کد خبر: ۵۹۴۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر خالد خداویردی» افزود: یکی از تاکیدات دکتر ماکنعلی نیز این است که این مساله را خیلی سریع حل و فصل کنیم، چراکه مکاتبات مربوط به آن زیاد شده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، ضمن اشاره به اختلاف نظری که بین بیمارستان‌های حیوانات خانگی، شهرداری، سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت وجود دارد، گفت: «این اختلافات منتج به یک سری استعلامات شد. به این شکل که معاونت شهرسازی و نوسازی شهرداری، استعلامی را از معاونت حقوقی وزارت بهداشت گرفت و آنها نیز وجود بیمارستان‌های پت‌انیمال در مناطق مسکونی را مغایر با ضوابط بهداشتی دیدند.»

 «دکتر خالد خداویردی» تصریح کرد: «طبق پیگیری‌های سازمان دامپزشکی، قرار شد تا جلسه‌ای برگزار شود تا ما دلایل و دیدگاه‌های خود را مطرح و آنها را توجیه کنیم که بیمارستان‌هایی که از نظر موقعیت جغرافیایی، با مناطق مسکونی فاصله دارند و برای آنها مشکل ایجاد نمی‌کنند، اجازه فعالیت دارند.»

وی خاطرنشان کرد: «تاکید آنها این بود که کلینیک‌های دامپزشکی باید حتماً در ساختمان‌های تجاری و اداری مستقر شوند و حتی این مساله را با کلینیک‌های پزشکی مقایسه کردند و دلیل آنها هم این بود که چون کلینیک‌های پزشکی معمولاً در مناطق مسکونی نبوده و در مناطق تجاری و اداری مستقر هستند، لذا کلینیک‌های دامپزشکی هم باید آنجا مستقر شوند.»

خداویردی در پاسخ به این سؤال که واکنش سازمان دامپزشکی نسبت به این موضع‌گیری‌ها چه بوده است، گفت: «سازمان دامپزشکی انجام کار کارشناسی در این حوزه را در دستور کار قرار داده است. بدین ترتیب، جلسه مشترکی میان سازمان دامپزشکی، شهرداری و وزارت بهداشت برگزار خواهد شد تا این معضل را حل کنیم. یکی از تاکیدات دکتر ماکنعلی نیز این است که این مساله را خیلی سریع حل و فصل کنیم، چراکه مکاتبات مربوط به آن زیاد شده است.»

وی در پاسخ به این سؤال که چرا پزشکان برای راه‌اندازی مطب در اماکن مسکونی منعی ندارند، تصریح کرد: «نکته‌ای که واحد حقوقی وزارت بهداشت به آن اشاره کرد، علاوه بر مسائل بهداشتی، بحث مزاحمت‌های احتمالی حیوانات خانگی بود و به این دلیل مخالف راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی در مناطق مسکونی هستند. بحثی هم که در سنوات گذشته در مورد ممنوعیت گرداندن حیوانات خانگی در خیابان مطرح شده بود، در راستای همان بحث مزاحمت‌ها بود.»

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در پایان در پاسخ به این سؤال که جلسه مشترک میان سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و شهرداری چه زمانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: «قرار است نظام دامپزشکی پیگیری کند تا این جلسه سریع‌تر برگزار شود.»
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
1
0
درود بر دکتر خداوردی عزیز باز هم دود از کنده بلند میشه با نامه پراکنی کار حل نمی شود فقط جلسه حضوری و کار عملیاتی نیاز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
متاسفانه از دامپزشکی فقط یه اسم بای مونده اونم بخاطر پسوند پزشکیه که یدک میکشه وگرنه دامپزشکی نه ماسک داره نه دستکش نه واکسن نه اعتبار هیچی نداره دیگه هیچ کسی برا دامپزشکی حتی تره هم خرد نمیکنه اینم که از وضع حقوق دادنشو و اضافه کاراش با این حجم کار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
2
موضوع استعلام شهرداری از وزارت بهداشت در باب نسبت دامپزشکی با پزشکی ، در درجه اول یک مسئله علمی و عملگرایانه ( پراکتیکال)است ، نه صرفا یک موضوع حقوقی که بتوان از واحد حقوقی وزارت بهداشت سوال شود ، بخصوص وقتی که سرپرست و مدیر آن واحد ،فردی غیر مرتبط با علم پزشکی است!!!
بدون شک هیچ پزشک عالم و منصفی که بر اصول علمی پایبند است هرگز رابطه تنگاتنگ علمی و عملی این دو رشته علمی را رد نمیکند .
از لحاظ بهداشتی نیز وقتی عملا انواع حیوانات خانگی که از نامشان پیدا است در خانه و با انسانها و خانواده ها زندگی میکنند ، جلوگیری از رفت و آمد آنها در مناطق مسکونی بی معنی و حتی مضحک است !!
در قوانین وزارت بهداشت به وضوح ، تاسیس کلینیکهای پزشکی( نه فقط مطب )در کاربریهای مسکونی با رعایت شرایطی ، از جمله کسب رضایت ساکنین مجاز ،می باشد .
البته علت اجازه تاسیس کلینیک و مطب در مناطق مسکونی ، در درجه اول تسهیل دسترسی شهروندان و بیماران به خدمات بهداشتی و درمانی است و در درجه دوم کاستن از هزینه های بخش بهداشت و درمان و فشار کمتر بر بیماران است . رابطه تنگاتنگ انسانها و حیوانات خانگی شان به گونه ای است که این حیوانات را تبدیل به یکی از اعضای خانواده آنها کرده ، باعث میشود بهداشت حیوان خانگی مساوی با بهداشت صاحب آن شود و بلعکس . در نتیجه جدا کردن ضرورت سلامتی هردو گونه انسان و حیوان خانگی ممکن نخواهد بود.
از طرفی اگر موضوع عدم تردد حیوانات در معابر انسانی است ، پس مناطق مسکونی و یا اداری و تجاری با هم فرقی ندارد و اتفاقا" تردد مناطق اداری و تجاری به مراتب بیشتر و متنوع تر از مناطق مسکونی است و مخاطرات بیشتری به همراه خواهد داشت!!!
البته تنها روشی که ممکن است هدف جدا کردن مسیر تردد حیوان و انسان را تامین کند فقط واحد های با درب و مسیر ورود و خروج مستقل است که چنین واحدهایی عملا فقط در کاربری های مسکونی ممکن است پیدا شود و در کاربری های پرتردد اداری و تجاری چنین واحدهایی وجود ندارد .
دقیقا از سالها پیش سازمان دامپزشکی و متعاقبا نظام دامپزشکی برای ساماندهی کلینیکهای دامپزشکی حیوانات خانگی و جلوگیری از هر گونه مزاحمت و اصطکاک بین ساکنین ، شرط درب مستقل یا رضایت نامه ساکنین برای صدور پروانه درمانگاههای دامپزشکی را خارج از شیوه نامه های معمول به اجرا گذاشته است .
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
کاملا این فرد ناشناس درست فرمودند اگر بهانه ای در کار نباشد به شکلی که در موقع صدور پروانه کلیتیک رعایت میشود مورد ایرادی وجود ندارد پس لازم است در جلسه مشترک کاملا این موضوع یادآوری شود
نظر شما
ادامه