کد خبر: ۵۸۸۶۹
 

 «بادی» اولین سگی که در آمریکا آزمایش کرونا آن مثبت اعلام شده بود، پس از سه ماه مبارزه با بیماری روز ۲۱ تیر ماه درگذشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیجیاتو،  «Robert Mahoney»  صاحب این سگ چند ماه قبل به کرونا مبتلا شد و بیماری را به سگش انتقال داد. پزشکان نمی‌دانند این سگ به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ یا بیماری  لنفوم  جان باخته است. دو دامپزشک مستقل پس از بررسی سوابق پزشکی این سگ علت احتمالی مرگ او را بیماری سرطان اعلام کردند.

ابهامات زیادی پیرامون مرگ بادی وجود دارد و آنطور که  نشنال جئوگرافیک  گزارش می‌کند، معلوم نیست سرطان سبب تضعیف سگ و ابتلای آن به ویروس کرونا شده و یا ویروس آن را بیمار کرده است.

بادی حدوداً سه ماه قبل مریض شد و صاحبش احتمال داد که به ویروس کرونا مبتلا شده باشد. دامپزشکان یک ماه و نیم بعد او را آزمایش و ابتلای او به ویروس کرونا را تأیید کردند. وزارت کشاورزی آمریکا اواسط خرداد ماه تأیید کرد که بادی اولین سگ آمریکاست که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود.

معاینات نشان دادند که بادی از بیماری تنفسی رنج می‌برد و پیش بینی می‌شد کاملاً بهبود یابد، اما وضعیت جسمانی او رو به وخامت گذاشت و صاحبش اواخر تیر ماه متوجه شد از دهان و بینی او خون بیرون می‌ریزد. آنها در نهایت مجبور شدند سگ نگون بخت را  اتانازی  کنند.

بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا، ابتلای کمتر از ۲۵ سگ و گربه در این کشور به ویروس کرونا تأیید شده است. آزمایش حیواناتی که در خانه با افراد مبتلا به کووید-۱۹ زندگی می‌کنند ضروری نیست، بنابراین از آمار دقیق تعداد حیوانات خانگی مبتلا به این بیماری اطلاعاتی در دست نیست و نمی‌توان همانند انسان‌ها از تأثیر بیماری‌های زمینه‌ای در بالا رفتن ریسک مبتلا شدن مطلع شد.

دومین سگ مبتلا به کووید-۱۹ از ایالت جیورجیا و ششمین سگ مبتلا به این بیماری از ایالت کارولینای جنوبی هر دو جان خود را از دست داده‌اند و علت مرگ آنها بیماری‌های دیگر ذکر شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا  (CDC) ، دستورالعمل نگهداری از حیوانات خانگی مبتلا به کرونا را ارائه می‌کند، ولی به دلیل کمبود تحقیقات جامع و موثق از تأثیر این ویروس بر حیوانات خانگی، اطلاعاتی در مورد آزمایش و یا جمع آوری اطلاعات توسط دامپزشکان وجود ندارد.

 

نظر شما
ادامه