کد خبر: ۵۹۱۰۱
 
 

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: فیلمی در ارتباط با آزار فک خزری در دریای مازندران منتشر شد که پس از پیگیری‌ها مشخص شد که این فرد ناجی غریق منطقه بوده و با این تصور که این فک آسیب دیده تلاش می‌کرد این حیوان را برای مداوا به سمت ساحل هدایت کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، فیلمی در ارتباط با آزار فک خزری در دریای مازندران منتشر شد که این موضوع بازتاب و بازخوردهایی بسیاری به همراه داشت.

در این فیلم فردی در ساحل به زور تلاش می‌کرد که فک خزری را به ساحل بکشاند و حتی مردم اطراف نیز تلاش می‌کردند وی را از این کار منصرف کنند.

در پیگیری این ماجرا کامران نصیر احمدی رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد: به محض اطلاع از این فیلم این موضوع را پیگیری کردم که پس از پیگیری‌ها مشخص شد که این فرد ناجی غریق منطقه شرق مازندران بوده و با این تصور که این فک آسیب دیده تلاش می‌کرد این حیوان را برای مداوا به سمت ساحل هدایت کند.

وی افزود: بعد از ادامه پیگیری‌ها متوجه شدیم که به این فک خزری آسیبی وارد نشده است.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران  اضافه کرد: در ادامه پیگیری‌ها نیز فیلم رهاسازی این گونه نادر خزری هم برای ما ارسال کردند.

نصیراحمدی با بیان اینکه این ناجی غریق هدفش نجات این گونه خزری بود، تصریح کرد: البته موارد را برای این ناجی غریق توضیح دادیم و به این فرد اعلام شد که نباید چنین رفتاری با این حیوان داشته باشد.

وی با اعلام اینکه فک خزری، گونه‌ای بوده که در معرض خطر انقراض قرار دارد، بیان کرد: براساس آخرین تخمین‌ها از میزان جمعیت، تعداد این گونه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲هزار قلاده باشد.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران  یادآور شد: البته زیستگاه اصلی فک خزری ساحل کشور ما نیست بلکه  زیستگاهی برای تابستان‌گذرانی این گونه کمیاب محسوب می‌شود.

نصیراحمدی با تاکید بر اینکه پیشنهاد می‌شود کنوانسیون‌ تهران پروتکل تنوع زیستی را در  سریع‌ترین زمان ممکن لازم الاجرا کند تا بتواند از انقراض این گونه جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: فک جز گونه‌های در زنجیره غذایی است که در صورت انقراض مشکلات جدی پیش خواهد آمد .
 
نظر شما
ادامه