کد خبر: ۵۸۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسئول بیماریهای زئونوز وزارت بهداشت بعلت حساسیت بیماری تب خونریری دهنده کریمه-کنگو (CCHF) در شبکه بهداشت شهرستان رودسر حضور یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، «دکتر حمید سرهندی» رئیس شبکه دامپزشکی رودسر اظهار داشت: متاسفانه بیماری تب کریمه-کنگو با افزایش کنه در مناطق روستایی و مراتع در شهرستان رودسر و املش در فصل بهار و تابستان شیوع زیای پیدا کرده و در اکثر مناطق گیلان نیز این بیماری مشاهده شده و در همین راستا اقدامات ارزنده ایی از سوی دامپزشکی از جمله سمپاشی در مراکز آلوده، برگزاری کلاس های آموزشی و توزیع بروشور در مناطق صعب العبور اشکورات به اجرا در آمد و با توجه به شیوع این بیماری در جامعه انسانی بایستی همکاری های مشترک بیشتری بین این دو ارگان انجام شود.

«دکتر زینالی» مسئول بیماری های زئونوز وزارت بهداشت در این جلسه بر همکاری هرچه بیشتر مراکز بهداشت با شبکه های دامپزشکی و همچنین همکاری با کارشناسان در زمینه بیماری یابی و تاثیر گذاری سموم و موارد دیگر و بر برگزاری آموزش های مشترک از طریق مراکز بهداشت با دامپزشکی در روستاها بویژه منطقه اشکورات تاکید کرد.

«دکتر طالشی» مسئول بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان نیز در این جلسه علاوه بر همکاری های مشترک دامپزشکی با مراکز بهداشت در زمینه های مختلف پیشگیری از این بیماری از جمله آموزش در صدا و سیمای مرکز گیلان، بر عدم جذب اعتبارات دامپزشکی و کمبود امکانات و نیروی انسانی در این سازمان تاکید کرد.

در این جلسه رئیس شبکه دامپزشکی املش، مدیران شبکه و مرکز بهداشت، مدیران بیماریهای عفونی بیمارستان دو شهرستان رودسر و املش و همچنین دکتر رخشاد مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی و کارشناس دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور داشتند و همه اعضاء حاضر در این جلسه بر همکاری جهت مقابله و پیشگری از بیماری تب کریمه-کنگو تاکید کردند.

«دکتر میرهاشمی» رئیس مرکز بهداشت رودسر از جلسه مشترک مدیران بهداشت و دامپزشکی با فرماندار شهرستان خبر داد و گفت: تلاش می کنیم اعتبارات لازم جهت ساخت حمام ضد کنه دام نیز تامین شود.

شهرستان رودسر با 1340 کیلومتر مربع یکی از شهرستان های وسیع استان گیلان است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
1
برگزاری کلاس آموزشی برای دامدار؟!
میشه بفرمایید جناب دکتر کجا این کلاسها رو برگزار کردید؟؟ اونم تو این شرایط!!!
متاسفانه تا زمانیکه این مدیریت ضعیف و درمانگرهای غیر مجاز در منطقه رودسر وجود دارند باید شاهد وضعیت بدتر از این هم باشیم.
نظر شما
ادامه