کد خبر: ۵۹۴۱۳
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در روز‌های آتی جلسه‌ای با شهردار تهران برگزار می‌کنیم و امیدوارم با این پیگیری ها، مشکل مراکز درمانی دامپزشکی از هفته آینده برطرف شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» با اشاره به پملپ کلینیک‌های دامپزشکی در مناطق شهری و سلامت محور به حساب نیاوردن این مراکز توسط وزارت بهداشت و شهرداری افزود: در این خصوص شهرداری تهران از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعلامی گرفته است و بر این اساس واحد حقوقی وزارت بهداشت نیز در پاسخی غیرقابل انتظار اعلام کرد که کلینیک‌های دامپزشکی سلامت محور نیستند .

وی اضافه کرد: در همین راستا هم شهرداری تهران ضمن پلمپ مراکز بهداشتی دامپزشکی اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌دهد .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: این در حالیست که فعالیت دامپزشکان و کلینیک‌های دامپزشکی مانند کلینیک‌های انسانی جزء فعالیت‌های سلامت‌محور است که حتی بسیاری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در آن‌ها پیگیری می‌شود و بنظر می‌رسد واحد حقوقی وزارت بهداشت از زاویه‌ای دیگر به این موضوع نگاه کرده و حکم درستی نداده است .

ماکنعلی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شده جلسه‌ای با حناچی شهردار تهران در روز‌های آینده برگزار کنیم تا در این ارتباط صحبت شود و دامپزشکان با توجه به نقش سلامت محوری که دارند بتوانند در مناطق شهری فعالیت کنند .

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد امیدواریم از هفته آینده مشکل دامپزشکان برای فعالیت در مناطق شهری حل شود و کلینیک‌های دامپزشکی به فعالیت خود ادامه دهند .

 

نظر شما
ادامه