کد خبر: ۵۷۸۶۶

شرکت پودر بنتونیت قهستان موفق به دریافت موافقت اصولی تولید بنتونیت، موادمعدنی ویژه خوراک دام و طیور و آبزیان از اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر فاطمه صباغ زاده» رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: این چهارمین شرکت تولید کننده بنتونیت و مواد معدنی در استان می باشد که موفق به دریافت موافقت اصولی گردیده است.

وی گفت: رطوبت زیاد و شرایط نگهداری نامناسب موجب رشد قارچ برروی غذای دام می شود که حاصل فعالیت این قارچ ها افلاتوکسین می باشد. بنتونیت با جذب رطوبت سبب خشک ماندن جیره دام شده و از آلودگی آن به سموم جلوگیری می نماید.

صباغ زاده اظهار داشت: ترکیبات جاذب مختلفی به منظور حذف مایکوتوکسین ها و مخصوصا آفلاتوکسین در خوراک و دستگاه گوارش حیوانات اهلی به کار گرفته می شود که مهمترین آنها بنتونیت است.

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان با بیان اینکه تا کنون چهار کارخانه خوراک دام و طیور در استان   در این زمینه مجوز فعالیت را دریافت نموده اند  یادآور شد: تولید بنتونیت در استان  باعث خود کفایی در این زمینه گشته و مازاد تولید کارخانجات به سرتاسر کشور ارسال می گردد.


نظر شما
ادامه