری و نگهداری می‌کند تا از آنها برای واکسن آنفلوانزا استفاده کند.

سی ان ان اضافه کرد: تعداد اندکی از مردم از این موضوع و مکان نگهداری حجم بالای تخم مرغ های جمع آوری شده توسط دولت آمریکا آگاهی دارند، زیرا این موضوع مربوط به امنیت ملی است

 بر اساس این گزارش که در 27 مارس منتشر شده، هر روز صدها هزار تخم مرغ به انبارهایی که توسط نگهبانان و سازمان امنیتی آمریکا نگهداری می‌شود منتقل می شود و برای این کار دولت آمریکا میلیون‌ها دلار خرج می‌کند.

از آغاز فصل سرما تا پایان فوریه نزدیک به 174.5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در سراسر ایالات متحده توزیع شده است و  بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)  حدود 82 درصد از این واکسن از تخم مرغ استخراج شده است

در این گزارش با اشاره به اینکه هر تخم مرغ در تولید یک واکسن نقش دارد، آمده است، بنابر این ممکن است آمریکا در یک فصل 140 میلیون تخم مرغ برای مقابله با آنفلوانزا استفاده کرده باشد.

 این گزارش می افزاید، دولت آمریکا طی 15 سال گذشته ده ها یا صدها میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است تا اطمینان حاصل کند که برای تهیه واکسن آنفلوانزا و سایر واکسنهای احتمالی همه‌گیر، تخم مرغ کافی وجود دارد.

تاریخ تهیه واکسن آنفلوآنزا از تخم مرغ به دهه 1930 میلادی باز می گردد، زمانی که محققان انگلیسی برای واکسینه کردن نیروهای مسلح خود در مقابل آنفلوآنزا برای اولین بار در سال 1937 از این روش استفاده کردند و یک سال بعد آمریکا دریافت که با استفاده از این شیوه می‌تواند ارتش خود را در مقابل آنفلوآنزا محافظت کند.

بنابر این  اوایل دهه 1940 اولین واکسن آنفلوآنزای استخراج شده از تخم مرغ در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت

چگونه واکسن آنفلوانزا از تخم مرغ استخراج می شود؟

ویروسها به تخم مرغ های بارور شده تزریق می شوند و چند روز مانده به تولید مثل، خارج و به بدن انسان تزریق می شود.

دانشمندان مایعات تخم مرغ آغشته به ویروس را تصفیه می‌کنند تا  « آنتی ژن ویروس » باقی بماند. این ماده فعال استخراج شده از ویروس پس از تزریق، سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس واقعی تحریک می کند.

به گزارش «سی ان ان» برای تزریق ویروس به تخم مرغ و تولید واکسن از این طریق حداقل به 6 ماه زمان نیاز است.

وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی آمریکا طی یک قرارداد سه ساله، سالانه مبلغ 42 میلیون دلار برای تهیه تخم مرغ به یک شرکت پرداخت کرده است.

بر اساس اعلام مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده، آمریکا سالانه حدود 10/4 میلیارد دلار برای معالجه بیماران آنفلوانزا هزینه می‌کند.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
1
میلیونهاتن تخم مرغ SPF?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
عدد را با تن اشتباه گرفته اند
خوراکی که نیست
باید SPF باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
با سلام
اتفاقا کارشون خیلی خوبه که به فکر سلامت خودشون هستند. ولی این اشتباه است که از هر تخم مرغ یک واکسن تهیه می شود بلکه از کشت ویروس در یک تخم مرغ مقدار زیادی ویروس استحصال می شود که قابلیت تهیه واکسن های زیادی را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
در این خبر یک نفر این وسط کمی اغراق نموده است
محمد رضا
|
France
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
0
سلام

از تلاش‌های بی‌ادعا و صادقانه‌ و مظلومانه‌ی بچه‌های دامپزشکی در صف اول مدافعین سلامت کمال تشکر رو دارم.
چند وقت پیش مقاله‌ای رو در BBC هم در خصوص تخم‌مرغ به همین مضمون مطالعه کردم.

نکته‌ی شاخص این مقاله نقش کلیدی تخم‌مرغ در ایجاد واکسن بیماریهای ویروسی مثل آنفولانزا و‌کرونا است.

سوالی مطرح میشه:
اهمیت تخم‌مرغ در انتقال آلودگی بیشتره یا اهمیت مرغ خرد شده؟
محضر مدافعین سرسخت و بی‌ادعای سلامت استدعا دارم:
با وجود ابلاغ سند ملی تخم‌مرغ و در این داستان وحشتناک کرونا؛ کنترل و مراقبت از تخم‌مرغ و الزام مصرف تخم‌مرغ به صورت بسته‌بندی (علی‌الخصوص در این شرایط به دلیل عدم امکان شستشوی تخم‌مرغ تاقبل از مصرف، و انتقال آلودگی به صورت متقاطع به داخل یخچال‌های منازل) هم به اندازه‌ی عملیات جمع‌کردن چاقو از روی میز مرغ فروشی‌هایی که مرغ رو صرفا به خاطر درخواست مشتری خرد می‌کردند (و ضمنا مرغ قطعا در منزل شسته میشه و پس از اون طبخ میشه؛) در دستور کار قرار بگیره.
تقریبا در تمام سوپری ها تخم‌مرغ روی پیشخوان هاست و یک سرفه و یا عطسه‌ی فرد بیمار، تمام تخم‌مرغ‌های باز موجود در اون سوپری رو تبدیل به بمب آلودگی می‌کنه که مردم بی‌دفاع اون رو به داخل منزل می‌ببرند و به دلیل شرایط مساعد یخچال امکان زنده ماندن عامل بیماری در یخچال و انتقال به سایر مواد غذایی میشه.
نظر شما
ادامه