کد خبر: ۵۹۶۳۸
 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری کلاس‌های عملی گفت: دانشجویان رشته پزشکی و دامپزشکی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ترم آینده در گروه‌های ۳ تا ۵ نفره در آزمایشگاه‌ها آموزش ببینند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر جهانشیر امینی» درباره آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آموزش مجازی در ترم تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، اظهار کرد: طبق تصمیمات اتخاذشده حضور دانشجویان در کلاس‌ها ترکیبی است، یعنی در مناطق قرمز دانشجویان به‌صورت مجازی در کلاس‌ها حضور خواهند داشت؛ کلاس‌های عملی نیز به بعد از برگزاری کلاس‌های تئوری موکول می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های عملی عنوان کرد: دانشجویان رشته پزشکی و دامپزشکی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ترم آینده در گروه‌های سه تا پنج نفره به آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند و آموزش ببینند.

امینی با بیان اینکه در حال کامل‌کردن سامانه آموزشیار هستیم، عنوان کرد: درصورتی‌ که این سامانه کامل شود، دروس را بارگذاری می‌کنیم و می‌توانیم  آموزش مجازی  را آغاز کنیم؛ اما باید منتظر ماند تا فعالیت‌های تکمیلی سرور و ... از سوی سازمان مرکزی انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه سال گذشته در حوزه آموزش مجازی جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور بودیم، مطرح کرد: با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی کلاس‌های مجازی از ۲۹ شهریور آغاز می‌شود و درصورت تکمیل سامانه آموزشیار با قدرت آموزش مجازی را برگزار خواهیم کرد.

دانشجویان مستقر در مناطق محروم چگونه آموزش ببینند؟

امینی در پاسخ به این پرسش که دانشجویان مستقر در مناطق محروم و فاقد اینترنت چگونه باید در کلاس‌های مجازی حضور پیدا کنند؟ متذکر شد: به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ابلاغ شده که سیستم‌های کامپیوتری را آماده کنند تا دانشجویان فاقد اینترنت بتوانند با رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی از تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز حضور دانشجویان فاقد اینترنت در نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی برای شرکت در کلاس‌های مجازی نیست، یادآور شد: زیرساخت‌های فیزیکی برای آموزش مجازی مهیا شده و در مقایسه با ایام گذشته با خطای کمتری پیش می‌رویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج تأکید کرد: درصورتی‌ که مدیریت سرور با خود ما بود، قادر بودیم ثبت‌نام دانشجویان را انجام دهیم، امیدوارم سازمان مرکزی سامانه آموزشیار را به‌زودی تکمیل و نهایی کند .
 
نظر شما
ادامه