حکیم مهر: رئیس جدید روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت بروز شدن رویکردهای اطلاع رسانی در فرایند تولید خبر و تولید محتوا و دوری از درج اخباری که به بیاعتمادی مخاطب میانجامد تاکید کرد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «ساسان والیزاده» سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی امروز سه شنبه در گردهمایی سالانه روابط عمومیهای ادارات کل دامپزشکی استانها که بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک انتصاب «دکتر ماکنعلی» به عنوان یک چهره فرهیخته در راس سازمان تخصصی دامپزشکی و همچنین برگزیده شدن روابط عمومی این سازمان به عنوان دستگاه برتر در مجموعه جهاد کشاورزی گفت: بطور قطع این موفقیت برآیند همکاری مجموعه همکاران روابط عمومی در ستاد و تمام ادارات کل دامپزشکی استانهاست.
وی با اشاره به تغییر شاخصهای سواد در عصر حاضر، سواد رسانهای را یکی از مفاهیم نوین به ویژه برای متخصصین روابط عمومی و اهالی رسانه برشمرد و افزود: سواد رسانه ای شامل همه فرایندهای تنظیم و دروازهبانی خبر شامل شناخت مرجع خبر است.
والیزاده تصریح کرد: ادبیات خبر و پیشینه خبر در کمک به تاثیرگذاری بر افکار عمومی تاثیر دارد و مخاطب شناسی نیز به شیوه تولید محتوای رسانه جهت کمک به پیشبرد اهداف سازمانی کمک خواهد کرد.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه روابط عمومیها بجای کمیت در ارائه آمار تولید اخبار، بر محتوا، کیفیت و مراعات پارامترهای ادبیات خبری و همچنین اهداف تولید، مخاطب و میزان تاثیرگذاری و اعتماد سازی آن متمرکز شوند، گفت: هنگامی که به صداقت در خبررسانی شهره شوید، مخاطب نیز دیوار بیاعتمادی را کنار خواهد گذاشت و به دادههای شما اعتماد خواهد کرد.
والیزاده با بیان اینکه تلاش برای چیدمان ویترین خوب از یک سازمان به صورت تصنعی، اقدامی پایدار و اساسی نیست گفت: وقتی امروز اتاق شیشهای جایگزین دهکده جهانی مک لوهان شده است، باید در ارائه دادهها نیز با مخاطب شفاف و صادقانه برخورد کرد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخلاف گذشته در عصر جدید اطلاعرسانی گفتگوی چندجانبه جایگزین تکگویی شده است، افزود: در واقع اگر یک زمان سیستم تک صدایی رایج بود، امروز مولتی مدیا و چند صدایی جایگزین آن شده است.