کد خبر: ۵۹۸۵۸

مديرکل دامپزشکی استان ايلام از برخورد جدی با کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان ايلام، «دكتر رامين پورنجف» مديركل دامپزشكي استان ايلام در اين خصوص اظهار کرد: از فروردين سال 99 و در پی شیوع کرونا، مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور را به طور جدی در سطح استان شروع کردیم.

دكتر پورنجف در ادامه با اشاره به تداوم برخورد با کشتار غیرمجاز دام و طیور، گفت: امسال برخورد جدی با متخلفان این حوزه را در برنامه داریم و به زودی با اجرای مجدد طرح مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور نظارت بر این مهم را با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد.

 وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد در اين خصوص افزود: اداره كل دامپزشكي استان ايلام با تمام ظرفيت خود و همیاری و همکاری ارگانهای ذیربط در راستای برخورد و جلوگیری از کشتار غیر مجاز در دام و طیور اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

دكتر پورنجف با درخواست از هم استاني ها برای مشارکت در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور، افزود: تا زمانی که این واحدها مشتری داشته باشند، برخورد با آنها نتیجه رضایت بخشی نمی‌دهد.

وي افزود: شهروندان گرامی بايستي با تغییر فرهنگ مصرف و آگاهی از خطراتی که با استفاده از محصول غیرمجاز، خود و خانواده و جامعه را در معرض آن قرار می‌دهیم،ما را در مقابله با این معضل بهداشتی یاری نمایند

مدير كل دامپزشكي ايلام تاکید کرد: مردم باید بدانند که با خرید از مراکز غيرمجاز ضمن تشویق متخلفین، خانواده خود را در معرض ابتلای به بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک قرار مي دهند.

دكتر پورنجف با اشاره به نظارت های مستمر دامپزشکی استان بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، از شهروندان خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز تحت نظر دامپزشکی و تنها با مهر دامپزشكي تهیه کنند.

وي در پايان از هم استاني هاي عزيز درخواست كرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي و كشتار غيرمجار مراتب را با شماره 1512 و يا اداره دامپزشكي شهرستان خود در ميان بگذارند.


نظر شما
ادامه