کد خبر: ۵۹۱۷۹
تعداد نظرات: ۵۱ نظر

فتوایی که اخیرا مفتی مصر درباره نجس نبودن بزاق سگ، صادر کرده، در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ارم نیوز، فتوای جدید «شوقی علام»، مفتی مصر مبنی بر بی تأثیر بودن آب دهان سگ بر بطلان نماز، در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شد.

شوقی علام در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: سگ نجس نیست و آب دهانش نیز مطلقا نماز را باطل نمی‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مذهب مالکی که ما (مصریان) از آنها پیروی می‌کنیم، اعتقاد به طاهر بودن سگ دارد.

این مفتی مصری افزود: چاره‌ای از زندگی با سگ‌ها نیست و همینطور اگر آب دهان سگ روی لباس نمازگزار بریزد، اشکالی ندارد.

این فتوا در شبکه‌های اجتماعی خصوصا توییتر، بین موافقان و مخالفانش جنجال برانگیز شده است.

مخالفان این فتوا معتقدند که منظور از مالک از این که آب دهان سگ، نجس نیست، آن بوده که اگر سگ حیوانی را شکار کرد، شستن و تمیز کردن و خوردن آن شکار، جایز است و نگفته که داشتن سگ برای زینت، حلال است.

 

انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
24
3
سگ نجسه والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اقا براش دلیل علمی هم دارید شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
حتی دلیل دینی قانع کننده هم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
واسلام !! همین !!چون شما اصلا حاضر نیستید از نعمت تفکر و مغز محترم استفاده کنید !!؟؟
جهنمی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
زنگ بزن خدمت جناب دکتر شیرازی بهشتی ها براتون توضیح بدند چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
شمایی که میگین سگ نجسه،و هیچ دلیل و مدرک معتبری ندارین برای اثبات حرفتون...یه سوال دارم یه جواب بدین...نه به من،بلکه به خودتون جواب بدین.کاری به حرف دین و پیرو پيغمبر هم ندارم و نداشتم تا الانم جز خدای خالق...
سوال...؟
از سگ که یکی از آفریده های خداوند هست،وفادار تر هم داریم؟مگه میشه وفادارترین خلقت خدا رو نجس دونست.؟پس ما انسانها که چیزی از وفادار بودن دیگه درونم نیست،چی هستیم؟اگر سگ،که با این غریزه ای که خالقش بهش داده نجسه ما که اشرف مخلوقاتیم و اینجوری بی رحمی به همه و همچی میکنیم چی هستیم؟
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
13
7
از نظر حکومت و الازهر مصر فقط مردم غزه نجس العین اند و باید در محاصره بمانند و در نبود غذا و دارو و ... بمیرند
وگرنه هم سگ پاکه هم صهیونیستها هم امارات . یکی نیست به این حکام اعراب کوچولوی غرب آسیا و شمال آفریا بگه بیچاره ها همون بلایی که اسراییل و آمریکا سر عرفات و صدام و قذافی و مرسی آوردند سر این شیوخ "زواید" خلیج فارس هم خواهد آورد. مصر گلی به گوشه جمال اعراب است آبروی جمال عبدالناصر را بردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
دوست خوبم چه ربطی به سگ داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
راست میگه
این اعراب همیشه در افراط و تفریط اند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
2
10
من واقعا متوجه نمیشم چرا از یک دین به دین دیگر و از یک کشور به کشور دیگر، آنقدر تفاوت در مسأله سگ هست.مگر اکثر مردم ترکیه مسلمان نیستن؟پس چرا آنقدر با سگ انس و دوستی دارن؟چرا تو ایران این مسأله پیش پا افتاده هنوز بحث میشه؟بعضی ها هنوز اصرار دارن بگن سگ نجسه که نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
5
0
یک جنس هست تا آخر دنیا به فرموده امامان (ع) . والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
در قرآن نیامده سگ نجس هست.والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اقا مرجع علمی نداری مرجع دینیش رو همینجا با شهامت بیار ما هم بخونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اگه سگ نجسه کجای قران نوشته
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
6
0
سگ نجس است ، به فرموده امام معصوم(ع).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
لطفا مرجع بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
4
کدام عبدالناصر همانی که میگفت خوزستان باید جدا از ایران شود. شما یادتان رفت که میگفت ناهار در اسرائیل و شام در تهران؟. ضربه ای که ما از نظر فرهنگی از اعراب خوردیم از هیچ قوم دیگری دریافت نکردیم. یادم میاید بچه بودم درو دیوار های شهر های خوزستان نوشته شده بود خلیج فارس گورستان عبدالناصر . لطفا حضرت دکتر راغب اگر ایرانی هستید تاریخ را بخوانید و میبینید با حمله عمر به ایران چقدر کتابخانه های با ارزش را سوزاندند و چه فاجعه ای بر سر مردمان این خاک در آوردند. بعنوان یک ایرانی هیچ سمپاتی برای آنها ندارم.
پاسخ ها
دکتر راغب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
جمال عبدالناصر الگوی مسلمانان نبود ولی حداقل از سادات کمی بیشتر عرق ملی داشت. جمال عبدالناصر با تکیه بر ناسیونالیزم عرب به مبارزه با اسراییل رفت که اوایل موفقیتهایی هم داشت ولی بعدا اسراییل ارتش 6کشور عربی را شکست داد . از امتیازات ناصر همین بود که دکتر چمران دوره آموزش جنگهای نامنظم را در مصر زمان ناصر دید و به محض روی کارآمدن سادات و توافقات او با اسراییل در کمپ دیوید چمران هم مصر را ترک کرد و به لبنان رفت. بنده ناصر را با حکام فعلی و شیوخ عرب مقایسه کردم و این وادادگی های اخیر این حکام را با ناسیونالیزم ناصر مقایسه کردم و گفتم حداقل عرب بمانید اگر مسلمان نیستید.
من زمان آتش زدن کتابخانه ها زمان حمله عمر نبودم ولی فارغ التحصیل دکتری دامپزشکی که بیکار باشه و راننده اسنپ بشه از آتش زدن کتابخانه خیلی تاسف بار تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دکتر راغب عزیز ارتباطش با سگ رو بگید همگی خوشحال میشیم.ما درخت رو نشون میدیم شما آسمون صاف رو طرح میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
شما تاریخ طبری یا تاریخ ابن مسعود یا بلاذری رو بخون .نمیشه که تاریخ معاصر رو قبول داشته باشی .تاریخ میانه رو قبول نداشته باشی .بعد تاریخ صدر رو قبول داشته باشی.داری دست چین میکنی دکتر راغب عزیز .بهتره با مرجع علمی و تاریخی صحبت کنیم.بحث زیباتر و دوستانه تر میشه .ارادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
ناشناس محترم20:03
منظور اینه که حکام اعراب کلا اعتدال ندارند این حکم کاملا با احکام قبلی متفاوت است و متناقض معلوم نیست با چه هدفی و برای خوشایند چه کسانی صادر شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
دکتر راغب عزیز ببینید اعتدال در سیاست اصلا معنی خاصی نداره ..وحدت رویه در سیاست یک امتحان مردود شده هست..کاملا باید با زمان پیش رفت تا منافع ملی حفظ بشه این اصل ساده رو ما حتی در سازمان خودمون هم نمیبینیم..هنوز قوانین اصلی سازمان مربوط به چندین سال قبل هست.در سیاست باید با زمانه جلو رفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
2
والا فیلم هایی که ما از زندگی مردم غزه دیدیم خیلی از ایرانیها مثلا در سیستان و بلوچستان ارزوی یک روز زندگی در غزه را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
فیلم اسمش روشه "فیلمه"
مستند به وقت جام را ببینید در مورد تک تک کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 روسیه
لایه های زیرین کشورهای فقیر و غنی را خوب نشون میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اقا برید روستاهای اطراف چابهار رو ببینید چقدر محرومند این مردم دوست داشتنی و محترم .از اطراف بریس و پسا بندر تا گوادر .خود چابهار شده مثل هندوستان انقدر که اختلاف طبقاتی توش بیداد میکنه.یک سری تاجر معلوم الحال اومدن اونجا منطقه ویژه رو ساختن..مابقی هم تو حلبی اباد و بز اباد زندگی میکنن با یک فاصله کم. آب نیست.بهداشت نیست .احتیاجی به فیلم هم نیست برید ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
2
عبدالناصر با کشور ما ضدیت تاریخی داشت و همانگونه که صدام مخالفین ایران را پناه میداد او هم مخالفین حکومت وقت را زیر بال خود می‌گرفت برای رسیدن به اهداف خود که جدا نمودن خوزستان از ایران بود بنابراین این آدم از نظر ما ایرانی‌ها زیاد محترم نباید باشد.کسی از نطر ما محترم که به تمامیت ارضی ما احترام بگذارد. آقای دکتر احتیاج نیست زمان آتش زدن آثار ملی ما شما آنجا باشید کافی تاریخ را مطالعه کنید. شما خیلی از وقتها به نکاتی در جنگهای 1400 سال پیش استناد میکنید که انگار لحظه به لحظه آنجا بودید ولی از وقایع مهم اظهار بی اطلاعی میکنید. واقعا متاسفم
پاسخ ها
دکتر راغب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
خدا از سر تقصیرات عبدالناصر و همه ما بگذرد انشاءالله!
ایها الناس!
بنده عرض کردم حاکمان ترسوی امروز کشورهای عربی از سعودی تا بشار تا امارات و مصر و .... همه شون ذره ای ناسیونالیزم عرب را که ناصر نمونه اش بود هم معتقد نیستند. همین دیروز وزیر خارجه عراق در واشنگتن به پمپئو گفت: عراق ایالات متحده را متحدی قدرتمند برای خود میداند!
سردار سلیمانی برای امنیت عراق روی آسمان بغداد تکه تکه شد تا این مردک اینجور به پای آمریکا بیفتد؟!
بنده حاضرم قسم بخورم اگه با بشار هم درست رفتار نشود و ایران او را در مدار خود نگه ندارد کی باشد که دست در دست سعودی علیه ایران شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
1
دقیقا آقای دکتر صحیح میفرمایید اعراب دشمنان تاریخی ما هستند وبه هیچیک نباید اعتماد نمود. دوست محترم اگر شیخ نشین ها ناسیونالیست ناصر را داشتند که فاجعه چند برابر بود و میشدن یک صدام دیگه. دوست محترم از اینکه برای دامپزشکان اسنپی ناراحت هستید جای تقدیر دارد ولی از خودتان پرسیدید کی مسببه آن است. من بشما می‌گویم 40 سال تخریب کشاورزی بدست دلالان شناخته شده وعدم سرمایه گذاری در دامپروری مدرن وخرید نهاده های دامی از خارج باعت فلاکت این رشته گردید. آقای دکتر در آمد نفتی ما در این 40 سال میگن 800 میلیارد دلار بوده که قسمت اعظم آن اختلاس شد وحاصلش راننده شدن یک دکتر مملکت میباشد. دوست من بهتر است دلتان به حال مردم خودتان بسوزد و عرق ملی داشته باشید. مطمئن باشید در تنگناها هیچکدام از این هائیکه سالها به آنها هبه کردیم اگر تورویمان نیاستند بما هیچ کمکی نخواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
کاملا حق با شماست
اسنپی شدن فارغ التحصیلان معادله چند مجهولی است که دلایلی چون پذیرش دانشجو و کیفیت آموزش و وضعیت دامداری در ایران واردات بی رویه گوشت و ... و مشکلات تامین هاده ها و فساد در دستگاههای مسئول و عدم نظارت در اختصاص ارز و ...است
واقعا اعراب چه ناسیونالیست باشند چه نباشند مشکلاتی که ذکر کردم را حل نمی کنند
من فقط دوست دارم این شیوخ با اسراییل همدست نباشند تا اطراف ما دیگه همش نشه بحران جنگ تموم میشه طالبان شروع میشه بعدش داعش و حالا اتحاد اعراب و اسراییل
ما اگه خودمون فکر خودمون نباشیم هیچ کشوری اگه منافع خودش اقتضا نکند برای ما تره خورد نخواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
دکتر راغب عزیز دوست خوبم با گفتن (و السلام ) و ( ولاغیر ) وضعمون شده این که میبینید. دوستی داشتم که ساکن یکی از کشورهای اروپایی بود.دانشگاه رو تموم نکرد به خاطر مشکلات مالی و رفته بود که یک اتوبوس تحویل بگیره از یک شرکت حمل و نقل . بهش گفته بودن شما دانشجو بودی و پیش زمینه ثبت شده از شما در این کشور نشون میده که شما ضریب هوشیت بالاتر از یک راننده هست و ما نمیتونیم این شغل (اتوبوس) رو به شما بدیم و حق کس دیگری هست. در عمل نشون میدن ( هر کسی را بهر کاری ساختند) حالا شما نگران همکارای عزیزی هستی که اسنپ کار میکنند خوب عزیزی که با آینده برادرا و خواهرای دامپزشکم بازی کرده باید پاسخگو باشه که ایا ( او را بهر این کار ساخته اند یا نه)؟ در اون کشور های پیشرفته سالهاست ( والسلام ) و( ولاغیر ) رو کنار گذاشتن . این نان به نرخ روز خوردن نیست این همرنگ جماعت شدن نیست.این اصطلاحات مال فرهنگ عامه هست که ما متاسفانه وارد همه کاری کردیم
ناشناس
|
Philippines
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
شما حکام عرب رو ترسو و کوچک خطاب میکنی ولی...ولی...آیا میتونید ارزش واحد پول کشورهای عربی و یا ارزش پاسپورت این دوستان رو با خودمون مقایسه کنید؟ فکر مردمشون هستن خیلی ساده!!!! و فکر این نیستن که کسی خوشش بیاد یانه و یا ترسو خطابشون کنن و یا اونهارو کوچک بشمارن که بزرگی و کوچکی به این چیزا نیست که برادر . بعد میفرمایید همکار دامپزشک ما چرا میره اسنپ کار میکنه؟ دامپزشک شاغل در پت شاپ در امارات امسال 110 تومن حقوق میگیره به پول ما که هزینه زندگیش حدودا 35 تومن در ماه میشه با بیمه کامل و هزینه قبوض و اجاره آپارتمان .همکار بزرگواره من باید بره اسنپ؟!! اونا بزرگ نیستن..کوچک هم نیستن فقط بسیاااااار باهوشن که وضعیت اقتصادیشون این شده . با زمانه و مقتضیات بین المللی پیش میرن.کشورهای اینچنین یک شعار بیشتر ندارن : (دشمنی که زورت بهش نمیرسه رو باید با زیرکی باهاش دوست بشی) ما یاد گرفتیم دیگران رو تحقیر کنیم که خودمون رو بزرگ جلوه بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
بزرگ این شیخ نشین ها که شما حسرت کار کردن در پت شاپ!!!!!!!!اونا را میخورید سعودی است که در دنیا چند تا شاخصه مهم داره:
1- حاکمیت قبیله ای و بدون انتخابات و ...
2- گاو شیرده را ترامپ رو این کشور گذاشت یه ذره غیرت نداشتند بزنن تو دهنش بگن مردک اینجا مثلا سرزمین وحی است حرمت نگه دار. البته حرمت امامزاده با متولی است وقتی خود ملک سلمان دست دختر ترامپ را به گرمی می فشارد ولی پاپ از این کار امتناع می کند و از او میخواهد حجاب را رعایت کند دیگر عزتی برای این حاکم نمی ماند
3- فقر و بدبختی تو جنوب مدینه و قطیف عربستان بیداد میکنه . عربستان روزی 10میلیون بشکه نفت صادر میکنه تحریم هم نیست جمعیت چندانی هم ندارد جنگ 8ساله هم نداشته تا تمام زیرساختهاش نابود بشه
4 - اگر رفتید و در پت شاپها شاغل شدید و به زبان اونها مسلط شدید ازشون بپرسید 5ساله تو یمن دنبال چی هستید. گناه یمنی ها چیه؟
5- بپرسید با چقدر پول دهان بازرسان حقوق بشر را در قضیه کشته شدن کودکان یمنی بستید؟
مشکلات کشور ما هم در بی تدبیری مسئولین اجرایی ماست. خدا این مدیران بی تدبیر را به زمین گرم بزنه که روزگار را چنان سخت کردند که معاینه سگ یک عرب بدوی عیاش حاشیه جنوبی خلیج فارس شده آرزوی ما!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
دوست من ، من اونجا کار میکردم .در ایران حسرت رو شب عید خوردم که عیدی از کارفرما نگرفتم و شرمنده خانواده شدم و نظام کاری نکرد .حسرت رو زمانی خوردم که قرارداد زیر تعرفه بستم و محترمانه حالیم کردن که همین که هست . شاید خیلی بهتر از شما که از پنجره اخبار دنیارو میبینید به چشم دیده باشم .این سیاه نمایی که از همه دنیا به شما نشون میدن رو من نمیدونم چطور باور میکنید واقعا؟ تعصب رو سالهاست که گذاشتم کنار . توصیه ای براتون ندارم چون شما رو برادر نادیده و بزرگترم میدونم فقط شاید جسارتا باید به بعضی مسایل با دید بی طرف و بازتر نگاه کرد و البته با چشمان بی طرف دید.اونوقت جواب هر 5 سوالتون رو واقع بینانه میگیرید. ارادت مند
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
در نهج البلاغه می‌خوانید كه امیر المؤمنین فرمود ما نمی‌خواهیم كشور بگیریم، ما باید این داخله را اصلاح كنیم، بعد انقلاب ما خود به خود صادر می‌شود. فرق امیر المؤمنین با دیگران این بود كه آنها به فكر كشورگشایی و خاك گیری بودند و حضرت به فكر اصلاح مردم بود. فرمود ما اگر یك امت صالح داشته باشیم، دنیا اصلاح می‌شود، نیاز نیست ما لشكركشی كنیم و خاك آنها را بگیریم. شما كه رفتید ایران را گرفتید، چه كردید، غیر از آن است كه بعد از شما معاویه جای شما نشست، ما اگر داخله را اصلاح نكنیم و به خاك دیگران بتازیم، بعد از ما امویان و مروانیان می‌آیند، این دو طرز تفكر بین حضرت امیر و دیگران بود، آنها به این فكر بودند خاك بگیرند، حضرت به این فكر بود كه جان‌ها را اصلاح كند، فرمود چه حاجت كه ما لشكركشی كنیم، ما آدم خوبی باشیم، می‌شویم الگوی مردم، تا مردم نفهمند، ممكن نیست جامعه اصلاح شود، این دو طرز تفكر بین امیر المؤمنین(سلام الله علیه) و پیشینیان بود. او؛ یعنی دومی تلاش می‌كرد لشكركشی كند و خاك بگیرد و حضرت می‌فرمود این كار صحیح نیست، ما اگر آدم خوبی باشیم، مردم اصلاح خواهند شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
اقای دکتر راغب زمان انقلاب من خارج کشور بودم و دوستانی داشتم که سیگار کبریت و خیلی از مایحتاجشان را بخاطر اینکه ارض در داخل مملکت بماند از ایران میاوردند حالا بعد از 40 سال میبینید میلیارد میلیارد دارند دزدی و اختلاس میکنند و اب هم از اب تکان نمیخورد. من روز گذشته در گرمای طاقت فرسای بوشهر یک اشغال گرد را که یالای 80 سال داشت دیدم.فقط ماندم از عدالت الهی اخر تا کی انسان میتواند این همه بی عدالتی را ببیند و نظاره گر باشد. بعد شما از مولا علی صحبت میکنید. شما بعد از 40 سال اینگونه اصلاح کردید.در هیچ کجای دنیا این حجم اختلاس رخ نداده است. هیچ دینی و هیچ مذهبی این همه دزدی را تایید نمیکند.و شما و امثال حضرتعالی دائما در حال ماله کشی هستید. بسیار متاسفم.
پاسخ ها
دکتر راغب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
حقیر کاملا با سخن جنابعالی موافقم
ولی تنها وصله ای که به بنده نمی چسبد ماله کشی است. چون بنده نه متولی وضع موجود ام نه ذینفع در این اختلاسها و اتفاقاتی که به قول مفسر قرآن آیت الله جوادی آملی در 10سال اخیر ما در کشور دهه غارت داشته ایم از رقم ناچیز!3000میلیارد رسیدیم به 12000میلیارد اختلاس!
بنده چند وقت پیش مستندی در تلوزیون ایران دیدم به نام"سایه باد" که اوضاع تاسف بار یکی از روستاهای سیستان را نشان میداد. نیم ساعت بیشتر نبود. چون یه دوهفته ای خودم از نزدیک اونجا بودم و از نزدیک با دامداران و کشاورزانش هم صحبت شده بودم وقتی دیدم این واقعیتهای سیستان و کرمان و بوشهر و .... به رسانه هم می آید باز اتفاقی نمی افتد نه مسئولی عوض می شود نه استعفایی نه... اعصابم خورد شد . حالا مستند را شما هم ببینید بد نیست.
بنده تمام این مشکلات را در مسابقه بچاپ بچاپ برخی مسئولین بی عرضه میدانم که با ناشایسته سالاری محض سکان امور را دردست گرفته اند و کار را به جایی رساندند که به هر کشوری نگاه می کنیم باید با حسرت و آرزو نگاه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
عربستان یک رژیم فاسد است ولی حد اقلهای مردمش را به انها داده. شما چند پیرمرد وپیرزن در حال اشغال گردی در انجا دیدید؟.بله ما 8 سال شجاعانه جنگیدیم چی شد؟.حاصل این جنگ شهید شدن انسانهایی خالص ووطن پرست و ظهور مشتی آقا زاده ویرانگر که با تمام توان و از طریق دلال بازی مملکت را غارت نمودند و مینمایند.نیشکر هفت تپه ،دشت مغان،فولاد خوزستان و صدتا دیگر را مفت بین خود تقسیم کردند. مردم امارات بسیار مرفه هستند و اعتقاداتشان به مذهب بسیار بیشتر از مردم ایران است.حجم بالای دزدی و ظهور فقر اعتقادات مردم را بشدت متزلزل کرده است. وقتی مردم میبینند اکثر مسئولین 2 تابعیتی اند و از سفارت بالا رفتند و باعث خسارت زیادی به مردم با این کارشان زدند بعد بچه های خودرا به آمریکا فرستادند اعتقادشان را به همه چیز از دست دادند. دوست عزیز دفاعی که شما دارید از وضع موجود میکنید یا از روی نا اگاهی است و یا اینکه منافعی دارید. همین عربستانی که میگویید گاو شیر ده ترامپ است یکی از اتباعش بخاطر سیر کردن شکمش در کشور های دیگر تن فروشی نمیکند کلیه اش را نمیفروشد قرنیه چشمش را بخاطر درمان فرزندش حراج نمیکند باز هم بگم.یک مثقال منصف باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
واقعا بنده هم در آنجا زباله گرد و بچه گل فروش و گدا و ....ندیدم.با همه ملیتها در کشورشون به خوبی رفتار میکنن (رفتار سیاسی جداست)و بسیار احترام میگذارن.به هیییییچ عنوان دروغ ازشون نمیشنوی و غیبت .حق و حقوق هیچ کسی حتی یک درهم /دینار/ریال جا بجا نمیشه و نیازی به قانون نیست از وجدان دینیشون در حد مرگ و بی آبرویی میترسن . مسلمانند اما فقط برای خودشون و به دین کارگر فیلیپینی و تایوانی و سیک و بنگالی و ایرانی کاری ندارند .مردها توریست زن که میبینند روی خودشون را برمیگردانند یا با اگال جلوی صورتشون رو میگیرند یا در کافه صندلی خودشان را پشت به زن توریست میگذارند البته با احترام و لبخند به جای اینکه مجبورشون کنند خودشان را بپوشانند . صحبت از مردم عادی کف کوچه و محله و بازارشون میکنم نه مکانهای زیارتی یا جاهایی که در اخبار به شما نشان میدن .گوشه پیاده رو نمازی میخوانن که ادم از تمرکز و خلوصشون لذت میبره .بسیار مهمان نواز واقعی هستن در خانه هر چیز بود برای مهمان میارن حتی یک نصفه انار نه مثل ایران که از روز قبل دنبال خرید تجملات مهمانی باشن .کسی مثل ایران عقده مدرک و ثروت نداره و هر کس در هر شغلی هست دوستش دارند احترام کارگر پاکستانی کارواش با دکتر ایرانی و مهندس عرب همه یکسان هست .اعتماد کاری به غریبه دیر شکل میگیره و باید سنجیده بشید ولی وقتی گرفت دیگه مثل برادر و پدر و اصطلاحا (کفیل) شمارو وارد شغل و خانواده و مسافرت و عروسی و تفریح و همه چیزشون میکنند و دیگه بحث قرارداد کاری میره کنار و صادقانه به شما به قول معروف سهم میدن. اصلا و ابدا خارج از معلومات و تخصصشون صحبت نمیکنند و براشون خنده داره که ما ایرانیها درباره همه چیز از اقتصاد و روابط بین الملل گرفته تا هر موضوعی نظر میدیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
این دوستی که گفتند تن فروشی و .... تو عربستان نیست را بهشون پیشنهاد میکنم ببینند پل طویلی که روی آب حدفاصل بحرین و عربستان کشیده شده آخر هفته ترافیکش چطوره و جوانان عیاش و پولدار سعودی براچی میرن بحرین؟! اگه اونجا خیلی همه چی سر جاشه!
اما
اما
اما...
این دوستمون خیلی خوشگل و ناز گفتند که گوشه پیاده رو نمازی میخوانن که ادم از تمرکز و خلوصشون لذت میبره .....!
عزیز من!
شما قرآن خوندن امام جماعت مدینه و مسجدالحرام را هم بشنوید حتما از هوش خواهید رفت!!!! چون خیلی زیبا می خونن!
ولی داداش! شب جنگ نهروان امام علی (ع) با ابن عباس که از بزرگان و علما و مفسر قرآن بود از کنار اردوی خوارج گذشتند. ابن عباس به امام علی(ع) انتقاد کردند که آقا با کی دارید می جنگید آیا صدای صوت قرآن را از خیمه های اینها نمی شنوید؟اینها اهل تفسیر قرآن اند؟ پیشانی پینه بسته از سجده دارند که از زانوی شتر ضخیم تر است! اما امام علی علیه السلام امام معصوم با بصیرت بی بدیل خود با این قوم جنگید .همان قومی که مادر حامله را بی گناه شکم دریدند و بچه را به دار آویختند. همین قوم که داعش ورژن جدید آن است اینها بچه را زنده کباب کردند و تحویل مادرش دادند.
حامی داعش و جنایاتش و کودک کشی در یمن همین کسانی هستند که امثال شما مبهوت حضور قلب اونها در نماز هستید.!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
دوست من احتمالاوفقط از روی شنیده ها باز هم قضاوت میکنیم که شایسته شما نیست .روی جسر الملک اصلا این خبر ها که میفرمایید نیست برادره من .مثل اینکه به یک اروپایی بگی اخر هفته ها جاده چالوس برا چی شلوغه.لطفا دیده هاتون رو بفرمایید . و اما از تمام صحبتهای بنده فقط نماز خواندن اونها رو نبینید.عرض کردم فرهنگ مردمشون رو ببینید. شما رو متهم به چیزی نمیکنم شما هم اگر تونستید نکنید که جایز نیست بدون اطلاعات و شناخت از هم صحبت کنیم .احترام برای شما قائل هستم به عنوان همکار و این حرمت رو نمیشکونم .شما من رو نمیشناسید جایز نیست تهمت بزنیم به هم برادر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
دوست محترم لطفا بروید بحرین ببینید اصلیت این تن فروشان کیانند آنوقت از شرم نمی‌دانید به کجا بروید اگر عرق ملی داشته باشید نه فقط بحرین توی کل شیخ نشینها همین بساط است. شما از نکاتی به این ریزی صحبت می‌کنید انگار خودتان در صحنه بوده اید ولی چشمتان را به واقعیت های موجود بسته ایست. بحث با شما مثل شلاغ زدن به اسب مرده است چرا که منافع زودگذر دنیایی چشمان شما و بصیرت را ازشما گرفته و همه چیز را توجیه میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خوب بله بنده چندین سال انجا بودم .واللللله به این شوری و پر آب و تابی که شما میفرمایید نیست برادر.انقدر مردم کشور های دیگر را محکوم نکنیم . انقدر سیاه نمایی نکنید بزرگوار مردم عادی دارن زندگیشون رو میکنن در آن کشور ها لله با العباس هممون باید به خاطر حرفهامون در پیشگاه حق پاسخگو باشیم . منطق شما برادر تحصیلکرده من شلاق زدن به این اسب مرده (بنده ) هست که واقعیاتی که به چشم دیدم میگم؟! اگر این هست بفرمایید . مفتی حرفی زده مولوی و فاروق حرفی زده شما همه چیز رو به هم ربط دادین . بفرمایید هر کس واقعیت رو گفت شلاق بزنید شاید آرام بشید ولی واقعیت تغییری نمیکنه . ارادتمند (اسب مرده)
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
1
تو دنیایی که من آدماشو دیدم سگ میلیون مرتبه پاکتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
بسیار از حکیم مهر بخاطر این تریبون آزاد متشکرم. بحث در باره فتوای یک مجتهد مصری در رابطه با تمیز بودن بزاق سگ بود ولی همینگونه که مشاهده میکنید به علت دل پری که دوستان از اوضاع داشتند به سمتی دیگر کشیده شد و سیاسی شد. این شکی نیست که مدیریت جامعه در عربستان و بویژه شیخ نشینها بمراتب بهتر از مملکت ما است چرا که آنجا ها دزدی امری زشت بوده و در عربستان باقطع دست همراه است و در شیخ نشینها جرمی سنگین است. البته در مملکت ما هم قوانین قطع دست برای دزدی وجود دارد ولی متاسفانه برای کسانی که مبالغ ناچیزی جهت ارتزاغ خود یا خانواده خود میدزدند اجرا میشود و با مبالغ کلان خوشبختانه کاری ندارند چرا که اگر اجرا میشد معلوم نبود که چندتا وزیر و وکیل سالم باقی میماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
بله ما 8 سال شجاعانه جنگیدیم چی شد؟.حاصل این جنگ شهید شدن انسانهایی خالص ووطن پرست و ظهور مشتی آقا زاده ویرانگر که با تمام توان و از طریق دلال بازی مملکت را غارت نمودند و مینمایند.نیشکر هفت تپه ،دشت مغان،فولاد خوزستان و صدتا دیگر................؟؟؟؟؟؟؟
اگر به زعم شما ثمره جنگ 8ساله این غارتگری است حتما با نگاه نافذ! عالمانه! و بصیر!!! حضرتعالی فساد خلای بعد از پیامبر اسلام هم ثمره جنگ بدر و احد و... بوده! اگر پیامبر در برای خروج از اعراب از جاهلیت قیام نمیکردند بهتر بود چون ثمره این قیام شد حمله یزید به مدینه و حلال کردن جان و مال و ناموس اهل مدینه بر سربازان یزید(واقعه حرّه)!
با این منطق تمام گناهان یزید را باید پای رسول اکرم نوشت(معاذالله)
کارگران هفت تپه نان خوردن ندارند مقصر شهید چمران است و صیاد شیرازی!
آقازاده ها دارند ترکتازی می کنند مقصر حججی است و دانشگر و صدرزاده و محمودرضا بیضایی!
آنچه بر سر تن فروشان در شیخ نشین ها هم میآید تقصیر جمعی دیگر از شهدا مثل شهید ستاری و همرزمانش است!
آقاجان مدیریت فعلی مملکت کارآمد نیست چه ربطی به اون زمان دارد؟
اون زمان شهید چمران که ضریب هوشی بسیار بالاتر از من و شما و این مدیران اجرایی امروز کشور داشت تشخیص داد وظیفه جهاد است او به وظیفه عمل کرد. امروز شما باید بینید چرا مسئولین اصلا وظیفه را تشخیص نمیدهند . یه قلم جدیدش 170میلیارد پولی است که از جیب من و شما باید بدهند به ویلموتس! چرا کسی استعفا نمیده؟
چرا کسی برکنار نمیشه؟
ما از این بی تدبیری ها ضربه میخوریم نه از جنگ8ساله. اثرات مادی اون جنگ تمام شد حالا دوره ای است که مافیای آقازادگی و رانت ملت را خفه کرده
ثمره جنگ 8 ساله سلولهای بنیادی و غنی سازی اورانیوم است نه لاشخوری آقازاده ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
1
همانگونه که شهدایی مثل شهید چمران در حافظه تاریخی ایران باقی میماند اختلاسگرانی چون خاوری و.... نیز هیچگاه از یاد ها نمیرود. شما همه مشکلات را به گردن مدیریت نا کارمد میاندازید ولی من به عکس شما میگویم این مدیریت بسیار هوشمند عمل مینماید چون خودش هم سهیم است. چطور ما یک جنایتکار را در هوا میتوانیم بداخل ایران بیاوریم و محاکمه کنیم ولی نمیتوانیم از طریق اینترپل خاوریها را برگردانیم. پس این مدیریت نا کار آمد نیست و ساده لوحان چنین میانگارند. دوست من ما در قرن 21 قرار داریم و شما درقرن 14 قمری و در گیر یک سری از روایات که اکثرشان مورد قبول اهل فن نیستند دارید زندگی میکنید من نمیدانم کی میخواهید واقعیتهای دنیای امروز را بپذیرید.
البته به لطف فضای مجازی دیگر افرادی که چون شما فکر میکنند روز به روز دارد کم میشود. با تشکر از حکیم مهر بخاطر این تریبون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
باشه شما با زرق و برق مدرنیته شاد باشید!
تمام حرفهای رسانه های قرن21 شما صدق است و عین واقعیت!
اصلا خلقت زمین و زمان برای رسیدن به این پست مدرنیسم شماست! نمیدونم چرا بنیانگذاران این تمدنی که شما به آن آویزان شده اید تا از دست ما قرن 14 قمری ها راحت بشین خودشون دم از پایان تاریخ میزنند و شکست لیبرالیسم! نمدونم شما قرن 21 را بهتر می شناسید یا فوکویاما؟یا ساموئل هانتینگتون؟
اونا با شما چندان موافق نیستند. گند این قرن 21 مدرن شما که از اول با غارت آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین مدرن شد داره نفس سیاهپوستان آمریکا را میگیره. ولی شما دنیای غرب را در هالیوود می بینید و فیلمهای پلیسی دنزل واشنگتن و بروس ویلیس و... دنزل واشنگتن را در قامت یه کاراگاه ببینید میگین این مدرنیته است در قرن 21 همه چی منظم و دقیق!(البته مالکوم X را هم بازی کرده). از شنبه های فرانسه مدرن قرن 21 هم که همه خبر داریم.
من نمیخوام این تصور ایجاد بشه که از صبح به اعراب تاختیم حالا به غرب بتازیم.
عرض بنده این است:
سالها دل طلب جام جم از ما میکرد
وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
این سرزمین غنی از منابع مادی و معنوی است فقط مدیریت ضعیف اون را زمینگیر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اقا همین گوشی که شما دستته ثمره پست مدرنیسمه . اگه بده بزارش کنار.شتر سواری دولا دولا میکنی ؟ با دست پس میزنی و با پا پیش میکشی ؟ به جوون میگی تی شرت غربی نپوش خودت تو جلسات کت و شلواری رو میپوشی که ثمره همون پست مدرنیسمه؟ دنزل واشنگتن رو توی تلویزیونی میبینی که ساخته همونهاست.پارچه سجادمون رو با ماشین پارچه بافی که اختراع خود اونهاست میبافیم و رو همون سجاده بهشون لعنت میفرستیم. اونا بد .اونا هر چیز که شما میگی . ماااااا کی میخوایم خوب بشیم مثلا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
کل عرضم از کامنت قبلی این هست که باید از چیزهای خوبشون استفاده کنیم و راه خودمون رو به جلو باز کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
راه خودمون چیه؟ اختلاس و حقه بازی و بازی با الفاظ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
واقعا موافقم دوست خوبم ...کاش از بقیه کشورها یکم یاد میگرفتیم حد اقل چیزهای خوبشون رو استفاده کنیم
نظر شما
ادامه